Friday, September 23, 2011

POST YANG TAK MENARIK LANGSUNG...

SURPRISE...SURPRISE....

 INDEED...sungguh terkejut, cemana tetiba ada..sungguh tak sangka, tapi takpe la...cuma peringatan untuk diri sendiri supaya from now on menjaga setiap apa yang ingin diluahkan huhuhu

Working out from office is indeed tiring...walaupun untuk jangkamasa yang singkat, tak enjoy langsung...so aku berfikir, sesapa yang ada hati berangan dan berhajat, nak ambik kesempatan melancong walhal datang ke satu tempat tu sebenarnya atas urusan kerja, dapat ke menikmati suasana yang kalau kita pergi memang tujuan untuk melancong

Kat opis memang selalu ada je yang kena kerja luar, tak kira la dalam negara atau luar negara, in fact aku pun pernah diberi peluang tersebut, so that is why aku try nak compare pengalaman ni.  Orang lain yang selalu dapat peluang ni, aku rasa (sebenarnya dorang gak yang bagitau) dorang suka nak ambik kesempatan untuk buat itinerari sendiri...dah alang-alang berada kat tempat orang apa lagi sambil menyelam minum air la. Tapi bagi aku, perasaan tu tak sama, minda aku sentiasa akan berfikir pasal kerja kalau aku pergi ke satu tempat atas urusan kerja, payah nak hapuskan pemikiran camtu dan kadangkala, kalau niat tu melencong sket, sure akan ada something yang menimpa aku yang buatkan aku tak dapat nak enjoy kerja sambil berjalan ni huhuhu...saja je kan

Mungkin sebab aku dah terbiasa berjalan tanpa perlu fikir pasal kerja as compared to kawan rakan yang terpaksa ambik kesempatan atas tugas luar untuk enjoy cam pegi holiday.  Aku tak salahkan dorang, mungkin itu la yang terbaek kan..dapat jalan-jalan tempat orang, free plak tu sebab company yang bayar n selalu kalau attend conference, akan ada slot host bawak half day tour..kira bonus la tu n betul-betul la dapat njoy cam pegi holiday biarpun sebenarnya terpaksa bekerja..dah jadi terbalik dah objektif utama dikemudiankan, objektif sendiri diutamakan...hmmm macamana tu? apa-apa je la kan, untuk dorang, selagi bos tak sound, takpe la kut huhuhu


1 comment:

N.art said...

meh aku tolong sound.. sapa tu sapa? huhuhu...