Tuesday, February 21, 2006

KE ADA AN...

SEMALAM...pc kat opis nih cam nak gaduh je ngan aku..ape aku buat pun semua cam tak betul je..nak masuk sini takleh, nak buat itu takleh...nak komen kat blog orang takleh eh eh..nak bukak komen box kat blog sendiri pun takleh gak...ishhhhh takleh jadi nih..apsal ye..adakah sebab pc aku nih banyak sangat disogokkan ubat penahan makanya dia pun dah tak betul dah...(bukan aku yang tak betul ye hehehe)

so makanya aku pun cari solution sendiri (cari sendiri tapi mintak orang lain buatkan..bleh camtu? hahahahaha) dengan menukarkan komen box aku kepada yang lain....jadinya kengkawan mengikut nasihat pakar :-), komen yang dulu-dulu tu takleh nak simpan la....so tu yang korang tengok sumer cam ala-ala zero ya...tapikan aku pelik gak apsal tanya komen yang sebelum-sebelum ni?..korang baca ke komen yang dulu-dulu tu?..mengikut kata seorang blogger (nama takleh disiarkan atas sebab-sebab nanti kena gelak hahahaha) dia cakap...dia selalu baca komen-komen dedulu.. ooooo..camtu ekkk (aku taknak ngaku aku pun baca gak..so korang jangan la nak dok menyengih ye hahahahaha)...



semalam aku nonton ini pilem: Pride and Prejudice…setelah aku sibuk ikut ayip pi kedai pas tu sibuk suh dia beli….cessss siap nak claim lagi ngan aku..ala..takat-takat 8 hinggit je pun nak claim hahahahaha…aku buat derk je…aku suka story ni, tambah-tambah lak aku memang dah baca buku citer ni masa aku budak-budak kecik yang giler dapat buku cerita zaman aku sekolah rendah dulu la…pas tu seingat aku, majalah wanita dulu-dulu pun pernah alih bahasakan citer ni untuk dorang nya citer bersiri dalam majalah tu..tak silap aku la..tajuk citer tu dia tulis….”yang buruk dan berprasangka”..cam tu la seingat aku, dan pulak, aku memang suka citer-citer romantik..nak pulak kalau citer ala-ala period movie gitu kan..suka tengok baju dorang yang cantik-cantik berkembang-kembang dan memacam lagi la yang aku tengok…..



so aku rasa semua orang tahu pasal citer ni kan, keira knightly sebagai elizabeth dalam citer ni memang cantik sungguh…mr.darcy pun boleh tahan….bila aku dah tonton citer ni, aku rasakan mujo la aku ni takde kat zaman tu..ye lah..korang suka ke kalau nak kawin pun parents yang tentukan la, anak dara takleh tunggu lelama..nanti jadi andartu la..so sapa yang proposed bagi je..tak kira la orang tu baik ke tak janji anak dapat kawin..ohhh tidak lerrrrr kalau aku…kita mesti la nak bercinta dulu ke apa ke kan hahahaha…tapi citer nih memang le romantik, bagi orang yang suka sangat baca novel-novel romantic tu memang kena la menonton…dvd 9 tak mahal..aku beli kat kedai kat umah aku tu (ayip beli ye hahahaha) rm8 je tu pun boleh tukar-tukar (tu sebab baik sangat ngan tokei kedai tu la hahahahaha…errrrr tu ayip ye bukan aku..regular customer..)



kredit foto to official website of ‘pride and prejudice film’

No comments: