Thursday, July 05, 2007

YANG PERAMAH...

SETIAP hari at least 2 kali aku akan melalui jalan tu..selalu jugak akan jadi lebih dari 2 kali kalau aku ada urusan lain selain kerja…selalu kalau kehabisan touch n go, terpaksa la keluarkan duit dan ‘salam’ orang tol hehehe

Pada mulanya aku tak rasa apa-apa pun…pada anggapan aku mungkin dorang ni dah di trained jadi peramah camtu…setiap hari lalu mesti aku akan lalu atau ter lalu atau aku tak tau kenapa mesti setiap kali harus je aku jumpa orang yang sama…dan setiap kali aku lalu mesti ada sapaan seperti “hi…selamat pagi”, “hi…senyum la sikit”, “hi…jangan la masam-masam…senyum la sikit”, “hi…lambat balik hari ni”, “hi…cantiknya dia hari ni..manisnya senyum”, “haaa…baru manis kalau dah senyum…”…dan macam-macam lagi lah teguran yang aku tak ingat….tapi setiap kali aku lalu dan kebetulan aku lalu kat orang yang sama ni….mesti dia akan tegur aku dengan sapaan-sapaan tu….dalam hati aku…baiknya orang tol ni, tapi kalau orang lain takde plak tegur aku camni…muka masam lagi ada la muahahaha….tapi yang sorang ni…peramah terlebih plak…

Kadang-kadang aku rasa lega sebab bila lalu situ aku pakai touch n go…bukan apa…selalu sangat aku terserempak ngan mamat tol ni….aku malas nak dengar teguran dia dan yang penting malas nak buat-buat baik huhuhu….kadang-kadang…kalau aku tengah drive and tengah berkhayal hehehe….tup-tup bila sampai tempat tol tu dan kebetulan pulak memang mamat tu yang jaga….dah tak boleh buat apa dah kecuali lalu, bagi duit dan senyum…tapi yang tak bestnya…dia buat-buat lambat nak ambik duit yang aku bagi huhuhu..abih tu cemana....pelik sebab lane kat tol tu selalu bukak dalam 2 atau 3 lane, tapi apsal aku selalu sangat masuk lane yang mamat tu jaga….dan bukan lane yang sama setiap kali aku lalu tau….aku pun kadang-kadang tu dah alert dari awal taknak masuk lane yang sama setiap kali lalu kat tol tu, tapi lalu kat lane lain pun ada je dia kat situ huhuhu….

Aku bukan tak suka dia atau anti dia..malah aku bukan kenal dia pun, nak tengok nama pun aku tak pernah terfikir..dia buat kerja dia..dan mungkin juga pada semua yang lalu lane yang dia jaga dia akan bagi ucapan dan sapaan macam apa yang dia buat kat aku….tapi pada aku…masih lagi jadi sesuatu yang sangat pelik….anggap ini satu lagi perkara yang lain berlaku dalam kehidupan seharian aku…kalau tak ada camni…mungkin hidup pun akan boring kan hehe…

No comments: