Tuesday, March 08, 2005

HERO MALAYA KU


Hero Malaya Ku Posted by Hello

Hmmmmmm.......hensem tak....ini lah hero malaya aku....mulanya aku nak simpan gambar ni sampai 20 May, baru aku postkan kat blog, tapi since aku sekarang tengah belajar nak download gambar..ni la gambar yang aku rasa patut mendapat penghormatan untuk pertama kali featured dalam blog aku...tarikh kat atas tu tarikh lahir hero aku nih..

Hero aku join Tentera tak ingat aku dalam tahun awal 60 an...masa tu aku ingat Wan aku cerita..dia sampai menangis nangis tak kasi hero aku masuk askar...takut kena tembak komunis..maklum la masa tu kan komunis tengah bermaharajalela..tapi kan hero aku ni degil..dia pergi jugak masuk kat PULADA kat PD..tu la Pusat Latihan Tentera Darat..ha..kat Port Dickson tu..kesian Wan aku..napi nak wat camna, dah itu je la kerja yang ada masa tu kan..kalau tak jadi askar jadi cikgu la..masa dulu kalau anak-anak dorang ada yang jadi askar atau cikgu tu saham tinggi la woooooo....

Hero aku ni dalam askar dalam 30 tahun lebih...macam-macam suka duka yang hero aku cerita..aku suka sangat bila dengar cerita-cerita dia especially masa dia kena pergi Congo bila tentera Malaysia dihantar sebagai pemerhati...batch yang sama dengan dia adalah arwah Rejabhad..sebab tu dia suka sangat baca kartun yang ditulis oleh arwah..gambar-gambar masa kat sana masih disimpan dengan baik sekali....

Hero aku memang seorang yang disiplin..aku ingat lagi masa dia masih dalam tentera..memang jarang ada kat rumah..selalu kena pergi operasi, so masa untuk bersama kitorang sangat la kurang..hero aku ni tak banyak cakap....tapi tak semestinya tak mesra..kitorang tahu bila dia penat, bila dia nak join kitorang dan bila waktu dia marah..kalau di senyap aje tu..ha jangan la sibuk nak pi menyibuk..kena lah nanti..tapi satu yang aku paling respek hero aku ni..dia tak pernah rotan, cubit, pukul, sepak apatah lagi nak gunakkan talipinggang ke pada kitorang yang nakal ni....sampai la ke hari ni..tak pernah walau pun sekali....

Banyak cerita yang aku nak cerita pasal hero aku ni...cerita sedih waktu kecil macamana bila hidup ngan ayah tiri, belanja sekolah dapat 2 sen...hero aku punya la berjimat nak beli kasut sekolah atau basikal..tiap-tiap hari kat sekolah teguk air paip je....aku selalu menitis air mata bila dengar cerita tu semua..selalu yang tukang cerita arwah Wan ngan Ma la..sapa lagi....nanti la aku cerita kisah macamana hero aku ngorat isteri dia..heheheeee.....

Aku tak pernah cakap kat hero aku yang aku sayang dia..jarang sekali aku peluk dia...tapi aku tahu dia tahu yang aku sayang dia..AYAH......anak mu ini sangat sayang dan kasih pada mu....semoga tuhan panjangkan umur supaya kita dapat jumpa dan sembang lagi dan yang penting supaya aku dapat ucapkan sayang pada AYAH.......

3 comments:

alia said...

aisehhhhh... bluesla plak aku baca ni Orgy...*isk..isk..*

Tapi hero mu mesti jadi rebutan dulu kala ya x???? hensem.. tuhhhh

Orgkampung said...

heheheee Bat..masa aku dok buat crite ni aku pun tangkap syahdu..terasa macam nak terus balik kampung tengok diorang..tapi tu la...diorang mungkin datang rumah aku hujung bulan nih..terubat sikit rindu....
Ayah aku memang hensem hehehee....tu la..nanti aku crite kesah dia ngan mak aku masa bercinta..heheheee....

alia said...

amboi... siap crita masa berchenta lagi yewww...
mesti tonton gini