Friday, February 20, 2009

MULA YANG CERIA...

BARU arini aku rasa berbaloi dengar radio pepagi hahaha…apsal aku buat statemen camtu kan, ye la selalunya bila bukak jek radio (selalunya masa driving ke ofis la kan, kalau sorang-sorang tu mesti kita nak dengar radio, takkan nak cakap sorang-sorang plak kan {yang itu aku selalu buat hahaha}) so pagi tadi, masa on the way ke ofis, aku dengar fly fm…jap off topic jap sebab aku nak citer pasal siaran pagi in general hehe…sekarang ni kan aku dah boring nak dengar radio-radio yang dorang ngaku gelemer cam radio era ke, hot fm ke, kalau omputeh plak mix fm ke atau hitz fm, sebabnya banyak betul celoteh dorang tu cam syiok sendiri pun ada, pulak tu topic yang dorang borak pun lebih kurang sama jek dok ulang-ulang…bosan tau, dah-dah la cakap banyak, lepas tu ngan iklan pun banyak gak sama naik je, so bila masa kita dapat dengar lagu kan? Sebab tu la bila aritu nhk cakap dia tak suka orang cakap banyak kat radio, aku bagitau dia, aku lebih suka dengar cd jek dalam kereta, baru puas hati, jangan terkejut eh kalau cd dalam kereta aku memang banyak giler n yang bestnya banyak sekali cd dari seberang hehe

Ok back to our topic, apsal aku suka dengar radio pagi ni, aku bukak fly fm…dorang bertiga tu rupanya were playing their favourite characters in a movie…ini bersempena ngan academy award yang akan berlangsung Monday ni la, so sorang jadik marlon Brandon dalam citer godfather (imejin si nadia yang jadi watak tu hahaha) sorang jadi Elizabeth taylor yang nih aku tahan gelak sebab dj yang jadik tu lelaki tau so sore ala-ala lemah gelamai gitu hahaha n yang sorang lagi jadi ben kingsley yang pegang watak ghandi so tau tau jek la slang cemana kan…dorang nih memang kelakar abis pagi tadi, pandai pulak buat slang n suara si marlon Brandon tu slang cam mafia italy la kan sikit-sikit nak makan spageti n pizza katanya yang si ghandi plak ngan slang dia bila dengar-dengar cam ranjit dalam mind your own language pun ada hahaha…si liz taylor kemain seksi lagik sore dj lelaki tuh hahaha, memang terhibur aku dengar, pulak tu callers pun dorang suh take part gak so ada lah yang call jadi watak chipmunk, watak mr. bean, nyanyi lagu sounds of music n yang best tu ada yang jerit jek so dorang pun teka tu watak dalam filem scream hahaha….best betul…komen aku memang dorang punya keje pagi ni menjadi la untuk menghiburkan orang yang mendengar, bila kita dengar n gelak kita pun cam tak kesah kalau dorang pasang lagu sikit, macam tu la kalau nak keje jadi dj radio kan, mesti pandai buat pendengar terhibur dengan celoteh kita, bukannya ada satu stesen radio nih, dorang ingat dengan tukar orang n konon ambik orang yang popular (bagi aku terlebih exposed) dapat naikkan rating pendengar la konon, tapi sebenarnya sejak dua orang tu handle siaran pagi aku langsung tak dengara siaran tu dah, terlampau bosan n kadang-kadang tu salah sorang tu cam giler kuasa dia aja yang bak bercakap, so sorang nih cam langsung takde can, lawak yang dibuat pun kadang-kadang memalukan diri sendiri pun ada…ingat buleh buat orang gelak ke? Sorry la aku citer camni, tapi itu aku punya komen n tak semestinya semua orang akan berpandangan sama cam aku kan, mungkin orang lebih suka macam tu sebab tu la dorang pun naik perasan kan…ntah la

Tapi yang pentingnya, pagi ni memang aku gelak manjang sampai ofis, bila kita ceria pada permulaan hari, mood kita pun akan turut ceria kan, so harapnya akan berpanjangan sampai petang ni…lagipun esok kan dah ari minggu gitu, pe lagi memang patut kena ceria la kan…selamat berhujung minggu bersama mereka yang tersayang ye...

No comments: