Wednesday, August 31, 2005

KEMERDEKAAN

DALAM seminggu ni..cuaca tak menentu..kadang-kadang panas..dan kadang-kadang mendung dan akhirnya hujan....segala rancangan yang diatur terpaksa diubah semula mengikut keadaan cuaca...aku rasa perasaan aku dalam seminggu ni macam cuaca jugak..kadang-kadang aku gembira..dan tetiba aku rasa sangat sedih..mengapa ya...

Aku gembira kerana banyak perkara yang menggembirakan berlaku seperti yang dirancang..tetiba sedih sebab ada banyak perkara yang berlaku dalam seminggu ini...sedih untuk yang pergi dan sedih untuk yang tinggal...aku merasa kesedihan itu walaupun bukan aku yang mengalami..sudah lumrah, tiada yang kekal melain Nya...aku hanya mampu berdoa dan sedekahkan yasin sahaja untuk yang pergi..walaupun aku tiada disisi..tetapi mengertilah...aku sangat-sangat berada didalam jiwa...

Untuk yang tinggal...jangan terlalu bersedih atas kehendak ilahi, pandang kehadapan dan teruskan kehidupan....

Untuk semua rakyat Malaysia...Selamat menyambut hari Kemerdekaan..merdekakan lah minda dan hati dari apa sahaja yang membelenggu...

2 comments:

alia said...

samer ler kita..

Orgkampung said...

wahhhh..kita memang banyak persamaan hehehe...calit skit ekekeke..selamat merdeka bat