Thursday, April 28, 2005

APA SUDAH JADI.....

Semalam, aku ada masa nak blog hopping..so aku ada la pergi 2,3 blog yang sebelum nih tak pernah singgah seperti blog AuntyN and few others...tapi yang paling menarik sekali aku singgah kat blog Pakdi...

Isu-isu yang dikupas oleh pakdi memang isu panas dan terhangat dipasaran....komen-komen yang diberikan pun wuuhuuuuu...aku ada tenguk banyak komen especially dari Anak Dagang, Kamal ,Shin dan ada lagi nama-nama yang aku lupa....aku respek betul...bila kita baca kita akan tahu mana yang komen pakai ilmu dan mana yang komen pakai emosi...aku lak...memang aku tak layak nak bagi komen tentang hal-hal sedemikian...pertamanya..aku memang tak cukup ilmu keduanya aku sendiri tengah belajar nak jadi sorang muslim yang baik...cuma bila isu seperti ni keluar...aku terfikir...dorang memang sentiasa ada jalan dan cuba cari jalan macamana nak memecahbelahkan umat islam..dan dorang ni semakin lama semakin berani..kalau dulu aku rasa takkan dorang berani nak suarakan isu seperti ni tapi sekarang ni..aku tengok bukan main lantang lagi suara dorang....cuma aku harapkan..agar mereka yang di atas (pemimpin, ulama, majlis agama islam) tak lupa untuk sentiasa berjaga-jaga dengan berbagai ancaman..dan sentiasa memelihara agar negara ktia ni takkan tunduk begitu saja pada kehendak mereka. Doaku jangan la kita jadi seperti negara-negara Sepanyol, Turki atau Eastern Europe.....nauzubillah...
Ada satu site yang Pakdi link dalam blog dia..bila aku jenguk kat sana...ya allah..ya tuhan...tak tahu apa aku nak cakap...beristighfar saja yang aku boleh buat....bila tenguk ramainya yang dari Malaysia..lagi aku kecut....apa sudah jadi ya...dunia semakin mendekati hari akhir zaman...

4 comments:

alia said...

ooo orgy...pakdi tuh aku penah masuk dulu..dari blog Mak Andeh..satu site yg membincangkan tentang agama kita dan memacam lagilah..bagusla sekali2 ada blog camtu..ada gak terbuka minda kita nih...x mcm blog aku..crap ajer..

Orgkampung said...

Bat...jangan cakap cam tu...baru la ada variety..heavy machine ada..light and easy cam ko ngan akunya nih pun ada..bak kata..Macam Macam Adaaaaa...tapi memang betul...bila ko baca blog ni sumer...baru ada balance kan.. cheerrrssss :-)

AuntyN said...

Selalu tengok kat blog Bat, tup,tup dah sampai kat blog aunty pulak. Terimakasih banyak-banyak pasai tinggal komen. Aunty ni macam Bat jugak lah cerita tak lah yang boleh sangat membuka minda untuk berfikir seperti Pakdi dan yang lain-lain. Cuma cerita kisah hidup aja lah. Bila baca blog orang2 yg macam ni terasa terlalu kerdil sangat. Malu nak menulis dah jadinya.

Orgkampung said...

Hai aunty....ala..jangan la malu dan segan aunty...sama je blog kita nih..untuk bacaan ringan orang kata..sambil tu mula la terkenang2..kalau kita nak cari ilmu lebih..kita gi saja kat blog dorang yang berilmu..betul kannn :-)