Wednesday, December 21, 2005

CERITAKU....



Hari tu aku tengok citer ni....Corpse Bride..walaupun aku sebenarnya dah lama nak tengok, masa citer ni masih lagi ditayangkan di tgv atau gsc..tapi citer ni memang masuk kategori yang ayip takkan masuk panggung la...pas tu aku lak takde geng nak ajak..so melepas la..nasib baik la dia teringat nak belikan aku dvd citer ni..kalau tak...

So hari tu bertemankan ammanda (chewah...anak dara aku dah boleh teman aku menonton la..next boleh la jadi shopping partner bila aku gi beli make-up ke perfume ke kan hehehe, aku tanya ammanda, betul ke dia nak temankan aku memandangkan izzad ngan ayip dok layan ps2..dia cakap..sure..then ok la)aku pasang la dvd citer ni..dari awal hingga habis...apa yang dapat aku bagitau...aku suka citer ni. walaupun citer ni 'gelap'...maklum la ianya berkisar tentang kehidupan di 'bawah' sana tapi yang pentingnya aku dapat selami hati dan perasaan emily..kesengsaraan yang dialami daripada perbuatan orang yang dengan kejam 'membunuh' harapan dia untuk melalui hari bahagia yang tidak tercapai sehingga dia mati dalam kesedihan dan harapan yang tidak kesampaian...aku suka juga victor yang sungguh naif...yang walaupun terpaksa bersama emily meninggalkan victoria..bakal isterinya yang kesedihan menunggu kepulangan bakal suami yang hilang dengan tiba-tiba menjelang hari bahagia...tapi cuba menerima realiti, jika itu takdirnya..maka dia bersetuju berkorban untuk kekal bersama emily didunia 'bawah'.....dan bagaimana lelaki yang kejam menerima balasan diatas perbuatannya...bagaimana murninya hati emily memberikan kembali victor kepada victoria......kesedihan seseorang menjadi kebahagiaan orang lain...itukah pengorbanan?..in reality...adakah ia semudah itu..entah lah..aku biarkan persoalan ini disini....

ammanda lepas habis je citer ni...pandai lak dia citer balik kat aku..walaupun ada interpretasi kurang benar..tapi aku ia kan je lah....errrr ada moral of the story ke entry aku nih?...well tepuk dada tanya selera...aku rasa...next time ajak ammanda tonton wallace and gromit je lah hehehehe



hari ni...blog aku genap setahun

6 comments:

alia said...

amboi.. selamat hari ulang tahun buat "Orgkampung"..

jgngankan engko.. aku yg bawak nengok citer senang pung diroang dok asyik ler bertanya.. camner tuh???

Orgkampung said...

ekekekeke...tu arrrrr....aku nak konsentret pun takleh hehehehe..nak buat muka sedih pun sorok-sorok kut-kut nanti ternampak la ekekekeekke

aidid said...

pinjam nak tgk.

jom tgk baik punya cilok plak lepas ni. mana tau ada karektor cam black gak. hahahaha.
Yang pasti awie kaki pukul tu I dah book siang2 tau.;))

Orgkampung said...

ye ke OO..kiranya kita nih sama waktu la berblog kan..heppi one year old juga kepada moblog :-)

KA..set je..cakap bila..nanti kita bawak la dvd tu besh tau...errrrr..ye la awak amik la wings tu..kasik kita hans je lah kan kan

aidid said...

kita tamo wings lah kita nak awie je. awwww

Nanti plan kita kasik tau yer. Seminggu dr skrg rasanya.

Eh perasan tak skrg org dah mula suka pi ke panggung balik ek.

Orgkampung said...

ha ah la kak aidid, rasanya sekarang dah ramai yang nak ke pawagam ok la tu kan...takde la muka kita je hehehehe....ok set la...seminggu dari sekarang pung bagus jugak :-)