Friday, July 14, 2006

URAIAN KEKUSUTAN...

NAMPAKNYA this few days ni, memang kena mode serius la, selain dari berita sedih yang aku terima dari teman-teman…hari ni ada lagi satu khabar yang…..buat aku rasa sungguh tak percaya..langsung tak terlintas dihati malah untuk memikirkan pun aku tak pernah yang sesuatu itu boleh jadi seperti yang dikhabarkan…..tak sanggup nak percaya bahawasanya seorang yang kita kenal, berborak setiap hari, buat joke bodoh sama-sama boleh terjebak dalam sesuatu yang sungguh tak disangka…..

Kenapa?...mengapa?...rasanya pertanyaan demi pertanyaan boleh aku ulang bertalu-talu…tapi…semua telah terjadi, benda yang dah berlaku…mana mungkin diulang masa supaya kita boleh tahu niat dan cuba menasihati…aku tanya diri lagi..apa sebabnya?....sampai begitu jauh sekali tindakannya….

Aku kira….setiap apa yang dah disuratkan punya cerita disebaliknya….kemungkinan yang boleh difikir sangat banyak untuk disenaraikan…tapi…hanya hati sendiri yang tahu kenapa sampai demikian tindakan….aku fikir lagi….sudah hilang kewarasan diri ke, sudah buta pintu hati ke..mana pergi rasional?....yang aku nampak hanya la emosi yang menguasai pemikiran diri sehinggakan boleh menyebabkan segala kejadian…sedangkan baru aku bertanya diri semalam….keputusan yang berlandaskan emosi…betulkah yang berakhir dengan penyesalan….bersifatkan rasional…sentiasakah terarah kebaikkan?

Sesungguhnya hari ini, aku mendapat jawapan pada pertanyaan aku semalam…jawapan yang tidak perlu aku fikir sehingga menimbulkan sakit kepala atau migraine..jawapan yang diberikan dalam bentuk perlakuan yang menimbulkan keinsafan….

Tapi aku sedar, setelah empat tahun aku mengenalinya…mana mungkin satu kesilapan ini mencerminkan dirinya…tiada langsung sifat yang menunjukkan…..dan aku baru sedar…betapa kehidupan amat besar membuat perubahan pada seseorang…tidak mungkin selamanya yang dikenali masih seperti yang telah kenal dulu…sesungguhnya…manusia berubah…....

No comments: