Thursday, May 12, 2005

HOBI KU....HOBI KU JUA....

Aku ingat lagi...masa aku kecik-kecik..pun tak la kecik sangat masa dalam darjah 4 gitu la....aku mula suka kumpul setem. masa tu kakak aku yang sulung ada pen-pal dari Ghana ngan Scotland tak silap aku..so bila setiap kali kakak aku dapat surat dorang, aku tengok setem yang dorang lekat kat surat tu sumer cam cantik-cantik je...sejak tu aku gila nak kumpul setem..macam-macam setem aku cari dan boleh kata kat sumer sedara mara (yang adults la kan) aku mintak ngan dorang...masa tu ayah sedara aku ada ramai kawan-kawan dok merata-rata..so dia la akunya main supplier hehehe...
boleh kata banyak la setem luar negeri yang aku ada. yang malaysia punya pun banyakkkkkk...sampai ada yang sekarang nih boleh kata collectible items la..setem malaya, persekutuan tanah melayu dan setem merdeka pun aku ada..banyak bentuk tau bukan square je..yang bulat ngan segitiga pun ada..yang segitiga tu aku rasa setem masa pelancaran satelit pertama malaysia..gitu la gila nya aku..pas tu masa sekolah tu kalau ada duit je aku simpan sebab setiap kali ada setem baru yang nak keluar aku siap pi beratur kat post office, beli setem ngan sampul surat hari kenangan tu....
Masa kat sekolah lak macam satu trend tau..bila aku collect setem..ehh ramai lak yang join aku..so kitorang pun banyak la tukar-tukar setem..masa tu aku ada lebih kurang 6 buku setem yang aku dividekan setem luar negeri ngan yang malaysia punya...siap ada tulis kat dalam buku tu "siapa curi setem ini, dia berdosa, allah nampak apa yang awak buat"..hahahahaha..sampai sekarang nih aku simpan lagi buku tu..pas tu anak-anak aku boleh tengok sama...and biasa la kan bila dah tengok tu banyak betul la soklan-soklan macam polis pencen aku nak kena jawap... :-)
Masa sekolah rendah tu jugak..seingat aku, aku gila makan snek mamee tu...pas tu dulu kompeni nih, masa satu piala dunia bola dorang ada keluar macam sticker untuk setiap negara yang ambil bahagian pas tu siap ada bukunya sekali...apa lagi..aku siap hantar kat mamee nak dapatkan buku tu..pas tu tiap-tiap hari dok pergi beli mamee rumah arwah atuk sedara aku yang ada kedai runcit semata-mata nak kumpul sampai penuh..memang penuh pun buku tu..kalau ada negara yang aku takde....pi la sekolah tukar-tukar ngan kawan...lagi satu aku ingat buku yang ada sticker gambar-gambar binatang yang ada kat setiap negara...jenuh aku makan mamee tau semata-mata nak bagi penuh buku-buku tu sumer...sekarang nih bila anak-anak aku nak makan mamee....aku mesti belinya satu plastik besar....hehehe saja nak kasik nostalgia..lagipun aku tak pernah rasa taknak kat mamee nih..(dorang kena bagi aku diskaun kalau cam nih kan...hehehe)

9 comments:

Anonymous said...

memang frust bile selak2, setem yg kite minat tu hilang kene curi..silap tak letak remark mcm ko buat..huhuhu
eh bukan silap, lebey pada tak tau apa2 time tu.. ingat zaman tu semua rakan2 boleh "dipercayai".

Orgkampung said...

hahahaha..nart..dulu sikit-sikit je macam kena bersumpah..perkataan yang femes masa tu biasa la...alif lam lam ha...pas tu buat atas angin ke tapak tangan ke ...hehehe...ni kira takleh langgar janji la..

Anonymous said...

hobi kita pun kumpul setem jugak dulu...sekarang hobi dah lian sikit :)

ondeonde

alia said...

aku tadak hobi :-(.. aku just suka membaca jer..

Anonymous said...

Bat,
membaca bukan hobi ke? time dodulu suka baca Gila2 dgn Bujal je..hahaha

Orgkampung said...

ondeonde...jom kita tukar-tukar setem hehehee (teringat dolu-dolu)

bat...apa la ko nih..betul apa nart kata..membaca pun hobi gak...ha..aku ingat nak sambung buat part 2 la hobi nih...macam ondeonde..aku pun dah banyak hobi lain hehee

Anonymous said...

orgy,
try klik on the link pak di yang hang bagi. tak boleh la. kalau kat blog dia, apa tajuk link tu. aku nak pi tenguk sat.
thanks!- zazz
aku pon ada buku stem dulu2. nak lak ada pen pal dari greece, raya sakan aku tukark2 setem. everytime bapa aku bawa balik setem luar negeri dari ofis dia, sukaaaa...tak tau mana pi dah buku setem aku tu. hemmm..nanti balik kampung nak korek2.

Anonymous said...

Ammanda tahun satu ye? your eldest..sama macam fathini. Anak you sekolah kat mana? sebaby dia ada classmate nama Amanda jugak..ntah2 orang yang sama tak?..ngeeee

Orgkampung said...

zazz....aku try leh je pakdi tu punya link..neway ko try www.pakdi.com okke...ha tu la aku siap simpan baik-baik buku setem aku..so dapatla anak aku lak teruskan hobi ni kut hehehe

ondeonde..ye ke hehehe..dia sekolah kat SRK Sri Damansara 3...dekat ngan rumah la tu..1 Pintar..kalau betul...syok jugak..bleh datang rumah hehee