Tuesday, May 27, 2008

KEPANTASANKU...

SEPERTI yang dijanjikan….aku mesti cerita jugak album baru dari band sofaz ni…kepantasanku tajuknya..aku suka gambar kulit album…night photo..sesuatu yang aku belum mahir lagi hehe..entah bila la agaknya aku boleh dapat skill yang bagus dalam bidang ni, aku pun tak tahu..selagi aku takde masa selagi tu la terpaksa aku tunda hajat untuk mendalami skill ni..

Berbalik pada album ketiga sofaz ni, terlihat sedikit kelainan daripada album kedua mereka yang telah meletupkan nama mereka…sekali dengar suara are-meer (canggih betul ejaan nama dia nih hahaha) ni macam je suara armand band gigi terutama pada track 4 –bukan disini…dan keseluruhannya macam suara ariel peterpan pun ya jugak sebab suara cam malas nak bukak mulut hehe…kalau cenggitu sure kena marah ngan cikgu syafi dan cikgu siti hajar kan muahahaha…

Kalau dengar keseluruhan track dalam album ni yang ada 12, secara amnya menghiburkan, sekali sekala kita rasa macam muzik yang sama dari album kedua….sebab tu aku rasa cam ada sedikit kelainan je dari album kedua….lagu-lagu memang lain la walaupun pattern ada sedikit sama dengan album kedua…aku rasa dorang cari jalan yang selamat untuk mendengar apa yang peminat nak disamping kepuasan untuk diri sendiri….so overall ok la album ni

Aku rasa track yang selalu dengar kat radio adalah lagu dari track 4 yang dapat kat nubhan tu kan..So selain dari lagu tu, yang aku rasa best adalah lagu dari track kedua – apa yang tak bisa, track ke enam – diwaktu hidupku, track ke tujuh – kau hatiku, track sepuluh - pencari…..semua la best hahaha so bantulah industri hiburan kita dengan membeli cd original yang cuma berharga antara 27.90 – 29.90 kan…selamat berhibur dengan sofaz (cari la cd sendirikan hahaha)..so aku tinggalkan kat sini lirik dari track 6…selamat menghayati..


DIWAKTU HIDUPKU

Lelah hatiku melangkah meninggalkan dirimu
Jauh dari semua yang terindah
Ku pejamkan mataku tuk menerima semuanya
Walau hati tak pernah tuk mengerti
Berat lagi ku cuba tuk melupakan dirimu
Hatimu…bayangmu

Waktu dah pun menungguku
Tuk meninggalkanmu
Tuk kau lupakanku
Reda genggaman tanganku
Lepaskan dirimu tuk hidup yang baru

Oh..jauh ku kan mencintaimu
Di setiap waktu, tak ku lupakanmu
Oh..jauh ku kan menyanjungmu
Kukan meninggi mu
Di waktu hidupku

Aaa…selalu merindumu
Ohh..biar pun kau jauh
Hati takkan pernah reda
Untuk mencintai dirimu

lagu dari sofaz

No comments: