Wednesday, August 17, 2005

PENANG DAN TEMAN YANG BEST

HAIIIIIIIIIIIIIIII....rindunya kat kl after 3 days aku kat penang..tu yang aku biarkan korang jiwang ngan lagu-lagu kat bawah tu. sebenarnya aku ada assignment kat penang, kena bawak Indonesian delegates pi visit USM. nanti aku lak kena pi jakarta untuk visit dorangnya universiti..

aku sampai penang hari ahad, masa tu aku dapat sms API, penang punya indeks pencemaran udara melebihi 100..wahhhhh tension terus..mana taknya, kat kl dah ok, tapi bila sampai penang..kat situ lak jerebu..sampai aku terfikir sendiri..jerebu ni ikut aku ke..nasib aku tak pergi miri lak lepas ni..kalau cam tu dah sah-sah aku cover semua tempat jerebu hehehe

aku bukan nak citer pasal kerja aku kat penang, tapi nak cerita pasal penang dan pasal teman yang aku jumpa..aku memang suka pergi penang, last aku pergi bulan tiga hari tu..even masa tsunami melanda tu pun aku kat penang..sebab tu penang ni cam one of my favourite place..

kalau aku datang sini..memang tak sah la kalau aku tak makan local food kan..aku stay kat Gurney Hotel, so sangat dekat dengan Gurney drive (about 1 km)..tapi dekat pun takde la aku jalan..malas betul la aku..yang bestnya ada orang yang datang ambik hehehe...sapa lagi kalau tak teman aku yang best ni la..thanks to scov sebab layan aku makan, hahahaha...macam orang kebulur..bukan apa..aku dah rambang mata mana satu nak makan dulu..antara pilihan tentulah the famous sotong bakar dan pasembur..sotong bakar tu..best sangat..sotong yang telah dikeringkan akan dibakar dan digelek, lepas tu cicah ngan sos berkacang..nyum nyum..kitorang siap ulang order..hehehe kawan aku siap cerita, mak ngan ayah dia masa muda-muda dulu..dating tengok wayang sambil makan sotong bakar ...hahahaha..tak leh imejin camna la berdating sambil makan sotong bakar yang sungguh harum bau dia tu kan...pas tu aku ada try satu minuman yang best..air ambra(tak sure betul ke tak spelling dia)ngan asam boi..wah rasa dia...best sangat...ambra tu kedondong la kalau kat kl ni..tu yang rasa pelik sangat..aku kalau kedondong ni makan yang jeruk je..ni siap boleh buat minuman lagi..best betul..tambah lak..ada scov yang sanggup temankan aku datang jauh-jauh dari mainland semata-mata sebab aku..walaupun kereta dia buat hal sebelum tu..tapi sebab dah janji ngan aku..scov muncul jugak

tapi aku terkilan gak sebab tak dapat jumpa member yang lain..macam zazz, yasz pun scov kata ada kat penang gak..tapi disebabkan takde contact..takde rezeki nak jumpa..lain kali kalau aku mai penang lagi..nanti kita buat gathering ye..

kalau mai penang ni..tak sah kalau aku tak bawak balik satu kueh ni..aku rasa dorang panggil biskut tambun kut..yang bulat-bulat dalam dia inti kacang hijau...ada dua perisa biasa dan pandan..memang aku suka kueh ni...hmmmmm bila teringat semua makanan rasa cam nak pergi sekarang jugak..memang 3 hari ni..aku asyik makan je..mee udang pun tak lupa..sempat lagi gi liana mee udang kat teluk kumbar, sebelah salwa tu..so kalau sapa-sapa nak gi penang..boleh bawak aku sebagai tour guide..sebab macam dah hafal semua jalan-jalan nak pergi cari makan tu :-)

6 comments:

alia said...

ahaks.. baru tingat nak berjalan ke Penang next week.. tapi harus ler kena tempuh jammed tuh..alahai..

kat mana lagi tempat sedap2 nih? ..aku cakap jerk dekat ngan Penang.. nak berjalan tuh ader jer tempat len nak singgah dulu..

Anonymous said...

gi deghak ko dio, pade la senyak ssunyi!

biskut tambun memang best!!!!
hubby hok ghajing gi beghuley penang lo ni, so on the way back tu, beli biskut tambun sekotok!!

sedaknya sutong baka wei!!! rendu la penang!!!!! rendu USM!!!

Anonymous said...

ni bukan bawak delegates dari Indonesia tapi dah jalan2 cari makan ;)

Orgkampung said...

bat...pi jangan hang tak pi..memang best..tak kira la jem sekejap je..ko makan roti takdela jem nya ahaksss

OO..tu la keno gi kijo tapi gak..supo gi holiday jah hehehe

nart..memang aku banyak jalan2 cari makan dari pi jalan ngan orang indonesia tu hehehe

Anonymous said...

orgkg...

ko ni macam2 mknan ko tau ek.. terer ah.. aku kat penang pon tak tahu.. seb baik ari tu kenalkan aku dgn sutun bakar... kalau tak sampai la aku tak penah makan...

ni biskut tambun plak... mana nak dapat tu? ehehe...

ishh rindu nak gather lagi..bila nak mai penang lagi?? kita jalan2 cari makan... cambest plak...ehe

Anonymous said...

Bat....

bila nak jalan penang... harus jgn clash dgn ittew gathering pisang...

kalau mai... jgn sengap plak... sound la ...