Friday, June 10, 2005

MOVIE TIME

"AKU ni teruk betul la....budak-budak dah nak habis cuti sekolah, dorang tak de pergi mana-mana pun except during weekend je bila aku ngan ayip bawak dorang jenjalan"...tu yang aku dok mengomel sorang-sorang..memang kesian pun kat anak-anak aku...tapi yang bestnya dorang takde pun bising sangat la...mungkin sebab dah terbiasa kot. So semalam, aku ambik half day sebab niat aku nak bawak dorang tengok movie..apa lagi kalau tak cerita madagascar..so bila aku balik awal semalam..dorang pun pelik and izzad tanya aku..

"mama...mama balik awal nih sebab mama dah takde kerja ke kat ofis?"
"takkkkk..mama saja je balik awal hari nih....kita pergi tengok madagascar nak?"

apa lagi ammanda ngan izzad pun dok hurray hurray je lah..excited la kan..aku check paper tenguk show pukul berapa..ok cantik lah show pukul 2.50 ada, so sempat la dorang pergi kelas mengaji kul 6.00 nih

sampai kat 1U dalam pukul 1.40pm gitu aku terus gi kat TGV..aku tengok mak aiii ramainya orang beratur..pas tu siap ada tampal sign..kata untuk movie star wars and madagascar cuma ada sit kat 3 rows infront je..hmmm takpe lah aku cakap janji boleh tengok..pas tu aku tenguk la kat scrin tv..show 2.50pm tu dah berkelip kelip merah..alamak..takkan dah sold out kot...aku cakap ngan dorang tiket macam dah habis maybe kita boleh beli terus show saturday nih..muka dorang dah semacam je..ye lah..budak-budak..kalau dah janji nak tengok hari nih..mesti hari nih jugak la..mana boleh konar hari lain..kannnn

dah dekat pukul 2.40pm baru sampai turn aku kat kaunter..aku tanya budak tu show kul 2.50pm dah habis ke....budak tu dengan sengihnya terus cakap ada seat lagi..yayayayayyyyy...syukur..terus aku beli..and cakap ngan budak-budak..kita boleh tenguk show hari nih...suka la dorang..dan dan suruh beli popcorn..

ammanda enjoy betul tenguk show tuh..sepanjang-panjang cerita dia asyik gelak je..izzad pulak..biasa la..after 1 hour..dia dah mula buat muka bosan..."mama, izzad sejuk la....bila kita nak balik", sekejap tu pulak... "mama. izzad dah sakit perut nih, bila nak makan"..pada hal sebelum tu dah makan nasi..dah makan popcorn ngan minum..tak kenyang lagi ke? ish ish ish..tu la budak-budak nih bila bosan je memang macam-macam alasa dia..tapi sebenarnya izzad nih dia memang cepat bosan..kalan kitorang keluar pergi jalan-jalan ke, keluar makan ke..sekejap je dia enjoy, pas tu mesti nak balik..homely betul anak aku yang sorang nih..hehehe..

So lepas habis tu kitorang keluar and aku pun promise nak belikan dorang ais krim..so aku tanya la ammanda ngan izzad seronok tak cerita tu, izzad suka melman the girrafe tuh..ammanda suka semua and the way they stick together..ammanda suka macamana si marty sebagai kawan alex, akan sentiasa menajadi kawan in any circumstances...

hmmmm...okke, at least matlamat aku dah tercapai..anak-anak aku dah dapat (walaupun tak semua) cerita disebalik madagascar tu..aku pun suka cerita tu..pada pandangan aku, cerita tu pasal friendship..susah nak cari sekarang nih kawan yang sentiasa ada bersama kita ketika senang atau susah, kawan yang sanggup menolong, berkorban dan bersama-sama mengharungi cabaran kehidupan...aku harap aku dapat didik anak-anak aku supaya at least belajar menjadi seperti marty dan kawan-kawan..dan seterusnya menjadi manusia yang berguna kepada keluarga, masyarakat dan negara.....tinggi sangat ke harapan aku ni ekkkk


p.s - aku gelak giler ngan penguins tu..kiut sesangattttttt :-)

6 comments:

Anonymous said...

Harapan ko terlalu tinggi, ala2 menuju puncak gitu *gelak getik*..
so nak jadikan realiti, kena la selalu afundi mereka.. sbb kalau % afundi tak cukup, nanti terkeluar lak.. so apa lagi afundi la, afundi huhuhu

errr releven ke?

alia said...

ekekekkeekk memang dah sah si nart nih demam tahap kronik....

paperpun.. aku pun last week pegi menonton gaks... memang best aa citer tuh..ingat nak beli vcd sbab bleh anak2 aku ulang2 nengok..

takper orgy.. setkan impian so atleast kita akan berusaha utk kearah iteww...

AFUNDI MAWI, FELIX & YAZER..

Orgkampung said...

hahahaha....a ah la bat..memang si nart ni demam tahap kronik..tu la..sapa suruh eksyen taknak tengok diari la..taknak tengok konsert pertama la...ha sekarang kita tengok sapa yang kena hahaha..errrr nart..aku kan bila tengok si yazer tu macam ada iras-iras ko lak ekekekekekke...

Anonymous said...

orgkampung...

yuhuuu!!

tak tipu tau, tapi, ezad tu sama lar cam i. khekhe. tak suka tgk wayang!!

we make good friends lar ehh!

khekhekhe

Orgkampung said...

raudha..ekekekekeke...nasib baik izzad ada geng..hehehe..nxt time kitorang tenguk wayang dah tau la sapa yang bole baby sit ekekeke :-)

Anonymous said...

belum tengok lagi madagascar ni..ramai jugak orang dah kata best cite nih!