Monday, February 20, 2006

TIADA KESAMPAIAN...

BETUL la kata orang…tidak semua perkara atau benda yang kita rancang itu akan menjadi, kadang-kadang kita nih bila dah tak jadi tu, mula la cari penyebab dan alasan…dan selalunya..bagi aku la kan..mesti nak pikir yang negatif je…takleh terima la apsal tak menjadi atau tak berjaya…ini ler ceritaku…

Pagi ahad tu kan, seperti biasa la..gi bekfes than hantar budak-budak taekwando, dorang tak leh ponteng sebab periksa dah nak dekat..especially izzad tu, suka main-main waktu pektis..seb bek sir dorang okke, kalau kena abg dins kang mau kena belasah hehehe (jeling sempoiiii..jangan mare arrrrrrr….aku gurau je hahahaha). Masa tengah relax, dapat berita kawan ayip..dorangnya geng bikers eksiden kat jalan duta..motor dia MV Augusta patah dua gitu…dan dia mati on the spot…eiiiii ngerinya dengar, citer lanjut kawan dia tu memang on the way nak ke port biasa waktu hari minggu mana lagi kalau tak ke awana dan genting highland….nasib bek ayip tak jadi nak ride hari tu, dah la 2 minggu lepas masa kat trek sepang dia dah jatuh, motor baru je ambik dari workshop hari sabtu…so memang dia dah gian la nak ride tapi sebab ada hal sket, dia tak jadi..dan aku rasa mujo jugak la….so mak dia dah bising bila dengar berita tu sebab dia ingat anak dia involve sama eksiden tuh..nak jadi citer….petang tuh tiba-tiba muncul je rombongan dari bp ke rumah aku…uikkkkssss cepatnya….pagi nih siap berleter, petang dah sampai sini tak abis lagi ke berleter tuh…mak dia memang tak berkenan sejak dia suka ride and sejak dia eksiden dulu tu..semalam siap suh ayip pi jual je moto dia…dan seperti biasa anak dia tu kan buat muka bodo je la…mana makan saman kan, kalau dia dengar, masa aku bebel lagi dia dah buatkan maklum la…tahap laser aku tak sama ngan mak dia hehehehe..makanya mak dia pun tak tahu la nak buat apa lagi kat anak kesayangan dia tu kan…doa je la mak…huhuhu

Ok, kes ayip dah setel, tapinya disebabkan kes dia tu lah akunya aktiviti terbantut…memang aku dah janji ngan waiem ngan kak aidid nak gi tengok sifu m. nasir kat planet malam tu, tapikan dah rombongan bp datang, cemana nak buat kan takkan lak aku tetiba nak kuar lak..ishhhh mana boleh aku nih menantu yang baik walaupun sekali sekala cam hantu gak :-) hehehehe…so dengan rasa yang kuciwa, aku layan je la orang yang datang bertamu kat umah kan..aktiviti aku tuh boleh dibuat len kali..kang murka lak mak mertua aku..hampeh la kan hahahahaha… siap kena gi rawang lagi sebab mak dia nak gi umah kakak dia yang kat sana..ye lahhhhh..ikut aje la..janji tak derhaka hahahaha…..

Semalam gak, dalam jam 11.30 gitu dapat sms “m.nasir best giler” uwaaaaaaaa terasa hangin je satu badan…takpe waiem takpe…aku pung balas la “arrghhhh..jangan arrrr…aku layan mak mertua aku dapat pahala *alasan sebab sedey hehehe* “ peh tu kan dapat lagi sms nih hehehe..” mak mertua boleh layan bila-bila *ikon kuor tanduk* “ hahahaha…takpe waiem takpe…siap kak aidid lak nak call sifu sebab aku suh dia sambung lagi kat planet minggu depan..peh tu buleh lagi buat lawak sifu tido la sebab penat nyanyikan untuk dia semalam cesssss…takpe..ahkak takpe….

So conclusionnya….walaupun aku semalam tak dapat nak berpeleseran hahahahaha…berat pekataan nih hahahaha..tapi aku dah buat pahala sebab layan mak mertua aku kan..betul tak korang :-)

6 comments:

aidid said...

ye betul. sifu cakap smlm. Ada 2 jenis manusia. Satu yang hadir dan satu yang tak hadir. yang tak hadir tu rugi.hihihi.
Anyway, memang betul, dapat pahala layan mak mertua. Err kalau mak mertua akak datang mao akak nangis kot. Sure mak mertua heran napa menantu aku ni tetiba nangis.Rupanya dia tak dapat kuar jumpa sifu.

Err nanti sifu bangun kita sampaikan lah salam awak ek.

Borang ahli nanti kita isi yer. Nanti dapatlah jumpa dia and sruh dia nyanyi khas utk awak.;)

Orgkampung said...

hehehehe..takpe ahkak takpe...memang semalam kan kita len macam je...tapi tak baik nak citer lebih-lebih hahahaha

tima kaseh la akak amik kan kita borang nanti kita jupe okke..datang la 23 hb nih jupe kat istana budaya huhuhu

*susah sungguh sekarang nih nak komen kat blog sendiri..tak tau apsal ada je masalah...ni nasib je dapat nih :-)*

Orgkampung said...

hehehe..amboi kawan aku nih memasing dah kuar tandok belaka hahahaha..errrr OO..tok ingak nok ghoyak..saing ayip tuh cino hohohoho...mendiang la dih :-)

alia said...

Wakaka.. keraih pewot weii engko rela dlm terpaksa melayan MIL..hiks.. occaylah tuh..*sambil urut2 bahu*..lariiiiiii

Orgkampung said...

cesss bat...ko nih senyap-senyap dah la...hahahahah :-)

Anonymous said...

Huh orgy, member seben ko ek??? Aku tengok berita aritu, memang ngeri ler.. camner leh eksiden ek?? derang bawak laju ke?? biasa kalau konvoi tade ler laju sangat kan?? Ni sampai patah dua motor tu... tapi kalau dah nak jadik tu, bawak pelan ke, laju ke... nak jadi jadik jugak kan???