Monday, November 21, 2005

TAKDE CERITA...

LAST weekend berlalu dengan cepatnya..tak tahu apsal, mungkin sebab aku yang tak menghitung hari ataupun banyak sangat benda atau aktiviti yang aku buat kut..tu yang tak perasan tetiba dah nak masuk isnin hehehehe....

Friday night tu, aku dah janji ngan sahabat aku scov yang turun kl tu nak jumpa dia, kebetulan hari tu last day aku puasa enam so elok sangat la, nhk pun ada sama join kitorang, seronok sembang-sembang banyak benda dan yang terhangat biasala kan..pasal kes mawifc tu la...errrr...aku takkan buat ulasan untuk topik itu ye sebab aku dah muak nak discuss...boleh?..tapi part jumpa scov ngan nhk tu best sebab memang dah lama tak tanya khabar semenjak puasa dan kesibukan masing-masing...sebelum balik, kitorang sempat lagi singgah ke tower record untuk beli album mawi..hehehe..jangan bilang aku fanatik ye..tapi sekadar support, apa salahnya kan :p ...terus dalam kereta aku pasang lagu--lagu dia, hmmmm...album budak botak ni memang best..first time dengar memang rasa cam...ehhh biar betul lagu-lagu m.nasir ni camni je...cam takde kick je, tapi lama-lama dengar (dalam 2, 3 kali jugak la hehehehe) baru aku rasa boleh layan, memang sedap-sedap belaka..tak caya nikmatilah sendiri, aku pun dah mula suka...

Sabtu aku balik BP sebab kakak ayip ada buat open house so paksa gak kitorang balik...kesian tengok budak-budak yang nak sangat balik jumpa sepupu dorang, aku setuju aje la..tapi syaratnya mesti balik kl awal sikit sebab aku nak gi umah member baik yang kalau aku tak pegi umah dia, memang aku takleh duduk..rasa guilty je hehehehe..so ahad tu rushing la balik kl, sampai umah dalam jam 4.30, terus pulak aku drive ke subang bestari..kat sana dah menunggu (lama gak la tunggu kan hehehe) nhk, rose dan meesua bersama hubby terchenta hehehe...syukur sebab dapat jugak aku datang umah bat walaupun banyak lagi rumah kawan-kawan lain yang buat open house semalam...tima kasih la ye bat sebab jemput, errr aku suka ittew cake ye, so next time jumpa tau la kan nak bawak apa untuk aku hehehehe...ammanda pun suka gak hehehehe...

Semalam, masa aku bersantai kat depan tv...sebenarnya takde cerita apa yang aku nak tengok, lagipun masa tu baru jam 10, cam alarrrrrr..takkan nak tido dah kut walaupun aku ngantuk....tukar-tukar channel, last-last melekat kat ch8, masa tu rancangan 'shorcuts' kalau tak silap aku, sebelum ni tak pernah tengok pun show ni, tapi ianya merupakan cam talkshow dimana mereka membincangkan tentang isu-isu semasa dunia filem..cam tu la agaknya..aku pun tak sure sangat, tapi salah satu jemputan tu adalah saudara fadz..dia ni seorang blogger yang menulis ulasan mengenai filem, seronok gak dengar discussion dorang..lepas tu ada lagi sorang jemputan, alamak lupa lak nama dia..ermmm aaron ke apa hehehe...dia ni graduate dari Akademi Filem Malaysia (betul ke nama akademi tu ye), yang aku suka part ni la, dia ada tunjuk salah satu cerita pendek yang telah di buat oleh aaron ni, tajuk dia 'crook'...di sini aku ceritakan filem pendek ni sebab bagi aku sungguh bijak sekali si aaron nih hehehehe (credit must be given to the owner of this short film kan...)

citer dia cam ni, memula tu diwaktu malam, ada satu rumah ni, pagar terbuka luas, ada sorang mamat ni kononnya nak jadi crook la..nak rompak rumah tu sebab dia assume cam takde orang kat rumah tu, so dia pun masuk, pintu depan tak bertutup...dia nampak ada sorang budak pompuan tengah syok tengok tv...dia ketuk pintu, cakap kat budak pompuan tu, dia nih tukang hantar flyers satu makanan ringan yang ada buat promotion..siap tanya lagi kat girl tu:-

guy "parents ada kat umah?'
girl "takde"
guy "adik tinggal sorang"
girl angguk-angguk..

guy buat muka evil hehehehehe, pas tu siap mintak kat girl tu air secawan sebab dia dahaga..katanya la...bila that girl ke dapur, dia pun masuk dalam umah, curi barang-barang berharga cam handphone dan lain-lain la...at the same time, girl yang kat dapur tu tengah tuang air masak, tapi yang peliknya siap tunjuk dia masukkan serbuk putih cam gula pas tu kacau...bila that girl dah siap, yang guy ni pun cepat-cepat ambik position baik kat pintu tu sambil sambut gelas berisi air dan minum tanpa berlengah lagi...dalam kepala cam suka la sebab dah berjaya la konon-kononnya...hehehehe, tapi lepas je minum and masa that guy tu nak keluar, tiba-tiba dia cam pening kepala dan terus cam pengsan..heheheh..apa lagi girl lak buat muka evil dan terus dibelasahnya that guy, lepas habis kena belasah, dia sudah ambik semua barang-barang berharga pulak dari that guy tu....tarik keluar dari rumah, buat muka selamba, terus masuk umah balik cam takde apa-apa yang berlaku je hehehehe....so sekarang ni sapa sebenarnya yang crook? ekekekekeke...aku tengok pun excited sebab aaron ni bijak sungguh...ada banyak mesej yang telah disampaikan dalam cerita pendek yang tak sampai setengah jam tu..aku suka citer-citer yang selamba cam ni...moga ada ramai lagi generasi muda yang creative macam aaron...

4 comments:

alia said...

tima kacihler sebab datang yach..

heheh maks takes note nih..

Anonymous said...

Hmm....dah mai klcc ptg2 tu... sound la kat org ni... seberang jalan je bole enter frame....

Orgkampung said...

hehehe..bagus bat..take note ye..len kali senang tau :-)

wink..alahhhh ada orang tu coti lak hari tu...dah tau pun ekekekeke

hello whitecrab...selamat datang ke sini, orang rumah saya orang BP ekekekekeke...kat sri gading tu...jemput la kemari lagi ye... :-)

aidid said...

tahnyer orgy, klcc tu tempat sepermainan akak jugak.pesal tak jerit je nama akak suh join sekali. btw, napa dah lama tak nampak scov dimana2. majuk kerr.