Wednesday, May 04, 2005

HAPPY MOTHER'S DAY


Lily...my favourite flower..

Yesssss......I know.....it is not yet Mother's Day...but since I will be away from tomorrow until Sunday, where we should be celebrating the day on the 8th.....and i won't be here....so i think its better for me to put up this posting......


Hari ni paling istimewa bagi aku dan semua ibu-ibu di dunia ni kot....since anak-anak aku dah tadika when they were 4 years old...setiap kali mother's day..aku mesti dapat kad yang creative dan ada macam-macam decorations yang cantik yang dorang buat kat sekolah...ada satu kali tu ammanda punya card tertulis something like this
"Dear Mother, you are like no other, I'll love you forever...."
Izzad punya kad lak... "I luv U mum..." (boys memang straight forward.. :-) )
sapa yang tak rasa bangga dapat kad-kad tu semua kan.....tapi aku dulu-dulu....tak macam budak-budak sekarang..tak tahu la agaknya dulu aku rasa budak-budak susah nak express perasaan kita..memang kita sayang kat mak kita kan tapi macam susah je nak cakap...so tak pernah la aku buat kad kasi kat ma masa kecik dulu....tapi aku rasa walaupun aku tak tunjuk yang aku sayang kat ma, tapi aku dapat rasa yang dia tahu...walaupun mak aku sungguh la garang especially ngan aku yang nakal giler.....(dulu aku selalu kena rotan sebab selagi tak maghrib tak balik dari main...ade ke aku selalu main galah panjang la...konda-kondi la..lompat tinggi dan macam-macam la lagi...pas tu semua kawan-kawan aku lelaki..bukan pompuan..tak main le aku masak-masak ke apa..ish ish ish) yang aku memang sayang kat ma......
Yang paling aku rindu ngan ma tang lauk-pauk yang dia masak yang bila aku try pun tak akan sama ngan apa yang dia buat...satu hari tu aku tanya dia..apsal.....senang je dia jawab....."ye lah...kalau bukan dari air tangan ma...tak sedap la.." hmmmm...memang betul pun...dan ma lak memang tau kalau kitorang balik ada je masakan special anak-anak dia yang dia akan prepare..kalau laki aku..dia akan sediakan solok lada...hmmmm kalau laki aku tak tambah 3 kali tak sah.....
So sempena mother's day ni walaupun aku tak sempat nak wish dia......aku pasti akan belikan something dari Jakarta......special gift untuk ma yang sentiasa ada diwaktu aku susah nak jaga anak-anak masa dalam aku confinement....yang sentiasa ada datang temankan anak-anak aku kalau aku ngan ayip outstation....ma..I love you....

11 comments:

alia said...

yelah..orgy..naluri seorang ibu memang gitu kot yer...

sentiasa ingatkan anak2 dier diwaktu susah dan senang...

*tingat masakan mak..uwaaaaaa*

The Amazing Duo said...

org kampung..

happy mother's day...
tahniah, kerana berjaya bukak blog sendiri..
hehehe

Anonymous said...

happy mother's day to us! hehe
ma kito ado ssini lo ni, maghi lah nok makey nasik nga budu gak!

Anonymous said...

happy mothers' day to you too n all the other mommies too!!!

Anonymous said...

happy mothers' day to you too n all the other mommies too!!!

Anonymous said...

happy mothers' day to you too n all the other mommies too!!!

Anonymous said...

oopssss.. so sorry - i was actually having problem posting - tu yg sampai terlebih2!!! cik orgkampung - pls delete yer..... ampun maaf dipinta... selamat hari ibu!!!! :-)

Orgkampung said...

yuhooooo....aku baru balik dari jakarta nih....bat..kiriman mu gimana ya..kok kapan mau keteku atau di dispatckan aja hehehe...

meesua...hehehe aku ikut jejak langkah kalian dong....

ondeonde..lekak senga orghe indon lagi nih..nok keno make buddu baru pulih..hehehe..emmmm sedappppp

shamina...hehehe...welcome welcome..ngakkk apa apain kok kalu kamu mau postnya juta-juta pun ngak apa apa ya...buat macam 'rumah' sendirik ya...

Happy mother's day to you all too.....

*dapat kad cantik dari izzad ngan ammanda*

waiem said...

hepi mother's day yaa buk..hehe

Anonymous said...

Tahun ni I boleh claim nak celebrate mother's day gak. One thing that I want to share, being a mother , albeit an instant one, means so much to me. Lagi2 in my situation yg mana anytime, the birth mom could claim her rights and decide to change her mind..Having her means so much to me, tak pernah sedikit pun menganggap dia bukan seperti anak sendiri. Every moment that I have with her is so precious. I never take for granted what most mothers would( esp yg mudah dapat anak.

HAPPY mother's day to all

Nisha

Orgkampung said...

hai Nisha..wah mesti baby dah besar kan..syioknya..tu la himatnya dan nikmatnya jadi ibu nih...happy mother's day too :-)