Sunday, April 24, 2005

ADA APA SEBENARNYA....

Tadi masa aku bukak channel TV3...ada rancangan realiti baru bertajuk Mentor sedang ditayangkan....hmmmm aku pun dok congak..banyak gak rancangan realiti sekarang ni ya...tumbuh macam cendawan....kalau dikira la kan..kita sekarang ada Audition 2, Malaysian Top Host, Mentor, Akademi Fantasia, Malaysian Idol, dulu ada who will win dengan macam-macam kategorinya.pas tu ada yang TV3 buat..nak cari pengacara jugak...wahhhh banyak sungguh sampai tak tertengok la aku nih...sampai lupa tajuk rancangan....
Persoalan nya....ada apa sebenarnya yang dicari dengan mengadakan rancangan realiti semacam tu ya.....aku pun tak tau nak bagi jawapan yang konkrit...lain la kalau aku masuk pi ujibakat..dah tentu aku boleh jawab...pasal nak cari glamor hehehe....kalau bagi pihak yang terlibat secara langsung dah tentu nak cari untung kan...maklum la selalunya undian dibuat berdasarkan sms kan..ha yang untung berlipat kali ganda tentu la gergasi telekomunikasi kan....
Pas tu yang menjadi guru atau orang yang terlibat menunjuk ajar peserta terpilih tentu la dapat lebih dikenali...strategi tu beb...kalau yang penyanyi...tentu promoter akan selalu ingat kat dorang..kalau yang berlakon tentu produser akan carik dorang...hmmm..baru aku tau...banyak jugak yang boleh didapati dari rancangan sepertini kan...
Tapi pesertanya macamana ekkk...apa yang dorang dapat lepas habis rancangan tu ye....ada la dua tiga kerat yang aku tengok macam dapat offer..tapi yang lenlain...macam dah gone with the wind aje.....tak tau la aku....
Tapi....wei...berapa banyak tapi la dei....yang menonton nya..seperti aku ni la kan..dapat ape lak ye..ish ish ish.....emmmm nanti la aku pikir...nak tengok Mentor ni dulu pas tu nak tengok finale The Apprentice lak.... :-)

3 comments:

alia said...

memang pun Orgy..kalau dipikir2 dah terlalu banyak bintang "segera" nih tapi yg bleh bertahan 2-3 kerat ajer...

Paperpun..memang Kelly lebih layak dari Jen iteww... manyak bercakap ajer...

Orgkampung said...

aku setuju...jen tu kerja dia asyik nak bertekak je..biasalah kalau dah loyar dorang denied dan kata itu debate bukan bertekak...

risau gak aku AF3 nih..takut berhabis duit cam AF2..hahaha...

*aku mangsa reality show*

alia said...

hahhahha...aku AF3 nih dah tamao dah afundi...tapi dulu aku afundi Bob ajer...& Farah... sesekali ada gaks afundi zahid..

memang Jen tuh perasan bagus ajer.. selalu masa task dier sengap bukan main..buah fikiran pun tadak..