Monday, June 05, 2006

KONSERT AF?...BUKAN LER MUAHAHAHA...

MALAM tadi bertempat di Orange club ( tak sure kat mana lokasi tapi rasanya sebelah dengan HLA building dan belakang Prince Hotel tu)…aku menyaksikan Wings live concert…..sebenarnya tak tahu pun ada konsert nih, masa dok tengok tv, ada member sudah siap-siap tukar baju bagai…aku tanya la, nak gi mana?...member jawab nak pusing-pusing…aikkk..jarang sangat member ni nak pusing-pusing kl memalam nih (tak macam aku la yang selalu keluar hehehehe)…terus aku cakap nak ikut hehehe…aikkk aku pun bukan selalu sangat rasa nak ikut, agaknya sebab aku pun dah penat tengok tv je so rasa teruja lak nak ikut…tak tahu pun nak pegi mana tapi saja je nak ikut jugak hehehe

Jam 9 cam tu, kitorang keluar…baru je buat u-turn nak menghala ke tol, tetiba jalan jam..aikkkk..ape hal Sunday night pun boleh jam nih….ini mesti ada eksiden..betul seperti dijangka….memang eksiden ini sangat dahsyat..imejin, eksiden berlaku di highway utara selatan yang merentang di atas jalan ldp, tapi ada satu mangsa tu boleh terjatuh dari jalan atas ke bawah jalan ldp yang menuju tol tu, weiii buleh imejin ke?...dah orang tu mati ditempat kejadian…dan yang paling dahsyat nyer aku lalu kat sebelah mayat tu, kat jalan atas, kereta dah jam dan aku dengar berbagai siren…agaknya polis, bomba ambulan semua ada kut..yang kat jalan bawah pulak….nasib baik ada pengguna jalanraya yang baik hati tolong divert kan pemandu…kalau tak tentunya mayat tu dah hancur kana langgar keta…imejin ekkk masa orang tu jatuh dari highway kat atas tu, pulak kena langgar lak ngan keta yang dari jalan ldp kat bawah nih….eiiii ngeri oiiii…aku masih lagi terbayang ni, nasib baik mayat tu dah ditutup, kalau tidak….tak tahu ler aku sure mimpi hantu lepas tu hehehe….nampak daripada mayat….mungkin berbangsa India….

Ok dah lepas tol, jalan clear…aku tanya ayip..nak gi mana…baru ler dia cakap nak gi tengok wings…nak buat surprise la konon tu muahahaha….sampai kat orange, dalam jam 10 lebih..orang dah ramai…aku dengar wings pun baru start (dalam tiket tulis start jam 9.30)..kitorang yang tak beli tiket lagi kena la tunggu dulu sebelum dapat masuk….kat dalam je, aku yang first time pegi club tu rasa cam tempat tu kecik je. Tetiba rasa cam sesak sebab walaupun ruang kat belakang masih lapang, tapi dorang ni punya asap rokok buat aku tak tahan….semalam rasa jangka hayat aku kurang beberapa jam lebih pantas hehehe…

Masa aku masuk club tu wings tengah nyanyi lagu jerangkung dalam almari..hmmm mat-mat rock apa lagi kan goyang je la…bingit telinga aku kiri kanan dok jerit bersama awie…joe punya goreng tak yah cakap la..memang power giler…sebenarnya memang aku minat wings dari album pertama dorang lagi…tapi aku start beli kaset (zaman aku sekolah mana ada cd ok….kaset tu pun nak beli simpan duit sekolah tau uhuk uhuk uhuk) hukum karma yang ada lagu-lagu best….lepas jerangkung dalam almari, awie nyanyi lagu faveret aku biarkan berlalu….besttttt sangat….antara lagu-lagu yang dinyanyikan awie malam tu adalah…misteri mimpi syakila (mek suke sangat hehehe), pentas opera, di alam barzah, diambang wati (fuhhhhh bestnyerrrrr), bazooka penaka…dan banyak lagi aku dah lupa nama lagu, lagipun tak catit…rasanya awie nyanyi lebih dari 20 lagu….aku dah tak larat tunggu sampai abis, jam 12.30 aku keluar dari club yang penuh sesak tu…rasanya kalau aku lambat setengah jam, mau pengsan aku tak dapat sedut udara segar hehehe…overall…performance awie ok walaupun towards the end dia pun rasa cam dah nak pancit….joe maintain….memang dia nih power takyah cakap….aku juga nampak rakan artis yang lain seperti man kidal (tok man….mek suke tok man hehehe), mus, yantzen dan lain-lain aku tak tahu nama hehehe….yang bestnyer malam tadi, anggota wings seperti anggota yang lama kekal dalam group ni seperti, awie, joe, eddie dan black…so aku suke sangat sebab takde orang lain yang aku tak leh terima melainkan dorang berempat ni….dengan harga tiket 25….kira puas hati la, walaupun aku berharap next time sediakan la tempat yang lebih lapang…..sesak beb….

No comments: