Monday, April 11, 2005

Banyak tempat-tempat yang menarik yang aku singgah masa kat North Island...antaranya Rotorua, Hamilton, Lake Taupo, Cambridge dan pekan-pekan kecik yang aku lupa namanya...memang banyak nama yang sama ngan nama-nama tempat kat UK..maklum la dorang la yang ramai berhijrah ke situ..antara tempat-tempat yang lama aku singgah ke Rotorua...3 malam kat sana..memang best...
Sebelum sampai Rotorua, kitorang singgah ke Waitomo Gloworm Cave dulu...best sangat naik boat masuk dalam gua yang dipenuhi ngan worms yang mengeluarkan cahaya..ala macam kunang-kunang tu..tapi kat sini ulat...

Kitorang menginap kat Millenium Hotel, kat Rotorua Town..memang dekat ngan business and commercial district..boleh la aku gi tenguk-tenguk souvenirs atau beli junk food atu fruits murah kat Pak 'n' Save atau Warehouse atau Count Down (bukak 24 hours)....semuanya tu hypermarket ala-ala Tesco atau Carrefour kat sini..
First day kat Rotorua..kitorang dibawa ke Agrodome...ladang ternakan terbesar dan jugak tempat banyak aktiviti yang happening...sepertinya Bungee Jump, Swoop, Agrojet Boat dan yang bola besar kita boleh masuk sambil berguling-guling tu..kalau nak basah letak air kat dalam..ish ish boleh pening aku rasa....kat sini Bungee jump dia tak thrill sangat..kitorang try Agrojet Boat...seronok sangat....bot laju dorang bawak pusing-pusing macam aksi stunt tu...
belah malam pulak kitorang dibawa ke perkampungan Maori dan tempat geyser terbesar terbesar di Whakarewarewa..bau sulfur takyah cakap la..dok kat Rototua ni dah macam mangli ngan bau dia....malam tu kitorang seronok tenguk culture show dari orang-orang Maori termasuk lah the famous dance..HAKKA dance tu...takut beb tenguk mata dorang terbeliak lidah terjelir...memang pun tujuan dance tu untuk meakutkan pihak musuh....hehehee...
Kitorang jugak ke Prawn Farm...kat sini makan udang fresh..besttttttnya..memang aku gemuk la asyik makan seafood..kalau si Sumbing ni...mati kelaparan la..sebab takde makan benda lain..balik-balik seafood aje...tapi part yang paling best kitorang nya tour bila dorang bawak pergi kat Bungee jumping spot kat kawasan Waikato River..bungee setinggi 50m kat bawah ditadahi ngan air sungai Waikato..memula terasa teruja la nak buat bungee..tapi aku dok kat atas platform tu dah menggigil kepala lutut..last-last Ayip je yang buat sorang..masyaallah...dia kata memang takut at first..especially masa tali belum regang lagi ..lambatnya macam kita dok nak bunuh diri tak sampai-sampai ke bawah lagi..pas tu bila tali dah jerk 3, 4 kali, still rasa macam jantung dah tertinggal kat atas...sebenarnya..bungee ni bagus..terutama sekali kalau kita nak naikkan level of self confidence..memang rasa terkilan tak buat..tapi aku tak nyesal pun....heheheeeee
Sebenarnya...tarikh kitorang kat bungee jumping tu, 31/3/2005 adalah tarikh lahir aku....tu yang ingat berkobar-kobar nak terjun sama-sama ngan Ayip...tapi bila dia tengok muka aku semacam je...tak jadi la pulak nak terjun sama...kemudian bila dia dah terjun....dia cakap kalau aku terjun jugak mesti aku pengsan dan-dan tu jugak...eiiiii ngeri....takpelah...aku tak celebrate buat bungee jumping pun..janji tuhan kurniakan aku kesihatan yang memuaskan dan murahkan lagi rezeki..hehehee
Banyak lagi kenangan-kenangan masa aku kat sana...hanya aku ngan Ayip je la yang tahu..heheheee...sebenarnya sekali-sekala kalau bercuti berdua memang best..selain dapat mengeratkan balik kasih sayang....bagi aku yang rasanya dah lama ngan dia..at least kitorang dapat rasa balik saat-saat bercinta..haaaaaa..ingat tu kawan-kawan...walau sesibuk mana kita dengan keluarga terutama anak-anak..ingat.... perlula cari masa untuk kita ngan hubby ya.....itu salah satu rahsia rumahtangga tau....heheheheee :-)

3 comments:

alia said...

aiseyyyy..jeles tahap ke 8 dah nih..

ermm semoga berbahagia hendaknya..

*masuk diari nak g berjalan berdua-duaan*

Orgkampung said...

Bat...ha macam tu la...adik abang kadang-kadang kena tolak tepi..apa salahnya sekali sekala :-)

alia said...

yelah orgy...nak gaks cari masa utk berdua2 an nih...

nak kena tunggu depa dua gi rombongan cik kiah bleh aa..hehhehhe