Friday, April 14, 2006

PUAS HATI???

AKU selalu rasa tak puas hati...pada semua perkara atau keadaan atau apa saja la...masa kecik-kecik, selalu tak puas hati kalau kakak aku yang dapat lebih sket dari aku atau dapat baju yang lebih cantik dari aku atau aku yang paling last bila nak pilih apa-apa..pas tu aku akan merajuk panjang ler....memang cam tak reti nak bersyukur langsung masa tu, asyik pentingkan diri sendiri je...kalau di fikirkan sekarang, rasa cam teruk sangat aku masa dulu hehehe

Tapi sekarang...tak puas hati aku bila aku selalu terpaksa mengalah pada keadaan...keadaan yang telah tersurat sebegitu rupa...masa tengah hot atau sakit hati sebab terpaksa mengalah tu..macam-macam aku fikir..apsal aku?..kenapa asyik aku je?...kenapa tak orang tu apsal bukan dia?...tapi bila di fikir balik...aku hanya mampu mengalah dan membiarkan saja keadaan jadi seperti itu...tak boleh nak marah kerana tiada hak...tak boleh nak pentingkan diri kerana siapalah aku...

Jalan terbaik...diam diri dan menyerah...fikir positif kerana itu aje yang mampu aku lakukan...cuba fikir jika aku bukan ditempat aku tapi orang lain...lagi susah sebab banyak kemungkinan yang terpaksa di fikir dan terjadi nanti....macam tu ke?...pasal semua kemungkinan itu ke?..agaknya la kan...so aku takkan marah atau berkecil hati kerana aku faham situasi dan aku sanggup.....aku sanggup sentiasa mengalah hanya kalau itu saja alternatifnya..kalau itu saja jalannya....

(coretan dari seseorang yang tak puas hati yang paksa aku letak kat sini hahahaha....

No comments: