Sunday, March 21, 2010

HARAPAN...

AYAH sebelum nih pernah mengalami kecederaan...akudah lupa bila but it happened few years ago...kisahnya sewaktu hujan lebat, ayah terjatuh dengan tempurung lutut ayah pecah...nasib baik ada orang tolong ayah dan bawa pada satu orang kampung....kat sana dipanggil bomoh patah....sangat miracle sebab tak lama lepas ayah jumpa orang ni, tempurung lutut ayah yang berkecai boleh bertangkup balik. kalau menda ni tak berlaku pada orang yang aku kenal, mungkin aku tak percaya tapi sebab aku tengok sendiri hasilnya dan pegang lutut ayah, memang aku rasa sangat besar kuasa tuhan..diberi izin untuk sembuhkan ayah dan bagi peluang ayah berjalan semula...

Akibat dari kecederaan itu, lepas beberapa tahun, ayah mula rasa sakit di bahagian ankle, dah banyak doktor pegi mahupun orang yang bijak pandai untuk cuba kurangkan sakit atau at least nak tahu kenapa boleh sakit, tapi semua doktor yang di jumpa, semua mereka yang bijak pandai tak tahu apa punca atau cuba untuk cari apa punca yang sebabkan ankle ayah bengkak dan sakit..akibat dari itu, kaki ayah seperti makin membengkok, bila ayah nak jalan makin lama makin sakit, tapi ayah sangat degil (sebenarnya sifat degil ayah la yang aku warisi walaupun aku takmo mengaku hehehe, degil sebab takmo pakai tongkat...macam-macam tongkat beli, mahupun yang diberi sebagai present, komen ayah "ayah bukan sakit buat apa nak pakai tongkat" degil sungguh...sampai sekarang nih, kalau kitorang suh guna tongkat, ayah buat derk jek, kalau ma yang cakap lagi la dia buat tak reti je huhuhu

Aku harap ayah dapat dipulihkan, ada yang suggest operation, tapi aku takut if anything happen after the surgery, aku takmo imejin yang tidak baik tapi tak sanggup juga aku lihat ayah struggle...nowadays ayah dah tak mampu nak jog every morning...ritual yang setiap hari without fail akan ayah buat, tapi sekarang tak boleh dah...aku hanya berdoa, semoga ayah dapat kembali pulih berjalan dan bergerak dan dapat lakukan aktiviti yag ayah suka...hopefully akan ada sesuatu yang dapat aku lakukan supaya ayah akan kembali ceria...we love u ayah, we promise to do anything just to make you happy...

2 comments:

mama bat said...

semoga ayohmu cepat sembuhnya meks.. biasalah org tua gitewwlah.. kita kena banyak sabar plus tau camner nak cucuk jarum suapay diraong neh mau dengar kata.. like layan bebudak.. huhu..

orgkampung said...

memang pun....degil sesungguhnya...aritu aku suh dia pegi yang kat beranang tuh, rupa-rupanya bila aku tanya adik aku, dia tak pegi...ish ish ish...geram pun ada...padahal aku dah call vaart n vaart pun dah siap sedia nak tunjuk kan jalan dah huhuhu....redho je la