Monday, July 02, 2007

KEJADIAN...

BARU-BARU ni….ada satu kejadian yang…buat aku ….hmmm..nak kata tension tu..tension gak la…hehehe

Kisah terjadi…nak jumpa teman, tapi masa call sebelum tu, aku dah sure sangat dah tempat yang nak jumpa tu…so sebelum hari dan waktu nak jumpa tu, langsung la tak tanya khabar hehehe (padan muka…sapa suh tak call ke, sms ke kan…)

Malam tu, waktu yang dijanjikan jam 9pm, since tempat yang sepatut jumpa tu hanya 10 minit dari rumah, so aku pun dengan konfidennya keluar rumah dalam jam 8.45pm…hmmm sampai memang tepat 10 minit kemudian, tapi masalah plak sebab parking malam tu cam hampeh sikit hehehe….berapa round aku ronda still tak dapat…jam dah tunjuk kul 9.05pm..takpe la..kata aku jap je nih…tup tup nampak satu kereta nak keluar..apa lagi laju je aku….aku dah sampai dulu kat tempat tu, tapi aku nampak satu kereta dari arah lain pun macam bagi signal nak dapatkan parking tu jugak…eh mana boleh jadi, aku datang dulu mestila aku yang dapat kan muahaha…so dengan tak berlengah, right after kereta yang nak keluar tu reverse, terus je aku dengan konfidennya masuk…apa lagi PRAPPPPP (tingat kat KA hehehe)…alamak….bumper depan belah kiri aku dah kena gesel ngan tiang parking tu huwaaaaaaa……

Ok…relax beb….ambik parking dengan tenang, baru aku keluar tengok apa yang jadi kat wish aku, hmmmm tiang punya cat putih melekat elok je kat kat kereta.tambahkan lagi tension aku muahahaha…dah la tuh….tengok jam…cepat-cepat aku cari escalator….tiba kat tempat yang dijanjikan…uiks..mananya? tak nampak pun…so baru la terhegeh-hegeh cari telepon dan call…..what?...kat mana? Bukan kat sini ke? Lerrrr…mati-mati aku ingat kat tempat ni…and yang paling tension sekali siap wish aku kena cium tiang for nothing sebab aku dah tersalah tempat sebenarnya huwaaaaa…tensionnya…..

Moral of the story….ada banyak nih..jap aku nak listkan muahaha

1. lain kali kalau nak berjanji tu make sure dulu tempat katne and pukul berapa…rasanya dah 2 kali dah jadi cenggini hehehe…tapi cam best jek hahahaha
2. tak payah la nak sibuk-sibuk berebut parking…..errrr walaupun aku rasa aku takkan ikut ini moral hahahaha
3. dah berpuluh tahun bawak kereta pun tak reti-reti lagi nak tengok kereta tu lepas ke tak lepas yang pepandai jek terus masuk…hahaha…len kali…make sure jarak antara kereta and parking bay ok
4. errrr….jangan lambat sampai…dah la lambat..sampai tempat salah pulak tu hahaha..end up…wasting time kan…ye la tak buat lagi next time (ye ke hahaha)

tadi ingat nak bawak kereta pegi workshop hari ni, tapi takleh pulak…so esok la agaknya..hmmm…so 2 hari nanti kena la aku pinjam kereta orang….boringnya…

No comments: