Friday, September 14, 2007

AKHIRNYA...

SETIAP kejadian, ketentuan dan segala apa yang telah di tetapkan Nya….dah diketahui akan ada hikmah, hidayah disebaliknya….

Aku reda dengan apa yang terjadi pada aku dalam 2 minggu kebelakangan ni…mungkin ada sesuatu yang aku telah buat, tanpa niat atau mungkin aku langsung tak hiraukan akibat…tapi aku akur…mungkin aku alpa, atau mungkin juga buat-buat tak tahu walaupun dah tahu atau sikit-sikit tu faham..tapi kalau dah nama aku…degil ya amat, tak dengar cakap orang apatah lagi nak ikut…

Kadang-kadang kita perlu rasa kesakitan untuk selami hati ….perlu rasa kesedihan untuk sentuh perasaan…..perlu tunjuk kegembiraan untuk ubati luka…hadapi segala kemungkinan…walau payah sendirian…

Kadang-kadang kita perlu lalui kesukaran, kepayahan…..kesakitan hanya untuk sedar…

Hari ke dua puasa, aku rasa cuaca memang berubah, aku ingat masa sehari sebelum puasa, panas yang tak terhingga sampai aku fail untuk stay kat opis….pukul 3pm aku mengalah dalam panas, penat dan pening…tapi bila puasa, aku perasan…cuaca jadi tiba-tiba mendung dan redup…2 hari ni aku rasa nyaman dan aman, sakit kepala takde, demam hilang….yang ada tinggal lagi batuk sikit-sikit…ada orang tu setiap kali dengar aku batuk, rasa tak tahan hehehe…tau tak, aku lagi rasa cam helpless….hmmm aku dah citer dah kan cemana aku jadi 2 minggu ni…..hmmm….sakitku hilang tepat pada masa datangnya ramadhan…..bersyukur aku…hanya Dia jua yang mengetahui segalanya…

No comments: