Friday, May 13, 2005

HOBI KU....HOBI KU JUA....PART 2

Wahhhhhhhhhhhhhhh.....terlupa lak hari nih FRIDAY 13th..hehehehehehehhe...scaryyyyyyyyy....hmmm sebenarnya takde apa-apa pun..biasa la..omputih nih suka percaya kat benda-benda cam tu..tapi sikit sebanyak tu kalau sebut je hari nih...mesti macam rasa eerie gitu kan..
Sebenarnya..nak sambung part crite hobi aku tu.....masa aku dalam darjah 6, aku dilantik sebagai pustakawan..kiranya those yang dilantik tu macam ala-ala glemer gitu..hehehe...dan library kat sekolah aku dulu best...set up cantik...banyak buku pas tu boleh pinjam segala macam jenis indor games macam sahibba, scrabbles, snake and ladder, chess, mastermind (aku tak ingat betul ke nama game nih..yang kita teka kedudukan dan warna pin tuh)..dan few others lagi..ini sekolah rendah kat kawasan pedalaman tau...kiranya sekolah akunya library kat kampung nih paling canggih tau...thanks to Mr. David, cikgu dari penang nih yang perkenalkan segala aktiviti dan varieties yang membuatkan budak-budak sekolah nak datang library..kitorang (librarian) dibahagikan kepada 4 group seperti alpha, beta, gamma dan omega..aku group omega....so hobi aku masa darjah 6 apa lagi kalau tak jadik ulat buku...hehehe...
Boleh kata apa yang ada kat dalam library tu aku baca..biasanya kisah-kisah misteri cam Enid blyton punya series, hardy boys ke..salma ke..pas tu ada gak buku cerita yang mengisahkan budak-budak sekolah asrama like sekolah seri cempaka (masa ni berangan la nak masuk boarding school..hehehe) sampai kan kepada siri Noddy tu pun aku tibai sekali..pas tu...majalah seperti bujal, gila-gila..tak yah cakap la kan..pun library kitorang provide..kiranya library ini lah yang memupuk semangat membaca aku sebenarnya....
Sampai sekarang nih..minat membaca masih ada lagi...tapi sekarang nih akunya hobi memang bercampur aduk..ada sekali tu aku suka nak buat cross-stich..tapi aku sempat buat satu je..pas tu dah malas..dan sekarang ni lak..aku suka nak kumpul (nak beli sebenarnya) pinggan mangkuk lak...tak kira la dinner set ke..tea set ke..mug ke...aku baru order hari tu, ni kakak akunya penangan la nih...pujuk aku...terjebak sekali...set dinner, pas tu nak pergi kat subang..ada satu kedai jual barang-barang ni sumer..murah..tu kata kakak aku la..sebab dia dah pergi dulu memborong dinner set berbagai....kalau sesapa nak beli pinggan untuk hiasan pun kat situ ada jual..cantik-cantik..aku lupa lak nama kedai...takpe kalau sapa-sapa tanya...nanti aku tanyakan kakak aku....hehehe
To all....have a nice weekend..aku mungkin balik rumah mertua (kena behave nih..hehehe)..pas tu aku kena outstation ke JB until wednesday :-)

5 comments:

Anonymous said...

nasib baik takde hobby kumpul bopren

aidid said...

wah gud idea gak tu paul. :D
orgy,saya sampai skrg one of my hobby is reading. twice a month I will go to KL library nak pinjam buku.Seorg boleh pinjam 5 buku.So, I buatkanlah nama my husband.Pastu nama my friend kat ofis. So 15 buku mostly sekali pinjam n most of the book utk I.:D Gila, mmg gila. hehe

Anonymous said...

Sah le, anak kita memang sekelas and I dah tau dah who you are!!! I dah syak wasangka bila you mention amanda..sebab I memang tau sape mama amanda sejak kat nursery comel manja lagi..hihihi..what a small world huh? kita memang berbalas senyum jek masa hantar anak kat nursery dulu..tak sangka you! betul2 I tak sangka nih!
I think kalau you ingat betul2 maay be you akan perasan siapakah diriku ini....maghilah drumoh makey budu nga buoh pauh!

Anonymous said...

oh dah tau eh..i belum..huhuhu

Orgkampung said...

paul..amboi..mana u tau i takde buat collection hehehe..belum crite lagi tuh hahahaha

kak aidid...tamak halobanya...tapi memang bijak bestari..kalau aku pun buat cam tu gak...hehehe

nart...apa yang dah tau nya tu...hehehe

ondeonde...betul ke nih...tak sangka sungguh..laaaa you pun hantar anak gi taska tu ke..i memang dah lama tak hantar dorang sejak ambik maid nih and semenjak ada sorang lagi tu..hehehehe..i memang betul-betul tak cam la you yang mana satu..meh la datang rumah..i dok jalan ara sd7/4f no 12, you dok kat jalan mana...call i ye 012-2075441..kita mesti jumpa jugak tau... :-)