Sunday, September 11, 2005

KENANGAN....

(perhatian:kerna aku baru saja balik dari seberang..makanya diminta bapak-bapak, ibu-ibu, mbak dan mas sekalian menukar bacaan kepada bahasa indonesia ya hehehehe)

Aku kemari lagi ke kota metropolitan jakarta ini, sesampai kaki ku ke airport Soekarno Hatta atau Cengkareng...diberitahu bahawa jakarta mengalami jerebu... waduh..gi mana ya..sepertinya jerebu dan aku tidak dapat dipisahkan...dimana aku disitu jerebu ada...heran..

telah ada teman-teman yang nungguin aku, wening,ama,faizah,elly, pak arie..kamu sekalian banyak membantu dan nemanin aku sepanjang di sana...sungguh aku terhutang budi...sekiranya kalian kemari..jangan lupa beritau kerna aku bisa aja jadi tour guide kalian..ama..katanya mau ketemu 17hb ini kan...nanti bilang dimana kamu nginap okke...aku kan ada titipin something hehehe...

Kerna kedatangan aku kesini adalah atas urusan kerja..makanya..nggak banyak masa dihabiskan untuk libur...namun..aku sempat jugak mencuri waktu untuk ke beberapa tempat yang kukira tempat yang mesti pergi sekiranya kemari...visitasi ku ke UI jugak merupakan satu urusan kerja yang ku kira sempurna sekali..sekali lagi bertemu dengan pak ronny, Chaerul dan vita menggembirakan sekali sambil meliat kehidupan kampus...aku terkenang saat belajar dulu...teman-teman sekerja yang baru dikenali juga begitu menyenangkan...dwi rini dan fika...nanti kita sama-sama ber ym ya hehehe..banyak sekali ingin bicara..

di akhir hari kunjungan ku...wening udah membuat temu janji ke satu tempat yang dipanggil Griya Ambiri Salon..letaknya di Tebet Barat, Jakarta Selatan..wening bilang..bagus kiranya aku dapat mencuba perawatan di sana..aku bilang aja okke, lalu aku mencuba package perawatan.."timung" ...wah..setelah dicuba ternyata nyaman sekali..timung ini sesuai sekali untuk mereka yang ingin ber nikah..wah seperti pengantin baru....dengan masa perawatan 3 jam beserta manicure dan padicure..memang berbaloi sekali..harganya?....Rp90,000 dan manicure dan pedicure Rp 45,000. hmmm..kiranya kalau mau kesini..bilangin aja ya..teman-temanku sedia aja membantu...

Aku pulang dengan seribu kenangan yang manis...apa lagi sepanjang disana..aku bertemankan sms yang memang ku tunggu... :-)


(nota : RM1=Rp2900)


Hari ini aku bangga dalam kesedihan, aku gembira dalam tangisan....semoga kejadian september eleven tidak akan berulang....

8 comments:

alia said...

best nyer neng.. bisa ke pusat rawatan gitu..

Orgkampung said...

nyaman dong..... :)

CKin said...

Waduh.. waduh mbak!! Aku ngiri ni.. aku nggak ada teman di jakarta sana.. nggak tau mengapa, apa karna aku nggak bisa ngomong jawa??!! ahakkss!!!

Weii... ada ole-ole nggak? Karedok Jawa mungkin? Nyum.. nyum!!!

Anonymous said...

err sure ke ni ko tulis bukan maid ko? *gelak guling2*

Orgkampung said...

hehehe..ckin lawak giler la...karedok?..tak sempat lak aku nak rasa..ke aku rasa tapi tak tau nama dia hahahah..

nart..aku mintak tolong bibik gak nih hahahaha

Anonymous said...

wah udah pandai berbahasa indonesia ya...nyaman dan enak sekali jalan2 kejakarta...

eh, bawak pulak jamu nggak? jamu awet!

Anonymous said...

waduh neng..........


gue kepingin sekali mau ke jakarta lagi dong..:)tahun ini aja 2 kali yach.....

nyaman sekali...walaupun jakarta itu maceeeeeeeeetttttttt terus......

mbak kampung ( heheheh) ke mana aja ke jakrata? apa udah jalan2 ke bogor? ke kartha gading, ke mall, ke pondok indah atau ke mana jaa?

sempat libut ke ancol or dufan? itu tempat budak2 sih....:)

shopping apa? sempat cari baju untuk raya nanti???

dah la..penat aku melayan cakap indon ngan ko orgy..:) how i missed my 2nd town......barang2 murah ( itu di jogja!!!)..

sedap belai muka ek????murah kan..:)

udah la deh..jumpa lagii

Orgkampung said...

hai OO..ngak dong...jamunya ngak dibawa pulang walaupun dicoba semasa disana..hehehe

ooo mbak rose...harusss kesana lagi walaupun macettt aku senang aja...ya segala murah dan enak banget..aku cuma sempat ke Plaza senayan...tanah abang..dan ammbasador..mungkin jika ada rejekinya..ke bandung...hmmm bila ya..taun depan mungkin..hehehe