Wednesday, April 12, 2006

SABTU YANG PANJANG DAN PENUH CERITA

DARI minggu lepas…aku dok sibuk cover balik aktiviti bersosial..daripada beramas mesra..teman tapi mesra…pegi tengok wayang, piknik dan makan-makan sehinggalah kepada kerja amal….

Hari tu KA ada ym aku..tanya aku tak nak pegi ke tengok gubra?..pas tu aku cakap ler aku tak tahu menahu pun ada rancangan tu….siap kena marah lagi pasal KA cakap ngan aku ted ada emel aku hehehehe…ha ah ler sebenarnya aku dah lama tak bukak yahoo..memang ler ada berderet-deret emel pasal gubra get together ittew..masalah aku biler dah lama tak bukak yahoo je…emel aku jadik beribu..ermmmmm ada ke lagi orang yang baik hati nak tolong aku kasik padam ittew emel? Hehehehe…

So dengan kebijaksanaan KA, maka ada ler teket untuk aku walaupun sebelum tu KA cakap dah abis huhuhu…sebelum tu pepagi sabtu tu, dalam jam 9.30am aku dah terpacak kat tesco mutiara damansara sebab dah janji ngan bad untuk bersama-sama turut serta menjayakan hari bershopping sedunia hehehe…bukan untuk kitorang pun, tapi untuk anak-anak yatim rumah amal baitul fitrah…untuk citer lebih lanjut boleh la lawat blog bad sebab aku nak citer version aku je..apa yang aku buat dan involved je la kan hehehe..nama lagi blog aku..kalu taknak baca takyah ler masuk blog merapu ni kan kan kan hehehe

Lepas semua orang dah berkumpul dan bad dah bagi kepada 2 kumpulan, aku n geng kena beli barang makanan, barang dapur dan barang-barang rencam yang lain…grup satu lagi beli barang-barang letrik dan peralatan yang besar-besar….tengah dok syok-syok ambik barang cam tak hengat tu, bad bagitau separuh dari anak-anak yatim dah datang ngan 2 orang penjaga mereka…so bad pun assigned aku ngan 2 orang geng lagi, lullaby dan sorang lagi alarrrrrr aku lupa lak nama geng nih huhuhu jangan mare ye..untuk carikan mereka baju sekolah dan kasut sekolah hehehe seronoknya dorang aku tengok…kita pun pegi ler carik baju sekolah..cari punya cari…ada ler jumpa sket, tapi yang hampehnya tak complete pun, baju kurung ada kain lak takde, yang boys punya langsung tak de…kitorang buat kesimpulan, agaknya bukan masa nak bukak sekolah so barang pun limited dan ala kadar je la….called bad Tanya cemana, bad kata takpe…nanti kasi duit biar dorang beli sendiri je..okke setel..so kitorang teruskan je la cari kasut sekolah untuk dorang..setiap sorang anak diberikan 2 pasang seorang…aku tengok dorang bukan main seronok lagi memilih dan pandai pulak tolong belikan untuk kawan-kawan yang tak dapat hadir…aku pun seronok gak apa lagi bat88, nhk ngan darlinglara pun join aku sama..kecoh giler tempat tu..sampaikan aku yang berhingus ni pun tak sempat nak beli tisu, nasib baik ler ada ahkak nhk kita yang sudi membantu aku membelika tisu…I lap u dear hehehehe, tapi korang tak aci ler balik cepat sangat…nanti kita gi makan togeder geder ye..

Biler semua dah setel, punya ler panjang troli dok bersusun untuk pembayaran…kira ambik masa jugak ler, tu yang buat kitorang lapar plak…lepas je abis bayar dan setel barang-barang untuk masuk lori, kitorang pun pegi la makan pulak kat restoran santai yang memang sedap..aku lupa lak sapa yang sajes restoran tu ish ish ish jangan mare ye..aku nih mengalami gangguan short memori sket huhuhuhu…lepas makan dorang pun nak bertolak ke rawang, tapi aku ngan sedeynya tak dapat nak join dorang sebab dah ada hal lain yang menunggu..takpe la..nanti next time aku pun nak gak pegi sana dan tolong lagi apa-apa yang perlu..jom geng kita gi sana lak next time…

Malamnya pulak…aku dah bertemu janji ngan geng nak tenguk gubra so dalam jam 9 lebih tu aku dah ada kat times square untuk tayangan gubra jam 9.40pm…sebelum tu dapat sms dari rose..hehehe..sori ye rose…bukan taknak ajak ko, tapinya aku pun dapat teket last menet tu pun ihsan dari mereka yang tak larat nak layan aku hahahaha…

Memang aku nak sangat tengok gubra ni selepas aku tengok sepet..siap dah plan ngan waiem nak tengok kat Singapore sebab ura-ura kat sini tayangannya akan ditapis huhuhu..seb baik dorang kata lepas 100 peratus dari lembaga penapisan so dapat ler tengok adegan-adengan yang syiok untuk dilihat hahahaha

Melihat gubra malam tu memang mengujakan aku….koranggggggg sesapa yang tak tengok lagi tu tolong ler pegi tengok…best giler..lebih best dari sepet….aku paling suka dialog yang bersahaja dan lakonan yang ditunjukan memang ler watak kehidupan sehari-hari..contohnya cara orked ngan ariff..memang sebijik cam errrrrr…ada la hahahaha….menonton gubra memang aku tak senang duduk langsung sebab banyak persoalan dan minda aku berkerja keras menginterpretasi setiap cerita dan mengaplikasi semua….ohhhh sungguh berkaitan…sampai sekarang banyak persoalan yang aku kena Tanya…..ish selagi tak dapat Tanya…sampai sekarang aku tak senang duduk….

Gubra hasil 2 cerita yang langsung tak berkait tapi diolah dengan begitu tersusun oleh yasmin….terima kasih yasmin kerana menghasilkan cerita ini….errrrr korang, ni pesanan nih…bila tengok citer ni, sila tunggu sampai abis kredit title sebab yasmin buat kejutan giler…aku tak tahu pun pasal tu, tapi tak tahu sebab apa malas nak bangun cecepat malam tu…best sangat kot hehehe…montot jadik melekat kat kerusi dan lepas tu jeng jeng jeng….sila tengok ye geng hehehehe..untuk ulasan penuh citer gubra ni korang boleh ler pegi kat blog yang banyak sangat dah ulas citer ni, untuk mendapat gambaran..kalau aku nak citer kat sini tak reti..lagipun aku citer apa yang aku rasa je tu pun banyak lagi nak citer…tapi bukan dengan korang tapi dengan orang yang aku nak Tanya nih hahahaha….persoalan-persoalan yang tiada jawaban…..atau pun aku biarkan je la tanpa jawaban..mana tau jawaban kadang-kadang lebih menyakitkan hati….ehhhh apa yang aku melalut nih…tu la bahaya tengok citer yasmin nih hahahaha……

No comments: