Wednesday, June 22, 2005

HAPPY BIRTHDAY NUR AMMANDA


ammanda, ayip, izzad

HARI ni ammanda dah 7 tahun...cepatnya rasa masa berlalu..anak dara aku nih dah darjah satu..rasa cam baru semalam aku dapat my first baby nih...kalau nak ingatkan, ammanda lah yang paling lambat sekali nak melihat dunia (agaknya dia tak nak keluar kot sebab kat dunia nih teruk sangat hehehe..)

Ammanda lahir bila aku ngan ayip baru je celebrate our second anniversary..kira tu hadiah aku untuk ayip la (selamat...takyah beli hadiah masa tuh hehehe)..maklum la kan..masa tu memang takde experienced pun so bila falsed alarm je terus ayip hantar aku gi ampang puteri...dah tak pasal aku kena dok kat labour room tuh dari kul 5 pagi sampai la waktu ammanda dilahirkan tepat jam 3.17 petang..huh..penat aku tau..nurse ngan midwife dah berapa shift tukar aku masih lagi kat situ..pas tuh aku memula action la tak nak pakai epidural..konon boleh lah tahan sakit..hampeh tul...baru je contraction every 5 minutes aku dah tak tahan..apa lagi aku jerit la kat ayip suruh panggil pakar bius..doktor aku doktor jemilah (sekarang dah dapat datuk) sengih je kat aku "ha...baru nampak awak senyum..tadi nak bercakap pun masammmmmm je hehehe"

Masa baby, ammanda nih memang la kuat nangis..dah la doktor terpaksa vacuum sikit kepala dia, malam-malam lak taknak tidur..ish ish ish..geram tau aku..nasib baik la ada ma..bila ammanda nangis je..ma pun bangun sama temankan aku..ma i love you.you're the greatest..

Ammanda nih perangai dia (ayip cakap la) macam aku...garang..pas tuh kalau nak sesuatu tu mesti dan dan tu biar dapat..dia memang suka buli ayip sebab anak kesayangan papa kan..tapi sekarang nih dah pandai jaga adik-adik..very protective..kalau orang kacau adik dia..ha siap la...tapi kat rumah..dia la pulak buli adik dia especially izzad la..hehehe..

Aku harap Ammanda akan membesar menjadi seorang yang cerdik, pandai belajar tentang hidup, tahu membezakan mana yang baik dan mana yang perlu dijauhi..semoga tuhan lindungi anak aku dari segala perkara yang tak elok..aku cukup risau sekarang ni tentang moral anak-anak..aku harap aku dapat didik ammanda supaya dia jadi seorang individu yang tak mudah mengikut arus peredaran zaman yang kadang-kadang boleh melekakan..jadilah anak yang sederhana dan jaga tingkah laku..mama sentiasa sayang dan menerima ammanda seadanya....cahaya mataku..cahaya keamanan ini...

7 comments:

Anonymous said...

happy birthday ammanda from auntie onde2!!!

dah besar dah anok daro OK! anok2 OO semuanya jenis tak tidur sangat especially masa pantang!!!

errr..kito ni samo peranga ko? po alih ngoh! (pongoh)..pah tu kalu nok tok ddae2! isyh..isyh...

-onde2

Orgkampung said...

hehehe...onde..tu la nok ghoyak..kalu dok mikir..bakpo peranga aku teruk sangak..mujo hubby kito jenih nyabar dih.. :-)

alia said...

wah Amanda dan 7 tahun..
semoga rajin belajar.. jaga adik2.. buat mama gembira dan proud of u kay..

WRA said...

tumpang lalu...
lama tak denga sleng pata timo hehehehehe....

dalam pantang, masa paling boring esp. kalu anak tak mau tido...:)

Anonymous said...

assalamualaikum orgkampung..

HAPPY BELATED BESDAY DEAR AMMANDA.... semuga panjang umur murah rezeki bahagia dan berjaya sentiasa. moga jadi anak solehah kebanggaan keluarga. she's so cute dgn rambut panjang dia..

sebaya rupanya anak kita - my Baby wl be celebrating her 7th birthday too on 30 june...

Anonymous said...

orgkampung....

fuyo dah lama tak jengah, dah ada tiga entry baru.

that father's day entry tu sweet, and i like that classic photo. rugi tak boleh scan gambar my father masa dia muda, sbb dia hansem seii.

awak pergi konsert af yah? rugi ar tak leh ikut. its really a miss that i have to go off earlier than that date :-(

Orgkampung said...

bat..aminnnn

hai alex..tu la..aku pun sama,so bila masa confinement tu ada mak kita..rasa released tensen hehehe

kum salam shamina...dah lama tak dengar crite..gi mana..tu gambar masa raya hari tu..bila dah sekolah potong pendek skit rambut..memula tuh dia marah..tapi dah ok dah hehehe

raudha..really sibuk dalam minggu lepas and minggu nih..sebab hubby eksiden..so bila dah ada yang nak buat tour ke stadium..apa lagi..join je lah..alaaaa...datang je lah lagi next weeknya..BTW..bila nak mai..boleh jumpa..tu pun kalau nak la hehehe