Tuesday, September 13, 2005

HAMPIR TERTUNAI....

HARI ni aku tunaikan sesuatu yang dah lama aku tangguhkan...disebabkan banyak sangat kerja dan waktu yang selalu tidak mengizinkan..eh aku cam cari alasan je, tapi sebenarnya bukan...tak pernah aku nak elakkan, cuma bila masa dah terdesak, baru aku rasa cam kalau tak buat ni, sure tak sempat...ye lah kalau dah diwajibkan ke atas kita...cepat atau lambat, busy atau malas..mesti kena buat..hmmm..yang aku maksudkan ni menunaikan puasa ganti bulan Ramadhan..hehehe..aku tinggal lagi 2 hari belum abis..tu pun salah aku jugak sebabnya tak terus nak buat last year. sepatutnya masa aku ganti 6 hari tu bersama dengan puasa enam..aku teruskan je la ganti lagi 2 hari kan..ni tak..tetiba leh cakap kat diri sendiri, penat dah..nanti je la yang 2 ni..

pejam celik..tup tup dah tinggal lagi beberapa hari nak start bulan ramadhan..aku lak..ada banyak lagi outstation yang terpaksa aku pegi...tetiba cam gabra, sempat tak aku ganti ni, padan muka aku..tu la pasal hari ni aku start akunya mission..ala 2 hari je kan..apa la sangat..orang yang kat negara yang hidup kebuluran tu kalau seminggu tak makan..tak de pun mati..tapi sebenarnya bukan pasal aku takut kelaparan sebab aku tak ganti lagi puasa ni..lagipun itukan salah satu hikmah puasa...belajar merasai kesusahan dan menghargai nikmat kehidupan yang telah diberikan.

Aku ingat kacang je nak ganti puasa ni rupa-rupanya, banyak pulak dugaan yang menanti..contohnya aku gi kat sini, mana tau nak jumpa ngan beraneka favourite dish aku kat situ..hehehe terus cam nak gi port klang dan dan ni gak..pas tu kan banyak lak yang kacau..hehehe biar aku rahsiakan je lah sapa yang kacau kan..

So sementara Sya'aban masih lagi bersisa...jom kita ganti puasa ramai-ramai..hmmm..apa juadah yang best untuk aku berbuka hari ni ye.. :-)

3 comments:

alia said...

ekekekkek harus menyinggah ke blog ence badrul iteww..

Anonymous said...

banyak yg kacau? org dtg opis x henti2 ke? macam duk kat pos opis la plak kan..huhuhu

Orgkampung said...

bat..tak sanggup aku tgk segala sifud yang sedap ittew hehehe

nart..tu arr pasal..banyak tu bukan ramai ye..hehehehe, tapi banyak kacau la... :-)