Tuesday, September 12, 2006

SERONOK YANG SAKIT...

SEGALANYA bermula dengan baik dan lancar..perjalanan yang tidak terduga ku rasa begitu seronok..walaupun pada mulanya aku menolak pelawaan teman-teman, tapi kali ini aku biarkan saja..lagipun hati rasa seronok dapat buat baik pada seorang ahli keluarga..so apa salahnya…

Since lawatan aku ke Hatyai ni memang dapat tau pun last minit, so takde la aku bagitau sesapa kecuali kak aidid hehe…pas tu kitorang pun siap plan nak jumpa kat sana and kak aidid pulak tak bagitau pun kat sesapa konon nak surprise muahahaha….

Nasib baik package ni lebih kepada free n easy, so aku ngan kak tie dah plan nak jumpa kawan dia, yang memang orang sana…senang sikit nak berjalan lagipun member ada kereta, jadi takyah la naik tut tut atau teksi..selamat sikit…dari lepas breakfast kitorang ronda sampai la ke petang….kak Julia ni memang baik sungguh, sanggup temankan ke mana saja sambil tu dia cakap, lain kali kalau datang kena pegi rumah dia yang terletak dikawasan peranginan Satun…wahhhh bestnya..apa lagi aku ngan kak tie pun mula la plan yang bukan bukan hehe….

Lepas dah berjalan satu hari, ada je la lagi yang nak beli, so sampai je hotel, buat apa-apa yang patut, terus kitorang keluar lagi hehe..sampai sanggup skip dinner yang dorang dah aturkan..lagipun aku nak jumpa kak aidid ngan geng, jadi tak kesah la….lepas dah beli barang sikit-sikit, kitorang pun singgah la kat satu stall makanan islam yang jual macam-macam jenis makanan…aku pesan kuetiau sup, kuetiau goreng, kerang rebus, pulut mangga, pulut durian, chicken wing…haaaa imejin, berapa banyak makanan aku oder hanya untuk makan 2 orang muahahaha…..nanti aku ceritakan akibatnya huhuhu…

Sesambil makan tu, aku dok tunggu kak aidid, mana la pulak, tadi sms cakap dah dekat, rupa-rupanya dorang stuck kat satu stall yang jual jersey bola…hmmm apa lagi kan, taksah la kalau tak membeli, finally bila jumpa dorang, yang lain-lain…kak iffa, abang shalim, lan, waiem n sempoii punya la tekejut sebab tengok aku ada sama kat situ hahaha…dorang punya la suspen kawan mana la kak aidid nak jumpa muahahaha…kecoh betul kitorang borak tak hengat kat situ sampai kak tie dah tak larat, balik hotel dulu, so tinggal aku ngan dorang dok borak lagi, lepas dah minum..sempat lagi singgah gerai-gerai kat situ…lepas tu posing-posing kat situ mengalahkan orang buat penggambaran filem pulak muahahaha….sampai la abang shalim dah tak larat ajak balik sebab esoknya dorang nak pegi pasar pepagi..maklum la nak serbu satu kedai ni yang bukak setengah jam je mengikut kata kak aidid huhuhu…dorang tak sampai ati nak tinggalkan aku sorang-sorang kat situ so naik la sama tut tut sampai ke hotel aku hehehe…

Sampai bilik dah dekat jam 2 pagi, aku dah rasa perut cam semacam…aku pikir sebab aku makan banyak sangat so mungkin aku terlampau kenyang kut….tup tup…2 jam lepas tu aku terjaga..rasa perut aku sakit sangat dan lepas tu bermula la episode ngeri bila aku rasa aku dah terkena keracunan makanan…

Keesokan hari walaupun aku dah rasa semacam, tapi nasib baik la aku boleh control lagi dan nasib baik jugak sebab aku dah nak balik KL. Sampai KL je, aku rasa badan aku dah tak bermaya, kat rumah keadaan aku makin teruk, mulanya aku malas nak pegi klinik sebab aku ingat bila aku minum 100 plus dah boleh baik la…tapi bila aku dah lepak kat tepi toilet bowl..muntah-muntah sampai air jek yang keluar, apa lagi terus ayip bawak aku jumpa doctor, dah dekat jam 12 malam, nasib baik doctor ada, terus dia bagi aku 1 jab, balik aku makan ubat…aku rasa itu la tidur aku yang paling best sekali hehehe..esoknya aku mc..ayip tanya aku nak pegi hatyai lagi ke?...dengan selambanya terus aku jawab nak….muahahahaha…...memang tak serik hehe

No comments: