Tuesday, December 18, 2007

NEKAD...

SUDAH lama aku tak balik cuti raya korban….dan bertahun dan aku tak ingat bila last…yang aku tau kalau cuti tu sehari je aku akan balik selatan..dan sejak kebelakangan tahun ini, raya je di kl…tapi kali ni, ntah apa yang buat aku tetiba decide mesti balik untuk raya..

Dan kali ini juga….perjalanan bakal menjadi satu cabaran muahahaha…bukan apa…sedang aku menulis ni pun dapat update mengatakan jalan utama nak balik kampong dah ditutup pada semua kenderaan sebab tanah mendap sedalam lebih 1 meter dan semua kenderaan langsung tak boleh lalu….jalan alternative pulak tetiba pagi tadi ada tanah runtuh huhuhu….so yang tinggal lagi satu jalan yang dah lama aku tak lalu dan kalau lalu malam pun agak seram sebab kabus yang tebal dan sukarkan penglihatan apatah lagi kalau hujan….so mencabar kan, masa aku beria nak balik ni la banyak hal yang berlaku….tapi takpe, anggap cam aku buat perjalanan untuk berkorban hehehe…namanya lagi nak celebrate raya korban kan…so kena la berkorban sedikit…baru sekelumit je ujian dari Nya…

Kali ni sambutan berbeza….itu juga antara sebab mengapa aku gagahkan jua perjalanan ini…ayah dah bersungguh-sungguh…setiap hari check kami yang di kl ni, jangan ada yang cakap tetiba takleh balik, aku tau perasaan ayah, mendengar suara yang bersahaja aku tau ayah akan kecewa kalau ada antara kami yang cakap tak jadi balik…so kali ni takde patah balik sebaliknya jalan depan…hujan, banjir, tanah runtuh aku tak peduli selagi aku boleh sampai…sebab untuk ayah..aku rela…aku pun banyak kali alami perasaan kecewa…jadi aku tau cemana rasanya…dan aku takkan sanggup buat ayah kecewa…

Aku akan bercuti panjang sehingga X-mas, kepada mereka yang pulang berhari raya bersama keluarga, pandu dengan berhati-hati terutama ketika hujan, mulakan perjalanan seawal yang boleh dan rancang perjalanan…semoga selamat pulang dan untuk kawan-kawan semua…SALAM AIDIL ADHA…semoga korban kalian mendapat keberkatan…

No comments: