Saturday, September 24, 2005

EXPECT THE UNEXPECTED?

SEMALAM...memang boring abis, tak tahu nak buat apa..selalunya kalau malam je, pukul 8.30 malam aku dah ngadap tv8 tengok cerita favourite korea aku..tapi semalam dah abis la pulak..rupa-rupanya..Malaysian Idol Final...hmmm...memang aku langsung tak ikut MI ni, kalau kebetulan tertekan channel masa jumaat malam tu, ada la aku tengok..kalau tak, aku pun tak tahu dah sampai final hehehe...

since aku pun boring takde cerita best nak tengok, aku ambik keputusan nak tengok la final ni...so 8.30 tu start dengan red carpet session la kononnya...hmmm..apa yang dapat aku simpulkan..even artis pun macam kurang bagi sambutan sebab yang ada tak ramai pun datang..mungkin dorang yang lebih glamer ada banyak dinner show atau jemputan lain yang lebih penting dan semestinya bukan free sajakan...

wah..kat dalam stadium memang ramai..ok jugak la nita ngan daniel punya penyokong..macam sama rata..tu yang pengkritik cakap..saingan memang macam sama, so tak boleh nak pastikan siapa yang akan menjuarai MI kali ni..persembahan dimulakan dengan 'king of falsetto' hehehe..jangan gelak tau..ni bukan aku yang bagi gelaran ni..tapi aku pun tak tahu sapa....lagu baru untuk MI 'mimpi' ditulis oleh Pot dari kumpulan Innuendo...aku suka lagu ni..tapi kalau dah daniel yang nyanyi..tak reti nak bagi komen..yang aku tahu dia memang tak jaga pitching...tapi lantak la kan..janji fan dia terhibur..waktu final bukan masa untuk kritik pitching ke apa kan. tu jugak yang aku dapat rasakan pengkritik fikir malam tu..semua bagi komen postitf..ok la tu..

lepas daniel, nita keluar dengan lagu berhenti berharap..ni lagu pilihan pengkritik..kata nita dia tak tahu kenapa dorang pilih lagu ni tapi mungkin pengkritik suka dengan persembahan masa peringkat spectacular tu kut, nita nyanyi memang lebih baik dari daniel, walaupun aku kurang suka lagu tu dikerat-kerat...masa tu jugak teringat si anak ikan kak aidid, kefli...hmmm aku rasa malam di putrajaya tu lagi best hehehe..

lepas tu daniel muncul lagi dengan lagu heaven knows..hmmm i rest my case la..memang aku tak reti dah nak komen apa budak daniel ni...agaknya sebab aku terlampau khusyuk sangat mendengar..sampai bila aku sedar tu...dorang dah habis nyanyi 3 lagu masing-masing...laaaaa tertidur la pulak..hehehehe..see betapa tak terhiburnya aku dan betapa hambarnya final Malaysian Idol kali ni...so please la 8tv, for the next MI, if any...buat la pemilihan peserta yang sesuai dan betul-betul boleh membawa cabaran negara sekiranya ada World Idol...

Aku switched off tv, pas tu sambung tidur..lagi baik..harap-harap dapat mimpi gapai bintang lagi baik hehehe :-)

9 comments:

Anonymous said...

apsal u tidur?

Orgkampung said...

ala....riza..kasik can la orang nak tidur...tau la ada orang sudah marah hehehehe

aidid said...

tu ler pasal. cam tau2 aje entry ni ada sebut psl anak ikan akak tu . :D
Memang much2 more better di putrajaya.
Regarding daniel.what can I say.
%$#@#$%&*??@@?????!!!!!
:D. Is this malaysian taste sebab Roslan ckp klu dah 1.2M vote daniel takkan lah x betul kot.ermmmmm. SO, takde bezanya MI ngan AF and AF mmg dah siang2 ckp yg the show is not only about vocal but everthing as a package so, walaupun suara merdu bak buluh perindu tapi perangai/attitude over,than people won't vote u.Memanglah kita nak tgk bakat juga cam world and anak ikan akak tu,huhu tapi mesti ada semua yg lain gak for people to vote u sedangkan MI siang2 dia org ckp show tu bukan psl popularity sekarang apa dah jadi?? Tetiba bila final leh plak accept that takpe, nyanyi cemanapun yg penting people like u. hmmmmmmm

Orgkampung said...

wahhhhhhh....the very kak aidid sudah mari...sokong 100% KA..macam AF tu dah ngaku siang2 kelemahan format kira oklah kan..ha len kali MI punya pengkritik (u know who la) jangan nak kritik program orang je..skrg apa sudah jadi... :-)

Anonymous said...

aku dah gelak guling guling dah sebab aku memang nak sangat daniel tu menang.... bukti yg MI judges talk nonsense dan jugak penerbitnya yg dok cerita pasal they were diff. sbb international francise? penyanyi pro? tak macam yang 'lain' Well, tunggu le Daniel tu jual album 25,000 aku dah cukup respect dah usah kata 100's

shoeque said...

baik layan doraemon malam tu lagi best..

Orgkampung said...

hi-fi kat papaadlis...pas ni kita tunggu daniel wakil ke world idol lak hahahaha...

ciksue..la..ada doraemon ke..kalau tau kita tengok pakat tgk doraemon je...hehehe

waiem said...

yiehhaaaaa daniel menang muahahaha

Anonymous said...

MI tu apa? aku malaysian tapi "idol"?

so mimpi malam tu gapai bintang ke tak?