Monday, November 14, 2005

SELAMAT KEMBALI

RASANYA aku la kut yang paling lambat sekali masuk ofis...hehehe tapi tak bermaksud aku raya sakan ye, pada aku raya tahun ni sama je macam tahun-tahun yang sudah..balik kampung, pegi umah sedara-mara, ngadap tv pas tu yang selalu dok buat ialah bersembang ngan ma dan adik beradik yang kesemuanya balik...masa ni lah yang paling best, kitorang cuma dapat betul-betul bersama kesemua beradik hanya bila hari raya..

Kebiasaan, kalau balik kampung..ada ramai tukang masak handalan selain dari ma (ni kak nor ngan kak ti la nih hehehe), so aku cuci tangan je la..ada kat dapur pun bukan masak tapi menyibuk sebab nak temankan dorang borak hehehe boleh?..tapi yang tak bestnya, hari rabu tu, ma mintak aku gorengkan keropok lekor, so first time la nak masuk dapur ni..tup tup masa tengah syok goreng keropok tu, ntah cemanan silap aku, tetiba keropok lekor yang kat dalam kuali tu meletup..apa lagi..kena minyak panas la tangan aku..adoiiii...sakitnya..ada lagi parut kat tangan ni ha..sampai sekarang ni cam berdenyut je tempat yang kena sakit tu..hmmm nak buat cemana, tu la, len kali jangan asyik nyibuk je kat dapur, tak pasal tangan aku berparut..hehehe accident dibulan syawal :-)

Balik Kl, semua orang tengah mode raya..mood cuti lagi so nak buat kerja pun malas..tapi aku lak..disebabkan cuti lama, kerja bertimbun-timbun...cam semua report nak kena siap cepat..apa nak buat, aku cuma kuli je..len la kalau aku bos ke, keje sendiri ke, tak keje ke..boleh la aku relax memanjang sambil berangan...ni kalau aku dok berangan je..ha sat lagi bos aku datang, padan muka aku..tak pasal-pasal lak dia duk tengok staf dia yang sorang nih..asyik dok termenung....bukan nak buat kerja..berangan je hehehe...

Kepada semua...selamat kembali menjalankan kerja seperti biasa, jangan curi tulang..kepada mereka yang berpuasa sunat syawal..selamat berpuasa...lepas ni boleh la buat open house kan, kira raya puasa enam..jangan lupa la ajak aku sekali hehehe...

3 comments:

alia said...

heheh selamat kembali Orgy.. jngan lupa yach..

Anonymous said...

Moral of the story...

Pakai glove ngan baju besi sebelum masuk dapur....Hehehe!

Yup...hangover cuti punye pasal, la ni mcm liaaaaaaaat je nak keje....

Tapi liat lagi kopok leko yg dah sejuk... :)

Orgkampung said...

hehehe..bat..aku takkan lupa...jika takde apa melintang ko nampak la muka aku ngan askar2 sumer :)

wink...sakit lagi ni tangan ye...nasib baik kopok leko tu abis, berbaloi la kena minyak panas pun hehehehe