Tuesday, June 14, 2005

DEMAM....

BIASA la kan..sekarang nih semua tengah demam af..tak kira tua muda, laki pompuan, kalau hari sabtu je jangan harap la nak ajak keluar dinner ke..orang nikah kahwin..dinasihatkan jangan cuba buat majlis hari sabtu..nescaya bersanding la sendiri ya, makan la lauk catering tu sendiri hehehe..so sepanjang demam melanda nih akunya posting pun sure lah berkisar kepada af saja hehehehe...

actually takde apa sangat aku nak crite, cuma bila aku tengok diari semalam and tahu apa dorangnya lagu, banyak kenangan dari lagu-lagu tu aku bole cerita kat sini, berikut senarai pelajar ngan tugasan memasing

Felix - Memori Bahagia (lagu sahri af1)...aku suka lagu nih tambah-tambah lak dapat cd free..thanks bad, lagipun ini la permulaan akunya demam walaupun masa af1 dulu aku jarang tengok diari tapi konsert setiap minggu aku tak miss..

Akma - Lagu Rindu (Lagu CT)...aku ada sembang-sembang kat blog orang yang aku rasa akmanya suara macam biasa je, kurang merdu la, so bila dia dapat lagu power cam ni aku harap dia dapat prove to me la kan yang dia punya vokal merdu lagi boleh dilenggokkan..jangan ikut style siti tapi lenggok dan kemerduan itu yang aku nak dengar..silap langkah dia boleh terkeluar dengan lagu nih..

Mawi - Gadis Melayu (lagu Othman Hamzah)..aku suka lagu nih sebab masa lagu nih tengah popular aku dah hidup dan boleh dengar..suara mawi kena dengan lagu nih cumanya seperti cikgu aah cakap..jaga melody..jangan out of tune...

Ekin - Mimpi Sedih (lagu Emilia Contessa)...aku paling suka lagu nih..aku ingat lagi, masa aku kecik-kecik (dalam tahun 75-76 gitu), masa lagu nih tengah popular...aku pernah tengok live show dia ngan parents aku...masa tu penyanyi indo paling top takde orang lain..kalau show lak memang dia lah laku, masa tu lak aku kat sabah..orang sana memang prefer penyanyi indo kan..tu yang siap gi dianya show lagi tuh hehehehehe...suara emilia contessa besar..so aku rasa ekinnya suara memang sesuai cuma dia kena ada lebih feel atau soul dalam lagu nih..lagu sedih so kena lah feel sedih..

Fuad - Gerimis di Lautan (lagu Arwah Sudir) - aku jugak dah hidup masa lagu ni femes berkumandang di radio dulu..siap boleh tengok show sudir kat tv, sekarang dengar suara je la..lagu nih sedap so fuad, tolong jangan fake any of your feelings masa nyanyi lagu nih..lagu berunsur sedih tapi jangan sampai macam nak nangis lak..buruk bebenor..

Idayu - Curiga (lagu Ning) - aku suka lagu nih...aku tahu idayu boleh buat mengenangkan vocal range dia yang besar itu and boleh sampai high pitch..ini lah masa idayu nak tawan balik peminat dia sebab konsert minggu lepas dia tak berapa menonjol..aku nak dia meriahkan stadium dengan sorakan penonton masa dia tarik lagu nih..give big impact to your performance idayu..you can do it (dah aku suka dia..mesti la aku support hehehe)

Kefli - Keindahan di Pantai (lagu M. syariff dan dinyanyi balik oleh kristal)..aku tak tau dia dapat melodi yang mana, yang asal ke atau yang bebudak kristal punya..tengok je la diari nanti..baik usaha lebih..takut nanti terkeluar ngan lagu nih (tapi slim chance la dia nak terkeluar sebab budak-budak pompuan suka kat bibir merah nih hehehe *jeling kat kak aidid*

Marsha - Lelaki Idaman, tak tahu nak komen apa sebab aku langsung tak ingat melodi lagu nih..check diari nanti

Reza - Mungkin Nanti...alamakkkkk apsal la si reza yang dapat lagu nih..aku rela si kefli ke even fuad ke yang nyanyi lagu nih..nih memang one of my current fav lagu nih..memandangkan aku tiap-tiap hari dengar album peterpan..memang aku akan kutuk giler kalau dia hancussss kan lagu nih..taulah si ariel kunyak lirik tapi kalau ko buat cam tuh memang tak jadiknya..hancur adelah...sabar jelah..

Aidil - Anak Dara Rindu - (lagu P. Ramlee agaknya..not sure sangat) aku boleh ingat melody dia so aidil kena lenggokkan sikit suara dia bila nyanyi..biasa la lagu 50 - 60 an..cuma nya please la aidil kasik ada attitude skit bila nyanyi..jangan setakat nyanyi je...kawan aku pun ramai yang boleh masuk af kalau takat nyanyi cam ko nih hehehe

Amy - Asmaradana (lagu Tiara)..hmmm amy yang kayu itu akan menari ala-ala tiara...i don't think so hehehe..tapi mana la tau kan..lagu nih kalau tak kena gaya akan menjemukan so kalau tak buat betul-betul, silap-silap kena kuar akademi lak kang hehehe

Yazer - Suatu Masa (lagu Cfu)..aku suka giler lagu nih..tolong yazer nyanyi bebetul lagu nih..jangan rosakkan lagu nih..tapikan aku rasa sifu suka kat yazer nih sebab tu dia nak test yazer boleh tak jadik pelapis dia tu....

Amylea - Anggapanmu (Lagu Ziana)..wuhoooo minah urban dapat lagu tarikkkk....teringat aku masa nih ziana really look like kampung girl hehehe..anyhow..ni lah masanya nak uji vokal dia..kalau dia berjaya memang aku dah rasa stadium tu nanti akan bergegar dengan sorakan..

Good luck to all pelajar..aku tak dapat nak teka sapa lak yang terkeluar..pada aku sapa-sapa nih..aidil, fuad, akma, reza, marsha, amy, ekin..bila-bila pun aku tak kisah hehehehe

15 comments:

Anonymous said...

org kg..

lagu mimpi sedih... sedey lar.. teringat hari tuh kat mentor pun pija nyanyi

nanti habaq eh, mawi nyanyi camna.. dia ada dedicate lagu tuh kat meesua kot?

khekhekhe

Orgkampung said...

raudha...eiiii geramnya aku..since yesterday tak dapat masuk your comment box..aphal..aku nampak a blanket of snow jeeeeee...*tau la ku jeles tengok that star yang turun dari langit tuh hehehe*

anyway aku nak komen kat sini..wah gerek seiii leh borak-borak ngan jehan..gambar pun not that bad..takpe nanti bila ada Q&L nih aku nak tegnok gak...

BTW..wahhhh cantekkkk gambar nampak hehehehe

Anonymous said...

orgy,
kalo lagi asmaradana tu dapat kat amylea, fuhhh..mesti terangkat punya-zazz

Orgkampung said...

hai zazz..lama tak muncul..hehehe..aku setuju sangat..memang best kalau dapat kat amylea..masa ni lah dia buleh tunjuk skill menari dia kan..bagus la konya observed hehehe

Anonymous said...

orgkg, lagu asal bukan M Shariff la..ko cari lagi info ..sbb aku rasa ada yg nyanyi b4 that.
Ko dengar hari2 ke Peter Pan?
patutkah aku juga buat pengakuan? hahaha..
Pasal Reza dpt lagu best2 semua ek?

Anonymous said...

orgkg...

asal ehh tak boleh masuk comment box??

padanlah tak meriah jer blog kita cam blog bad...

blog bad dah jadi cam pesta muda mudi bersuai kenal dah skrg, i nak relek one corner jadi audience skrg.

khekhekhe.

jehan not bad eh.

tapi kita suka faridkamil. *gelak sipu sipu*

serious. tak tipu.

waiem said...

nasib bek reza tak dapat lagu ada apa dengan muuuuuu...mak tak rela hehe....yess mawi dah kena tego ngn pengetua...ada 'magic' ropanya budak tu...padan tuko melodi sendiri hahahah

Ezan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Orgkampung said...

ye ke nart....nanti aku buat pembetulan, tq ye..errr peterpan...memang tiap2 hari and aku suka sumerrrrrr lagu diaaaaa arghhhhhh...syiok betul layannnn

raudha..tu la pasal..bengkek nih tau hehehe..laaaa farid kamil lak
*tengah bilang nama2 jantanz yang raudha menat hehehe*

waiem...hehehehe..ha ah served him right...baru puas ati aku tengok mawi kena marah..bukan apa..biar dia sedar sikit..baru lah boleh improve kan...

ha ah..pasal reza dapat lagu best2 and apsal dia ngan idayu tuh..berlakon lagi ke...tolong sesapa yang ada inside info..demam ketaq dah aku nih hehehe ...wei kengkawan..aku tak sabarnya nak tengok konsert sabtu nih..

Ezan said...

for me, whatever it is, I gotta wait until the show's over to comment. Who knows Amy can do the Asmaradana dance+song gracefully, if not perfectly. No pessimism & no offense ya ;)

Anonymous said...

orgkg...

alah buat susah aja nak kira...

meh, saya tulis kan utk kemudahan umum

1)nuarzen
2)far1dkamil
3)se1n
4)azyzan nin
5)tam spider
6)hans isaac (ni mak pun berkenan)
7)vince (musim pan asian)
8)ari wibowo

cukup setakat ni..nanti bila ingat saya tulis lagi.

T A M A T

Anonymous said...

lagu mimi sedih..best, tapi memang tengah sedih pun ni haaa..

Anonymous said...

org kg...

af disiarkan hari sabtu yeak??

*hitung hitung hari pakai jari*

oh..ok, sempat sempat

nak tgk cik mawi dan kefli

*buat muka lega sambil tepuk2 tangan tanda happy*

Orgkampung said...

hai ezan....don't worry..you bole tulis apa saja yang you suka kat sini, bak kata orang yang baik dijadikan tauladan, yang kurang dijadikan sempadan okke...nampak dalam diari semalam amy cuba sedaya upaya untuk captured tarian dia..okke la tuh ada improvement

hehehe...raudha..ada lagi yang belum kira ekkk :-)

onde2..no worries..bagi sikit lagi masa sure she can improved.. :-)

alia said...

aku nak nengok Mawi joget dgn lagu tuh... dan biar dpt buat lenggok2 skit dgn sore dier....

Aku rasa pun sifu tu suka kat Yazer & Reza... lagu pun tetiap menggu cam kacang jer..