Tuesday, May 29, 2007

BACA BETUL-BETUL...

YE LA ye la...aku updet la ni (jeling nhk hehehe)..memula tu memang aku takde niat nak pegi....bukan sebab taknak pegi tapi sebab dah masa tahu tu memang takde tempat kosong...tapi last minit aku dapat tempat sebab ada sorang kakak ni tetiba tak dapat nak pegi sebab ada hal...so dah memang rezeki aku, maka dapat la aku menyertai dorang ni semua...pegi mana tu? errrr...hehehe....hari ahad baru ni, aku ke masjid klcc kerana menghadiri bengkel anjuran tempat aku mengaji..

memula tu geng ngaji, kak aidid ngan waiem...n last minit gak has memang dah confirm la penyertaan, tapi bila sampai harinya....uiks, kak aidid mana? lerrrr....tak dapat datang pulak kakak sorang ni..sebab apa tu? errrrr...aku dengar khabar, kak aidid terpaksa ke utara tanah air sebab ada orang mintak pertolongan akak kita yang memang expert dalam bab-bab tu hehehe...takyah ler citer panjang-panjang kan....nanti aku cuba korek citer dari kak aidid apa jadi kat sana hehehe..busy body gak tu nak tahu apa menda muahahaha...

bengkel anjuran ustaz shah ni memang bagus..bengkel ni tunjuk ajar kita cara bacaan betul dalam sembahyang...so bila dah lepas bengkel ni, baru la aku tahu, banyaknya bacaan aku yang salah..maklum la kan...baca pulak ala-ala ekspres gitu mana la nak betul kan...so sedikit sebanyak dapat la aku tahu mana kesalahan lazim yang selalu aku buat...bengkel ni takdela selalu ustaz shah buat walaupun mendapat sambutan...hari tu je dalam lebih 60 orang yang datang...kata ustaz, dia takde masa nak buat selalu sebab kalau bukan masa cuti sekolah tetiap hari masa habis kat sekolah ngaji...bengkel ni setengah hari dari pagi sampai lepas zohor, dengan bayaran rm50.00, kita akan diberi penerangan oleh ustaz asshar yang pakar selain dapat material dan makan-makan....seronok gak sekali sekala berkelah dalam perkarangan masjid...dah lama aku tak buat muahahaha..siap ada sorang kakak...kak bam tu bawak kamera dan ambik gambar semua peserta...hmmm..agak-agak masuk majalah tak? hahahaha...so kalau ada sesapa nak join, bagitau la ye..nanti aku tanyakan ustaz lagi..rasanya hari tu ustaz da bagitau nak buat kat masjid kat setiawangsa...sesiapa yang berminat, tanya aku nanti aku bagitau detail ok..

No comments: