Monday, August 08, 2005

BERMULA PERJALANAN......

SABTU yang mendebarkan..at least bagi aku la, sebabnya apa lagi..konsert final af la. malam tu penentu segala, apa yang dirancang samada konspirasi yang hangat diperkatakan seminggu dua tu menjadi ke tak.segalanya akan terjawab. aku tengok konsert tu live kat stadium melawati dengan kawan-kawan yang best..sebelum tu nak ucapkan tima kasih yang tak terhingga kat bat sebab berkorban tiket arena untuk kitorang hehehehe...tahun depan kasi la lagi hehehe...aku takde la nak buat review konsert, semua orang dah buat kalau korang gi blog yang terkenal ngan af kan..cuma luahan perasaan aku je...masa aku tulis nih aku imagine mawi tengah baca bolehhhh.. :-)

Semua orang dah tahu keputusan...channel @15 je dah macam-macam bercerita, apa tah lagi suratkhabar hari ahad..penuh cerita af dan mawi. Aku cuma nak pesan kat mawi(tu je la yang aku boleh buat pun kan) semoga berhati-hati melangkah ke depan sebagai seorang artis, mawi sudah dikenali malah menjadi satu fenomena yang bagi aku mawi boleh gunakan sebagai penghubung antara mawi ngan peminat khususnya dan golongan muda amnya. mawi, jadilah seorang artis yang dicontohi..laungkan kepada belia supaya jauhi dadah dan segala perilaku buruk yang merosakkan masa hadapan pemuda pemudi dan tanah air, jadilah seorang role model kepada generasi muda supaya mereka juga akan seperti mawi yang menimbang adil dunia dan akhirat..tolong jangan berubah mawi...kalau mawi berubah kepada kebaikan tak pe tapi jadi lah seperti mana mawi sekarang ni, seorang pemuda sederhana felda taib andak yang ingin mengubah nasib hidup, yang berpegang kepada ajaran Nya, yang memiliki peribadi yang sangat menyenangkan...jangan la lupa diri mau pun menjadi lalai..

Aku sentiasa menyokong mawi selagi mawi adalah mawi..aku akan tunggu album mawi..itu je yang aku mampu...aku bukan nak berebut jadi pengurus mawi sebab aku rasa tak layak, maupun nak sponsor mawi sebab aku tak mampu tapi aku akan sentiasa berdoa dan berharap akan kejayaan yang lain menyusul, semoga mawi sentiasa dimurahkan rezeki. Aku ada baca dalam @15, apa yang peminat dapat dari undian mawi...ya memang betul pun, sekarang ni rasa takut je nak tunggu bil maxis, mawi pun bukannya kenal aku..tapi apa yang aku dapat... kepuasan kerana dapat bantu mawi merubah kehidupan mawi dan keluarga, kepuasan kerana dapat melahirkan seorang artis pelapis yang ada karisma yang jarang dimiliki oleh orang lain..tu la yang aku dapat..kepuasan..

Mawi..jadilah penghibur yang berilmu, belajar lagi mengatasi kelemahan dan kekurangan, semoga mawi akan bermula perjalanan hidup sebagai seorang artis yang sentiasa diingati kerana sifat sederhana mu itu....best of luck mawi..

11 comments:

Anonymous said...

I mmg minat Mawi..kerana bakatnya & juga background dia...dan rasanya dgn mengundi dia during AF nilah salah satu cara I support kerjaya seni Mawi..& after this I'll still support him no matter what..
harap2 dia tak lupa diri..sentiasa berpijak dibumi yg nyata...
Org. gembira dpt jumpa u after the concert eventhough tak dpt berbual lama...

Jumpa di gath mawifc nanti yer...

alia said...

ahaks... nak teket tahun depan?? *pikir dulu yach*..bole gitu..

paperpun... harap dier tak lupa asal usul, kuarga esp..dan jgn jadi artis kekwat udah...

Orgkampung said...

hai edryna...seronok jumpa u gak..tu la takleh nak borak lelama..nanti kita lak yang buat imbasan hehehe..ha nanti kitajumpat kat gath okke :-)

bat...takyah pikir lagi..ko pikir camna nak dapat teket extra lagi ada hehehehe

CKin said...

Akhirnya!! Ada gak blog kawan-kawan aku yang dah update... telah ku tunggu sepanjang hari, baru sekarang ko menjelma... hehehe...

OG, ko jgn lupa aku hutang ko tau...

Err... bila MawiFC nye next gathering yek?

Anonymous said...

saya dari kota ini turut mengundi mawi menerusi kekdah maxis prepaid di sini.

dan saya menjerit2 dari kejauhan.

very pathetic BUT verrrryy fanatik u ols!!

Anonymous said...

wah, dah plan pegi gath mawi lak ke?
kpd bat, tq 4 the ticket.. spt kata OrgKg.. next time kalau ada lagi tu, jangan segan2 untuk menderma ..hehe

Anonymous said...

show mawi + siti + jamal sempena Hari Wanita nanti tak gi tgk ke?

Orgkampung said...

hehehehe..dorang tuh sumer malas ckin ahaksss..takpe..luahkan jelah perasaan fanatik ko tuh kat sini..aku tak kacaunya apalagi nak halau ahakssss

raudhaaaaaa...tima kasih sokong abang jawerl tuh hehehehe..agaknya sebab tu dia menang sumer tu berkat raudhanya afundi dari kejauhan hehehe..

hi-fi nart hehehe..ingat ye bat kat kitorang ni hehehe

lopaktike...segho nok gi jugok tu..tapi gak bakpo la mahal do oh..bil maxis tok mari lagi nih hehehe

Anonymous said...

Mmuahaha,
ni nak mencemar duli. bolehhh. hehe.

Mek merembs baca u ols. he he.
Ya Bat, thank you so much. pas ni bukan Anugerah Era ke huhuh. dan2 nak pg tengok Mawi ek.


*nak kena tulis nama ke* mmuahaha

Anonymous said...

Lagi satu, lupa lak, ok gak this year 2 kali kuar paper kan, ala2 glamorina gittew bolehh. hehe.

Orgkampung said...

hai mekkkkk...tak perlu gitu letak2 nama aku dah tahu sapa gerangan bolehhh hehehehe

enjoy sungguh kan konsert itu hari..malam ni apa rancangan..aku dah tau apa rancangan ko hehehehe "informer" aku bagi tau hehehe