Monday, December 18, 2006

KESUKAAN AKU...(for the time being...)

SEJAK aku kenal lagu yang aku letak untuk blog ni, terus aku minat kumpulan padi ni…nama pun unik jek…apsal tak letak nama beras ke huma ke hehehehe….(aku baca kat website…dorang suka nama padi ni sebab nak ambik dari resmi padi…semakin berisi semakin tunduk…dan mereka suka nama padi sebab ada kaitan ngan kat mana padi tu ditanam….cam sentiasa pijak kat tanah ler cenggitu hehehe) lagu menanti sebuah jawaban memang lagu yang special…punya banyak kenangan…di ambil daripada album yang paling latest kumpulan padi ni…keluar tahun 2005 tak silap aku…then masa grup ni datang sini, aku pun join sama, tengok dorang punya konsert….adik aku bagitau..album dorang yang terdahulu pun best best…so sementara aku ada peluang ke seberang, terus aku cuba carik lagi album dorang yang lama-lama…dan akhirnya aku dapat…

Grup yang tertubuh sejak dari 1999 ini telah mengeluarkan 4 album…aku perati satu album akan keluar setiap 2 tahun so..agaknya next year akan keluar lagi 1 album baru rasanya….sebelum album pertama keluar, lagu dorang terlebih dulu dimuatkan dalam album kompilasi…aku tak beli sebab tak minat yang kompilasi hehehe

Album dorang…meh aku citer satu-satu…first album tahun 1999, judul- lain dunia

…ada 10 lagu, tapi yang paling best yang aku suka la kan…orang lain tak tau la pulak…ada 2 lagu yang aku suka iaitu begitu indah ngan mahadewi…..yang mahadewi lagi kerap aku ulang hehehehe…best sangat…kena dengar nak rasa best dia tu huhuhu…..

then second album pulak tahun 2001 – sesuatu yang tertunda…

pun ada 10 lagu dan cam besa yang paling berkesan kat hati aku ialah 2 lagu jugak iaitu semua tak sama ngan kasih tak sampai..dan aku paling suka ulang lagu semua tak sama hehehe…

third album tahun 2003 – save my soul,

pun ada 2 lagu yang aku suka tak hengat punya hehehe iaitu hitam ngan patah…best sangat tau…kena rasa dulu lagu ni baru leh cakap best hehehe..dan yang last sekali album tahun 2005 iaitu tajuk grup ni sendiri padi, dan sah-sah lagu dalam tu yang jadik juara di hati aku adalah menanti sebuah jawaban hehehe…tapi nak bagitau gak, boleh kata kesemua lagu-lagu dalam 4 album ni sedap-sedap belaka..so tak rugi kalau ada semua hehehe..

Aku baca kat site jugak….dorang akan keluarkan album baru next year tapi dorang cakap album baru tu akan ambik lagu2 lama tapi bukan lagu dorang, pastu dorang akan buat new arrangement ngan nyanyi style padi…ok tak cenggitu..hehehe..tak sabar rasa nak beli..tunggu je la next year yang tak berapa hari lagi ni kan…

Kat sini aku bagi lirik semua tak sama siap bagi chord untuk gitar lagi tau muahahaha….so kepada mereka yang ada gitar kapak tuh…cecepat ler belaja lagu yang best ini huhuhu…enjoy (aku cuba carik mp3 untuk lagu ni, tapi tak dapat download atas sebab-sebab teknikal dan aku pun tak cukup masa nak buat cara lain hehehehe…lepas tu nak gak letak lagi satu lirik sebab kawan aku cakap lagu nih (sobat) ada orang tuju kat dia hehehe…tapi kan..lirik dia sangat la bermakna sampai tak jadi aku nak letak muahahaha….

SEMUA TAK SAMA
Intro: C

C Am Em
Dalam benakku lama tertanam
G C
Sejuta bayangan dirimu
Am Em
Redup terasa cahaya hati
G C
Mengingat apa yang t'lah kau berikan

Int: C Am Em G

C Am Em
Waktu berjalan lambat mengiring
G C
Dalam titian takdir hidupku
C Am Em
Cukup sudah aku tertahan
G F
Dalam persimpangan masa silamku
F C Em
(*) Coba tuk melawan getir yang terus ku kecap
F G F
Meresap ke dalam relung sukmaku
F C Em
Coba tuk singkirkan aroma nafas tubuhmu
F C
Mengalir mengisi laju darahku

C CM7 Am
Reff: Semua tak sama...tak pernah sama
F G C
Apa yang kusentuh, apa yang kukecup
C Am Gm
Sehangat pelukmu selembut belaimu
Dm F G C
Tak ada satupun yang mampu menjadi sepertimu

C Am Em G C
Apalah arti hidupku ini memapahku dalam ketiadaan
C Am Em
Segalanya luruh lemah tak bertumpu
G C Am Em
Hanya bersandar pada dirimu ku tak bisa, sungguh tak bisa
G F
Mengganti dirimu dengan dirinya

Back to: (*), Reff

Int: F C F C G
G Am F G Am F C

Back to: Reff

C Am
Sampai kapan kau terus bertahan
Em F G
Sampai kapan kau tetap tenggelam
C Am
Sampai kapan kau mesti terlepas
Gm Dm F C
Buka mata dan hatimu relakan semua

No comments: