Friday, November 25, 2005

MUNGKIN SUDAH BEGITU NASIBNYA......

AKU ada citer sedih...3 hari yang lepas, tempat keja aku buat conference selama 2 hari di pwtc, so as usual..tetiap tahun memang semua staff kena on-duty la...so far aku takde masalah langsung..malah event ni aku tunggu setiap tahun sebab aku dapat jumpa ramai kawan-kawan yang dah lama tak contact..daripada kawan yang masa sekolah sampai la kawan yang dari tempat keje lama..memang best, at least dapat jumpa setahun sekali pun jadiklah..janji sentiasa ingat betulkan...kat sana gak aku jumpa nhk hehehe....next year jangan lupa tanya aku tau..baru lah boleh lucky :-)

so, on the first night tu, disertakan dinner sekali, dibuat kat dewan merdeka...duty aku kat registration counter kat depan main entrance la...suasana malam tu dalam jam 8 memang crowded, penuh sesak dengan delegates dan invited guests..bila dewan dibuka, aku dan geng-geng yang lain pun sibuk la memulakan tugas kitorang...sambil on-duty tu, handbag aku sentiasa aku pegang..tapi sebab dah ramai sangat orang and handbag aku nih bukan cam dinner handbag yang kecik mecik tu..tapi lebih kepada 'carry-all-bag'..yang memang aku letak segala benda kat dalam tu, since bag tu memang cam besar sket...so cam nyusahkan aku je la (regreted for saying this hehehehe), so aku pun letak la bag aku kat salah satu kerusi yang ada kat kaunter tu sambil tu aku mintak tolong kawan aku yang duk kat sebelah tu tengokkan jap sebab aku ada tugas nak buat la kan...tup tup tak sampai dalam 10 minit, bila aku balik ke kaunter, aku tengok bag aku dah takde, tapi ada member lain lak yang duk kat atas kerusi tu..so aku tanya la kawan aku tu, ada nampak tak bag aku..dia kata masa dia duk kat situ takde apa kat atas kerusi...kawan yang aku mintak tolong tengokkan tu pun dah takde....bila dia datang balik, aku tanya kat dia, laaaa dia pun dengan muka tercengang tanya balik aku, dia tak perasan pulak bag aku takde..aiseyyyyy..bag aku sudah hilang la jawabnya...kitorang dah cari kat sekitar tu, memang hampeh la..tak jumpa...

Tak tau nak cakap sapa yang terambil atau sengaja ambil..maklum la malam tu memang ramai sangat orang, lagipun aku rasa aku pun cuai gak...ada member dah buat CSI hehehehe...macam-macam teori yang keluar, tima kasih la pasal concerned...dah la kat dalam bag tu ada macam-macam, selain dari purse, kunci keta ngan kunci umah pun ada, telekung sembahyang aku pun ada gak...tak pasal aku cepat-cepat bagitau security kat situ suh pi check akunya keta..mana la tau malaun tu siap ada masa gi check keta aku kat parking, tak pun silap-silap bawak lari lak hehehehe...terpaksa la malam tu aku call ayip suh dia bawakkan kunci keta spare, kalau tak mau kena jalan kaki balik ekekekeke...maklum la duit semua dah takde..malam tu jugakla aku jejak ke balai polis buat report segala..then sampai umah dalam jam 12 malam..letihnya takyah cerita lah...dah la letih, sedih lagi....

Next day, aku saja je bawak keta aku lagi, mana la tau kan kut-kut orang tu memang ada niat nak curik keta aku gak ke apa..guard semua dah standby dah..kalau betul orang tu datang, tapi sampai ke petang, keta aku selamat je kat parking tu...bila aku borak-borak ngan orang pwtc tu. kitorang dapat buat conclusion..mungkin orang tu cuma nak ambik cash je, then selalunya kalau kes kecurian kat pwtc, bag akan dijumpai kat tempat berhampiran cam kat the mall atau kat hentian putra tu....aku tak harapkan dapat jumpa..tapi kalau jumpa, alangkah baik dapat balik telekung kesayangan aku tu sebab memang aku sayang sangat dan ada nostalgia aku ngan telekung tu....ada kawan aku cakap...selalunya ada rahmat disebalik kejadian... katanya..mungkin tuhan bagi aku kehilangan benda-benda yang kecik daripada aku sedih sebab kehilangan atau hadapi masalah yang lebih besar menimpa..pandai gak kawan cina aku ni ekkk hehehehe..

so semalam, aku cuti sebab menyelesaikan beberapa benda yang penting seperti buat balik mykad (aku kena denda rm60.00 sebab hilang kali kedua...satu kali tu ic aku hilang masa aku student lagih..bag aku kena ragut dulu...then satu kali yang ni..tapi aku heran lak..apsal kerajaan charge aku denda gak untuk ic yang dulu hilang dan dah diganti dan aku sure aku dah bayar denda masa nak buat ic baru dulu..ish ish ish....apa la gomen nih..)

pada kengkawan....berhati-hati ya..walau apa yang dilakukan, sentiasa la alert cam budak 3R tu cakap...respon ngan persekitaran anda...hehehehe bukan cam aku nih...blur dan naif sentiasa hehehehe :p

3 comments:

alia said...

laa kesiannyer engko.. aku memang ralat kalau benda2 penting tu ilang.. bukannya aper.. susahnyer kita gaks kang nak buat balik kan.. satu hal...

paperpun.. semoga dapat juper balik.. tak try tengok2 ker kat dewan tuh or kat tandas2 ker..*cam pakar CSI laks*..ekekek anw.. ada hikmahnyer tuh.. bebawak bersabo yach..

*nih telekung yg aritu tu ker*

Orgkampung said...

hehehe...yup bat..ittew telekung kesayangan yang dibawa kemana-mana saja ekekekeke..kan dah takleh nak twin ngan ammanda lagi sebab akunya dah ilang sob sob sob..sedey

tapi takpe la...memang ada hikmah tu...sabor je la

Anonymous said...

lorrrrrrrrr...

sabaq je lah orgy....
aku pun terbayang2 telekung ko tuh...jauh nak dapat kannya even ko pergi ke sana every year..:)

ya...mungkin ada hikmah di sebaliknya...so that kita pun tak cuai lagi....

p/s.....sebab aku pun dulu pernah mengalamainya.....waaaaaaaaaa..tapi ilang beg duit je lah..segala mak nenek ada kat purse mase tuh...:)