Friday, May 20, 2005

PENANGAN KALAU SELALU TAMAK

TAK sangka betul........kalau kita cuba nak buat semua benda dalam sesatu masa tu...end up kita yang suffer..dari segi kesihatan la...
Citernya macam nih...last week masa balik rumah mertua tu aku memang dah rasa tak sedap badan..sebab tu aku angkut jugak maid aku sebab nanti aku senang nak layan kerenah budak-budak..dah balik KL sampai ahad malam just in time nak tengok OC kat 8TV ngan continue the apprentice..pas tu aku flat..the next morning..aku rush gi office sebab semua dah janji nak tunggu kat office sebelum bertolak gi JB..biasa la, aku la yang paling lambat sekali sampai..hehehe..jangan marah ye..dalam MPV tu aku tidur sepanjang jalan, bangun cuma nak makan kat pagoh je..pas tuh tidur lagi..hehehe..memang aku tak sedap badan pun..sampai kat RTM JB tempat kitorang nak buat forum tu dalam kul 1 tengahari..terus cek apa yang patut dan buat rehearsal sampai la dekat kul 5.30pm kitorang pun check-in hotel..malam tu keluar gi makan mee rebus stulang laut..sedap giler....giler tu pun aku rasa tak sesedap tu hahahha...nak-nak ada lak tahu bakar ngan otak-otak..perghhhh memang tak hengat donia la kitorang sumer....yang best tu..makan sikit punya banyak..kitorang dalam 12 orang kena RM66.00 je...wei biar betul...2, 3 kali tanya budak tu betul ke harga semua dah kira ke..hehehe..
Pas tu kan..malam masih muda lagi..kitorang pun merendek la kat Danga Bay yang femes itu....siap naik ketapi lagi pusing-pusing hahahahaha..rasa cam tourist je...pas tu pekena lak sup tulang kat situ..hmmm makan lagi...aku nih yang memang tak sedap badan..bila dah ramai-ramai cam tu..memang lupa la tak sihat tu..dekat kul 12pm baru rasa nak balik...
esoknya..kitorang nya event berjalan lancar..habis kat kul 4.00pm dorang sumer balik..aku kena stay lagi satu hari sebab aku ada meeting...balik hotel check akunya committee member dah sampai belum..dorang sumer bising lapar..nak makan..apa lagi aku suggest la mee rebus tu...dorang nak gi kul 6.30pm..apa lagi kelam kabut aku bersiap..letih takyah crite la kan..tapi sebab dorang nih committee member..kena la layan...balik dari stulang..dorang nak borak-borak lagi..ok la kitorang pun gi la lepak lak kat lounge hotel sambil dengar live music..sampai la kul 11.30pm..mata aku nih sebenarnya memang tak leh celik dah..aku memang paksa...... je...bila dorang kata dah nal naik bilik..lega aku...
meeting kitorang ok je...dah kul 1.30pm habis kitorang pi makan kat singgah selalu...lepas tu balik hotel and check out..nasib baik hotel bagi kitorang buat late check out..kalau tak naya betul....aku terus suggest kat dorang pergi airport terus untuk flight 6.40pm tu..masa tu dah kul 4.00pm..
sampai airport..aku dah start rasa mual ngan rasa macam berpinar-pinar..aku tahan jugak..buat-buat tak tahu sangat...sampai la masuk dalam tempat menunggu tu..aku dah tak tahan lagi..terus gi toilet (nasib baik toilet baru..airport jb tengah buat renovation, dah cantik tempat tu)..apa lagi terus aku muntahkan semua makan aku..ada la dekat 3, 4 kali aku berulang gi toilet sampai badan aku lembik..lutut aku dah rasa cam nak tercabut..aku dah rasa cam zombie dah macam tu...cuma nya aku kuatkan semangat..cakap kat diri sendiri..jangan pengsan kat jb..jangan pengsan kat jb...sampai committee aku pun terkejut..dorang tanya..aku boleh ke jalan naik kapalterbang nih...akhirnya aku syukur sebab sampai gak klia..tak tau la kalau aku pengsan kat jb..dah sure kena tahan kat spital jb..tak nak la aku.....
semalam, aku tak datang kerja..ambik mc..memang rasa tak sedap badan lagi nih..dah start nak batuk-batuk pulak...so semalam sempat la aku tenguk vonzell kena voted out kul 3.00pm tu..tinggal la si bo kapak ngan carrie....sapa menang aku tak kisah..yang aku kisah sekarang nih..tengah hangat af3 yang akan start esok kalau aku tak silap (busy sampai lupa nak update)..aku pun dah tengok muka2 budak tu sumer..hmmm macam kengkawan aku cakap la..ada yang macam mat/minah perasan, sombong, baik, down to earth..dan yang tempat praktis baling marker pun ada hahahahha....
ehhhh..aku lupa lak bagitau..sebenarnya moral of the story crite aku nih..jangan la sumer kerja tu nak dibuat dalam satu masa..sebenarnya aku boleh schedule meeting aku dilain hari..tapi sebab aku dah sampai kat jb...saja aku buat sekali sebab malas nak datang jb lagi..tapi tu la kan kita hanya merancang...kalau dah tau nak pengsan takkan aku buat cam ni lagih.....to all have a nice long weekend..as for me aku kena attend wedding anak my boss....see ya next week :-)

5 comments:

Anonymous said...

kesiaaan, tok pernoh gi lagi jb, dengar sop tule sedap nok keno gi tera getek la tuh..

I'll call tomorrow & will look for you at arvin's b'day. - I pun doh tak hantar anak kat taska sejak Feb lepas, ambik maid, 4 oghe bebudak kechik tok dae nok handle, tapi I perasan yang last time I saw you, you were pregnant.

catch you later!

Orgkampung said...

okay...nanti kito jupo masa b'day arvin tu deh...ammanda masuk tae kwan do kat sekolah..dah ambik exam sekali hari tu..tak hantar farthini ke?....masa hari sukan hari tu dok gi ke?

Anonymous said...

fathini tok masok tae kwan do..next year lah..masa sukan ari tu kito napok awok hehehe..kito ado soghe lagi member kat situ, member maso sekolah menengoh mulo, mesti kenal Iman maysarah..alaaa..anok oghe putih tu, ibu dio tu member kamceng la tu...

Anonymous said...

aaa..oghe kapong ko ni? molek molek.budok2 pghekso haghi ni. tok tau lah jadi ggapo tok revise ggapo satu. dok mmaing sokmo. sughuh bbaco, dio ambik majalah katung. pahtu komen tulise kecik mato tok napok..

Orgkampung said...

hehehee..ss budok2 memang lagu tu lah..serughupo jah nge anok kito..maso gi daftar ahgi tuh tengok anok demo come sunggoh...hehehe...nanti kita check ngan onde2..buleh date kat Mc'D lagi :-)