Wednesday, August 24, 2011

SAMBUNGAN...

NAK sambung la citer band Padi aritu...tapi perlu diingat, bulan puasa ni, citer takleh panjang-panjang nanti aku start merapu tak tentu hala..tapikan side story jap (belum apa-apa dah nak start merapu hahaha), aku sekarang memang jarang browse blog orang tau, takde masa satu hal tapi aku rasa cam dah lupa blog-blog yang selalu aku singgah dulu, lagipun banyak blog-blog dulu yang aku suka duk menempek samada penulis blog dah tak aktif atau takmo tulis..so cemana nak blog hopping cam dulu kan?

So bila aku browse blog-blog yang baru...baru la sebab sebelum nih tak penah singgah, since skarang bulan puasa, ramai la sibuk duk post resipi apa dorang masak tuk sahur la, berbuka la..pastu gamba letak besar-besar...fuhhh kecur nya tengok tetambah bila tengok masa rehat-rehat ni...kurus sket puasa aku sebab rasa terliur n teringat nak makan hehehe..pastu dah lagi dekat nak raya nih, gamba beralih plak pada gamba-gamba kueh mueh raya...biskut dahlia la, biskut semperit la, yang femes enterprem adalah tart nenas..fuhhh cam ratu kuih plak tart nenas nih kan hahaha (aku suka tart nenas yang ada banyak inti, aku tak suka tart nenas gulung sebab banyak sangat doh tu, aku suka open tart yang bunga-bunga cam bunga teratai ke, bunga morning glory ke...bunga yang tekap-tekap dari SAWA tu pun tak pe la janji sedap n banyak jem ekekeke, eh sekarang ada tart blueberry kan? kaler pepel gitu..best ke eh?), bermacam-macam la lagi segala jenis kuih dari yang tradisi kepada yang moden...so aku pun this year, teringin sangat nak makan satu kuih mat salleh nih ekekeke...ni sebab banyak sangat tengok kuih raya la nih, so aku ter browse satu blog yang jual kuih mat salleh ni, nama pun gelemer tau..asal kuih ni dari france kalau tak silap aku, macam kudapan waktu lapang atau untuk diminum dengan tea (eh bukan orang england ke yang suka sangat ber tea?) so aku sudah oder kat blog tu n dah dapat pun n dah makan pun hahaha...fuhhhh terlaksana sudah craving aku, since aku oder 2 bekas, dalam 1 bekas ada 25 keping, so aku kira cam tak cukup jek tuk orang lain....aku sendiri pun bley belasah semua tu hahaha...to date, aku nak bagitau la, 1 bekas sudah habis..tinggal je bekas yang gamba sempat aku snap hahaha...owwwhhhhh bestnya my macaroon...agak-agak kalau aku blaja buat ni, jadi ke tak ni? setakat ni aku tahu makan je..nampak cam keras diluar, tapi lembut didalam n ada filling yang macam-macam...wahhh bestnya..bila berciter ni,tingat la plak lebihan yang ada...hmmmm memang tak sempat tunggu raya la jawabnya, disebabkan aku minat, so aku rasa cam nak pegi blaja buat nih...so ini aku ada snap the only gamba sebelum bakal dikorbankan hehehe


errr rasanya...nanti-nanti la aku sambung citer band padi ye...rasa cam tak larat dah ni hahaha

No comments: