Tuesday, July 24, 2007

BERTUAH...

AKU dalam dilemma hehehe….bukan apa..saja je bikin gempak, maid aku akan bercuti, aku bagi dia balik kampong halaman muahahaha…dia mintak seminggu aku bagi sampai 2 minggu, baik tak?..so takutnya nak hadapi rumah sorang-sorang, selama ni maid aku yang siapkan segala…daripada bangun siapkan budak-budak sekolah, kemas katil budak-budak, cuci baju, sental baju sekolah budak-budak, basuh kasut sekolah, kemas rumah, mop lantai, lap tingkap, buang sampah, gosok baju dan segala macam lagi la…..selama 2 minggu ni aku ke yang kena ambik alih? Huhuhu..traumanya

So solution pertama aku, sebab takkan nak tinggalkan emmir sorang-sorang masa aku takde pegi keje dan yang lain pegi sekolah..aku dah pujuk ma ngan ayah datang teman hehehe….at least adalah orang yang nak tengokkan emmir kan…solution kedua, korang ingat ada ke aku nak buat semua keje tu? muahahaha….yang part ni, kak tie dah bagi jalan dah cemana nak buat, upah daily maid….sangat bagus itu cadangan dan aku terima sebulat suara hahaha…at least masa maid tu datang buat keje ma boleh jadi tukang monitor..amacam…baik tak plan aku?

Ada satu masalah lagi…sejak ma ada ni (baru je beberapa hari pun), aku tak berhenti makan…mana taknya…tetiap hari balik rumah, mesti ma masak yang best-best….mana tahan tak makan nasi…kalau dulu mana ada aku makan malam pun walaupun aku masak tetiap malam, tapi sejak ada ma, aku dah tak yah masak dan yang bestnya ma masak semua sedap hingga menjilat jari….habis cemana ni..lari la diet aku kali ni…next time kalau korang jumpa aku, jangan buat tak kenal pulak ya kalau aku dah nampak tembam semacam muahaha…

Tapi aku rasa sangat terhutang budi kat ma dan ayah dan rasanya tak terbayar sepanjang umur aku….nasib baik dorang ada untuk tolong aku, kalau tak, tak reti aku nak fikir solution lain yang dah semestinya tak best…..Terima kasih ma ngan ayah sebab selalu ada masa untuk aku, dorang pun tahu anak dorang ni tak reti nak hadapi susah sikit…I love you both very much…semoga Allah panjangkan umur ma dan ayah…aku belum puas bersama mereka lagi…aminnnn..

No comments: