Tuesday, May 31, 2005

BERMULA PERJALANANKU......

HARI INI.....lebih kurang selepas waktu isyak, 9 tahun yang lepas aku telah selamat menjadi seorang isteri..ya aku dah kahwin dah 9 tahun rupanya...rasanya cam semalam je suasana tu berlangsung....aku ingat lagi..malam tu tok imam datang rumah..semua jemputan dah menunggu.. aku intai kat celah langsir dalam bilik..aku tengok ayip cam relax je..ok lah tu kan..dalam hati aku memang berdebar debar..takut ada..seram ada..suka pun mesti ada la kan..hehehe...so ayip pun mengadap la tok imam, nasib baik kat kampung aku tak pakai mic berbagai..kalau tak lagi la kecut si ayip aku rasa...yang paling kelakar sekali aku rasa...ayip sampai 5 kali kena ulang akad nikah hahahaha... tapi mungkin sebab masalah bahasa kot..ye lah yang si imam bercakap loghat kampung aku..mana la ayip nak faham kan...nasib baik aku kat dalam bilik tak gelak guling-guling..mau nanti orang kampung kata..dah buang tebiat ke pengantin perempuan tu hahahah..

hmmmm...mengimbau masa mula aku kenal ayip..banyak cerita lucu dan suka..ada gak cerita masam..ye lah merajuk tu biasa lah..hehehe..sebelum aku dan ayip disatukan aku dah kenal dia lama dah..dah 6 tahun kitorang berkawan..ye lah masa aku memula masuk uni lagi..ni dia yang cerita kat aku macamana dia nak tackle aku dulu...masa tu aku nih freshie lagi..dok kat 6th kolej..dia lak baru je tukar kolej dari 6th pergi 5th (hehehe..rugi dia)tapi masa minggu orientation tu keje dia asyik dok melepak kat 6th je la...pas tu masa dia ngan geng dia tuh terpandang aku..geng dia pun cabar la kalau dapat takel aku kan..so dia pun sahut cabaran la..tu crite dia tau..tapi aku lak kan..masa dalam minggu orintasi tuh ramai kenal budak-budak baru....so banyak la kapel-kapel baru termasuk la aku..tapi bukan yang serious nya saja suka-suka..aku nih kasar sikit..kalau cakap pun aku engkau je..kapel aku tuh budak baru gak..tapi dari lain mrsm..so budak-budak mrsm nih kalau jumpa..mesti klik punya... :-)..so aku nih tak de la nak layan sangat orang lain especially senior kan...

aku ingat lagi first thing yang kenalkan aku ngan ayip nih bila kakak yang duduk satu blok ngan aku bagi surat..kata dia coursemate dia yang bagi (hmmm mana kak wan sekarang nih ya..rindu lak)..aku tanya sapa...dia pun bagitau la..siap promote kata dia nih budak baik..han balas la surat dia ye..hahahah..nak tergelak aku..apa ke mat bunga yang bagi aku surat nih..ish ish ish rimas gak la memula..aku buat derk je la..tapi 2,3 hari lepas tu kakwan datang tanya aku lagi suruh balas surat..aku cakap ye lah..nanti aku bagi kat kakwan.....aku pun balas ala kadar...selang 2,3 hari tuh ayip cakap nak jumpa ngan aku kat library..aku pun tanya kawan aku si ina patut tak aku pergi, kalau aku pergi si ina kena teman aku...ok lah ina pun teman la aku..kat sana la first time aku bercakap ngan ayip..lepas je jumpa ayip..aku siap cakap kat ina..ala..setakat nak kawan tu ok la..tapi nak dibuat boyfriend hmm tak la kot...cehhhhh jual mahal konon...hah sekarang padan muka aku..hahahah

nak dipendekkan cerita aku rasa aku mula serius ngan ayip bila aku kena pilih antara dua..masa tu aku suka kat dia ngan satu budak lagi dari uni lain..macam lagu ukay's tu kena pilih disini dari disana kan..so aku pilih dia la....kalu dah jodoh tu kan..biar banyak mana rintangan yang di lalui...pasti in the end kita akan bersama jugak la..macam tu la aku ngan ayip...dalam masa 6 tahun aku kawan dengan dia tuh..aku ada gak kawan ngan orang lain..tapi tu la..jodoh kami kuat...yang aku suka tentang ayip...dia memang caring..sampai sekarang nih..pernah ada satu masa tu dalam bulan puasa...aku komplen la makan kat dewan makan waktu sahur tak sedap..alih-alih pukul tiga pagi dia boleh terpacak kat blok aku nak kasi aku nasi untuk sahur hehehe...itu la maknanya cinta kan...satu lagi dia nih memang penyabar terutamanya dengan aku yang banyak songeh nih...sampai la sekarang, dia selalu kata..kalau orang lain mesti dah lama tak tahan ngan perangai kebudak-budakkan aku nih..ye lah..sebenarnya aku nih manja giler kalau ngan dia..bila lagi nak buli hubby kan..dia jugak seorang yang humble..dan aku harap dia akan kekal begitu sampai bile-bila...aku kenal dia masa dia masih lagi student..yang pergi lecture jalan kaki..nak dating ngan aku naik bas je..sampai la sekarang nih.. kehidupan aku dengan dia bertambah baik...jadi harapan aku biarlah dia kekalkan sifat dia yang satu nih...banyak lagi kenangan aku bersama ayip..biarlah aku simpan sendiri untuk diceritakan pada anak dan cucu aku insyaallah..

pada ayip..terima kasih untuk segalanya..cinta dan kasih kita akan tetap mekar dan semoga terus bersemi sehingga ke akhir hayatku..segala kesabaran dan perngorbananmu moga tuhan saja yang dapat membalas...aku akan terus menjadi isterimu yang paling setia dan sentiasa bersama susah dan senang.....

hmmmm...sebenarnya aku tak tahu nak bagi apa kat ayip..sedangkan dia dah bagi pun hadiah aku hari sabtu yang lepas which surprised me...mana taknya..aku balik hari sabtu tu..kat dalam garaj dah ada wish.... :-)

25 comments:

Orgkampung said...

my crv is on sale...ada sapa-sapa berminat ke.. :-)

Anonymous said...

K. Oryg and Mr. Ayip. Semoga terus berbahagia sampai bila -bila, best baca cite kisah cinta akak ni, boleh buat nobel but kena lah ada babak sedih2 terutama cinta 3 segitaga bermuda.. kekeke.., lagu Di sana menanti di sini menunggu memang tepat sekali, semua lagu UK dedulu menjadi teman waktu study.., kekasihku di menara, Seksa, Sebak... hohoho, teringat la plak kisah lama.. :)

Anonymous said...

aduh! jiwang pulok la oghe kampung kito nih! lagi besar waduh dapat present Wish...isy2..kalu che abe kito tok mampu la nok wi hadioh ggitu mo llalu, but then syukur alhamdulillah...dah 9 tahun doh, semoga kekal sampai bilo2 lah deh...

heheh..tengoh test power wish ko tu? mesti tok lekat drumoh nih!!

Orgkampung said...

hehehe..frodo..panjang sangat la nak tulis..letih den hahahaha...tapi kan tenguk la nanti kalau dah takde idea nak tulis apa.....nanti kan je lah..hehhe

onde..hehehe...hari sabtu malae tuh siak gi haji ismail taman tun je..test drive..nanti buleh kito meronda..ajak ss sekali..best jugok dihhh

The Amazing Duo said...

org kampung.

happy anibersari...

citer aku gak tak abis-abis..

nantilah..aku ingat nak habiskan minggu ni jugak..tak larat...

hahahaha

Orgkampung said...

meesua..ko ni kan memang tau..aku tak sabar nak tunggu konya slot samarinda tuh..cepatla...crite best tapinya tukang crite ni ada skit slow la hehehehe..jangan mare ya :-)

Anonymous said...

OrgKg..

Sejak bila ko ada blog nie...wah hebat gitu.. hepi belated anniversary..

seb baik aku takleh tido..kalau tak ntah bila baru tau kewujudan blog ni.. tak sangka ko pon ada bakat terendam menulis diary2 online cenggini...tahniah... wa suspect lu...hehe..

weh.. since kita sama2 dah kebah demam af sbb mawi dah tak de dlm tu.. jom la kita meramaikan mawi fc.. untung2 ada gath.. berpeluang jugakle aku tgk dia live dan pujuk dia nyanyi semua gendre lagu yang aku teringin nak dgr dia nyanyi tu... pastu tunjuk sikit2 skill menari yg dia ada.. since seminggu b4 prelude depa dah didedahkan dgn kelas tarian etc etc kan kan kan..

p/s: at least tak de la nak jeles kalau tgk dia dlm diary dikapel2kan dan menari dgn pelajar lain..ahaks

Orgkampung said...

scov...wei..ko pun lama giler menghilang...hari tu pun aku tau yang in-law ko meninggal dari bat..aku ada sms ko..

yes..yes..aku setuju sangat...camna nak jadik member tuh..untung kalau gath, boleh jumpa..ko ajak si meesua sekali..dia minat setengah mati dah kat mawi tu hehehehe....

taj rela yewwww...mawi dipeluk dek budak-budak pompuan af3 tuh hahahahha

alia said...

wah2...aper yg diganti weii utk crv engko..C3 ker????

paperpun happy belated anniversay utk engko.....

Anonymous said...

yezzer...

meesua dah join pon..heh heh terserempak ngan dia pagi ni...

ko cepat2 la join...kasi astro gigit jari... gila2 buat af3..yang terkeluar plak undi tinggi.. hehe... klik jer kat site mawi dari sm nyer blog..senang jer

btw, aku dah tuko no enpon tau... enpon lama rosak..no ko pon dah hilang... ni num baru aku 017-4028422.. nanti sms aku no ko

Orgkampung said...

hehehehe..wei bat..ko nih..baca je la kat crite tuh..aku dah tulis dah...mari-mari aku bawak ko ronda2 okke :-)..btw..crv aku dah dijual pun..alhamdullilah..senang ati sikit..kalau tak tak tau nak letak mana daa....

scov..aku sedey nih...mana tak nya.. aku tak leh nak masuk smnya blog..dah kena block lah...takpe..akan aku usahakan nanti ekk

okke..aku sms ko nanti...orait..mari kita kasik haru biru af3 hahahha..wei..camna ko leh terserempak ngan meesua lak..ko kat sini ke meesua kat penang..heral tul..

Anonymous said...

orgy,
you too kena block from SM? huawaaa..aku pon, tu yang cam ayam berak kapur. leceh aaa cam gini, tak boleh join bab2 komen ni. dah la tu bad nya blog pon tak boleh pergi. huwaaaa..
anyway, hepi anniversary! -zazz

Anonymous said...

org kampung....

foremost, happy wedding anniversary to u and encik hubby. semoga sentiasa disinari kebahagiaan utk awak berdua :)

terima kasih singgah blog harituh. mood tak begitu baik, but i think im feelin better now, so thank u for ur kind words :)

btw, kita dah tgk sepet! kenapa kenapa kenapa ending dia cam tuhhh??? but i have to admit the story is sooo sweet, natural the best out of the 4 vcds i bought.

skrg ada crush kat ah loong.

Anonymous said...

orgkg, hepi aniberseri (err bukam mrsm berseri ye haha).

oo budak kolej 6 rupanya.. patut la pernah nampak mamat tu terpacak kat blok pompuan kul 3 pagi bawak nasi bungkus..hehehe..

skrg X5 lak ke?

Anonymous said...

OrgKampung,
semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.
bolehler bawak ronda2 kotaraya naik wish kalau x pun kita g stadium melawati sabtu ni naik wish baru.. hehehehe

Anonymous said...

*tepuk dahi*
sbb slow..hahaha

Orgkampung said...

zazz..hahaha...memang aku kat opis sekarang ni kan senyappppp..je hehehe kalau tak tu heboh pasal AF..agaknya sebab tulah org IT tu block..sebab asyik crite pasal blog SM memanjang hahaha..

raudha...hmmm dah okke ke...senyum2 selalu tau..laaaa....hari tu si sein tu sekarang nih ah loong lak ke..ish ish ish...(aku masih terbayang lagi kisah tengok sepet itu..hmmm gerammmmmnya )

nart..hahahha..nasib baik mengaku slow..kalau tak..memang la...errrr...kita mengaku la kita mrsm beseri..hehehe

chevy...bolehhhhhhh...no hal punya..nanti kita pakat gi ramai2..bad ada mention nak ajak kita serbu stadium melawati tu kannn hehehe

Anonymous said...

org kampung...

ah loong new love interest.

se1n masih tetap bertakhta di hati.

nuarzen cinta agong

tam spider dah break up dgn saya.

Anonymous said...

orgkg, err mohon tukar..bukan slow tapi Lost je..huhuhu

ni citer kolej 6 time matrix ke? err brp byk tmpt ada nama kolej 6 ek?

dia dia dia

Anonymous said...

tukar cat rumoh tu bukannya apa, kito ni cepat boring..tu la pasal tukar kaler..cuti sekolah ni, tok gi mano2 ko?

Orgkampung said...

hehehe raudha...wah very good list indeed..tapi kan apsal ngan tam tu ekkk hehehe

nart..opppsss..okke lah cam citer LOST tu kannn errrr setau yang aku tau kolej 6 ada satu je hehehe

onde2...tu la hok kito pung tukar rumah jugok tuh..hehehe..dok gi mano2 la kali..gi dekat2 jah..

Anonymous said...

ermm mmg ada satu je ke nama kolej 6?
mcm tau je kat mana tapi tak sure huhuhu..so betul la nmpak mamat tu bawak nasi bungkus kul 3 pagi yg dia beli kat cafe kolej 5? *andaian semata2*

masih Lost.. cuba kasi sket lagi klu pasal naik bas itteww, apakah no bas ittew yek?..hikhik..

Anonymous said...

org kampung...

betol kah kisah tam dgn hak milik kekal itewww?

cinta dewa dewi tu dah tersebar luas lar... jadi kansel lah kejap nama encik tam ittewww.

tapi, kes ct-nuarzen tuh ok, kita sukaaaa yewwww.. cinta merpati dua sejoli. apa nama restoran dorang pergi itteww? saya nak rakamkan gambar dorang kat sana lar.. apakah mungkin bisa ketemu sama encik nuar di situ lagi??

*sipu sipu*

hiks hiks

eh! tapi, se1n selalu hangout kat mana??

dan, azizan jugaa..

*gelak getik*

-raudha

badrul said...

orgkampung...

happy belated anniversary... sorry ler terlambat sikit... terbusy sesangat nak memblog-hopping... hari nih wokey sikit...

hah, dah dapat keter baru tuh, pandai2 ler ajak kengkawan pi jalan2...

Orgkampung said...

nart...hehehe....nombor bas ye..mana leh kasik tau..tapikan aku kasik klu...bas kaler biru..muahahaaaaa...

raudha....kau buat ku kata wo.. wo ooo...hmmm memang ada dengar gak gossip tu tapi tak tau la betul ke tak..tang ct nan nuar pun sama..tapi kan..aku nih belum lagi dapat lesen stalker, jadiknya kalau nak updates pasal dorang..abang bad macho la tempat yang paling sesuai sekals nak menanya hehehehe..betulkan abang bad..hmmmm tu la..kalau ada orang nak ajak gi makan-makan ke..tenguk wayang ke...tenguk konsert af ke..bole la aku angkut sumer kengkawan ..okke tak bad..hehehe