Friday, September 19, 2008

Sehingga hari ini...

TAK sangka rupanya puasa sudah berada di penghujung minggu ke 3, rupanya tinggal tak berapa lama lagi sebelum semua menyambut hari raya. Kalau selalunya kita dah sure akan menghitung hari, tapi rasanya puasa tahun ni aku terlalu berada dalam alam duniaku sampai aku baru sedar…

First week puasa tu aku sibuk outstation, second week pulak sibuk dengan keje apatah lagi tempat keje aku menjadi host untuk satu meeting dan seminar antarabangsa, jadi semua terlibat..minggu ni pulak, hari ni aku baru start keje selepas doctor bagi aku 3 hari cuti sakit..ha ambik ko..nak sangat sakit, kan dah kena muahaha…baru aku rasa sengsara cemana sakit dibulan puasa, tapi takpe la tu pun dah selamat aku lalui dengan jayanya (jaya apanya kalau tetiap hari melepek jek kat katil, kepala serasa ada bintang bertabur, sendi tulang rasa ngilu ya amat, perut takyah citer la…sakit mengatasi orang yang gastric, so aku baru faham la kenapa orang yang malas puasa alasan dia sebab gastric….azab tau orang kena gastric nih hehe)..mujur gak bukak puasa dengan geng sebelum aku jatuh sakit, kalau tak, dah sah-sah takleh jumpa dorang…errrr tapi apsal aritu aku rasa aku yang makan paling banyak dan lahapnya hahaha…aku tengok si bat tuh dapat semangkuk sup jek dah kenyang..huh…kecik giler perut ko bat makan tuh jek dah kenyang..si nhk ngan rose pun makan cam ayu gitu…ambik pun aku lebih nampak sudu ngan pinggan dari makanannya..si lara biasa la….manjang cakap diet muahaha…yang aku nih rasanya semua makanan kat situ aku try..oohhh aku lupa nak ambik nasi tomato..tu pun setelah aku try nasi kerabu ngan nasi dagang, satay, segala macam grill, segala macam lauk pauk, pecal, tempura, kueh mueh, sup dan apa lagi ek?..tak berenti makan sambil dengar taklimat hahaha…takpe la kan u ols…sekali sekala hahaha

Di bulan ini jugak aku terima banyak berita sedih, orang-orang tersayang teman-teman aku pergi meninggalkan kenangan…mungkin sudah ajal, ada yang ditinggal ibu…dan juga yang ditinggal bapa, tak ketinggalan juga aku, bilamana dapat berita cousin aku juga meninggal setelah menderita cancer..hanya doa dan bacaan ayat suci saja lah yang masih dapat dibekalkan kepada mereka yang telah pergi…semoga roh mereka dicucuri rahmat, sementelah pemergian mereka pada bulan yang penuh mulia ini…alfatihah

No comments: