Tuesday, May 05, 2009

DEPARTURE:4.30PM ARRIVAL:3.00AM....with love letter

DEEPEST condolensces to nhk, atas kepulangan bondanya ke rahmatullah…al-fatihah, baru terasa yang aku pegi melawat mak nhk aritu, rasa kejap je masa berlalu…dan berita semalam memang buat aku terkejut, aku yang blur for 2 weeks, bila tetiba dapat sms dari nhk jam 10.50am “mak I tak der dah…I sempat mengadap”….aku jadi terpinga, dan dan terus call nhk…”mak ko pegi mana?” itu pertanyaan bodoh aku (ye lerrrr aku memang blur) bila nhk dengan tenang cakap mak dia dah meninggal, aku plak yang otomatik deras jek airmata keluar sampai aku plak takleh bercakap ngan dia….dapat lag isms dari lara ajak pegi pekan, apa lagi…walaupun aku baru first day masuk ofis after 2 weeks break, terus jek cabut kul 3pm (tu pun setelah mendapat sms orang tu duk ngadap big apple kan huhuhu)…perjalanan pun bermula…

Sampai curve baru tahu cuma berempat jek, takpe la nak buat cemana kalau deknon tak dapat membaik punya cilok kan…dah gitu gini, biasa la dengan kelembaban orang-orang pompuan, dekat kul 4 lebih baru gerak dari curve, stuck plak bila nak masuk hiway tu..bila dah bawak kereta secara berhemah kan perjalan pun terus jek la di estimate jadik berapa jam, tu pun dah calculated termasuk yang tersesat barat dan terpesong kan hehehe…tu aku la tu yang jadi hantu kan

Terima kasih pada driver yang begitu cekap meng control jalan sambil sekali sekala memberi komen yang bernas atau ulasan pada butir bicara setiap penumpang muahahaha..cam suit jek eh…ye lerrrrr….aku tau ler sepanjang perjalanan tu aku asyik merapu pasal makan tak berhenti sambil aku makan donut big apple tu 4 biji..ambik ko, 4 biji tau, sementara orang lain takde pun sibuk nak menjamah…diet pakah mereka? Aku tak peduli sebab memang aku lapar, time lunch aku dah ceo aku panggil mengadap dia kan abis lak ngam-ngam kul 1.30, aku pun sempat jek la jamah tosei separuh ngan teh o limau suam, pulak tu aku tak bekfes, mau aku tak kelaparan kan…so lam kereta tu aku duk la memikir bestnya kalau dapat makan patin tempoyak kat temerluh, lauk pauk kampong…muahaha kemaruk sebab tak dapat makan gitu…dorang nih asyik la mengingatkan tujuan kita ke pekan….ye ler ustazah sekelian, aku masih tak lupa…tapikan…tak elok tau kalau travel perut kosong, nanti masuk angin hahaha…seperti orang tuh kan dah sampai nak terrrrrr pulak hahahaha

Pompuan kalau dah berkumpul biasa la kan, tak citer lain selain daripada citer-citer pompuan kan…dok borak pasal handbag bagai sampai terlepas exit gambang…cessss hancus plan nak buat record sampai pekan in 3 hours…jum ler kita rayau kuantan dan pe lagi singgah ler makan-makan di tanjung Lumpur..yezza….u ols takyah buat plan dan persiapan bagai kalau nak outing tuh..kita bleh jek pegi makan kat tanjung Lumpur pastuh balik umah huhu….rupanya bukan aku jek yang kelaparan sebab masing-masing oder tak hinggat, tapi as usual aku la kan yang tukang melicinkan pinggan…hiks

Dah lepas perut kenyang pe lagi...masa tuh dah kul 9.00....mata naik ngantuk kan...lam kereta senyap jek hahaha maklum la sebab aku dah kenyang kan kalau tak tu sore aku jek la yang kedengaran…cam mabuk pun ada kan..dengan kecekapan pemandu dan co-pilot nya yang pegi umah nhk ada la lam 5 tahun lepas….ko ingat lagi bat? Hampeh hahaha yang dia ingat tiang umah cam usop aslam tu jek…ok la tuh. Akhirnya lepas banyak kali call nhk, lepas cakap ngan ntah sapa-sapa la selain nhk baru ler nampak tiang usop aslam tu kat jalan melur…yang bestnya, masa kitorang sampai ada satu kereta baru nak gerak..siap nhk sempat lagik tanya lara…hansem tak cousin aku tuh kuang kuang kuang…pe citer u ols hahaha. Nhk pulak lagi sekali jamu kitorang nasi…biasa la tak baik tau tolak rezeki, makan la lagi kitorang sepinggan nasi dan lauk yang sedap…aku suka sambal belacan tu nhk, sedap hehehe..agak-agak dah dekat sejam tu, kitorang pun get ready la nak berangkat balik…opppsss ada kes masuk longkang la plak kat sini hahaha

Driver dah kasik warning…sapa-sapa tak leh tido, kalau tido siap ler..aku dah ngantuk giler dah…baru jek ilang jetlag dah kena torture camni, masa tu jam 11.00 baru nak kuar dari umah nhk, mana nak cari jalan kuantan-gambang lagi, jalan nak ke hiway kl lagi, nak masuk lpt lagi, nak cari karak hiway lagi huh…malam yang panjang tul…nasib baik ada malam konfesi kan u ols hahaha

Dipendek kan citer, kitorang sampai curve kat kul 3 pagi, lepas aku lepaskan si mamabat yang menggagau carik toilet hehe…terus aku balik umah…sekonyong tiba lepas tol penchala tuh aku dah nak ala-ala 2fast2furious bila aku tengok ada roadblock…aiseyyyyyy jpj ke? Terus dengan manisnya abang jpj tuh suh aku ke tepi…alamak kul 3 pagi aku kantoi ngan jpj sebab cermin kereta gelap tak nampak driver cantik katanya cesssss……dapat la aku love letter….nak date ngan aku 2 minggu dari semalam…just get ready la kan huwaaaaa

No comments: