Wednesday, September 28, 2005

SELAMAT HARI LAHIR IZZAD DANIELL

ENAM tahun yang lalu...pada waktu ini, aku kat dalam ward kat Ampang Puteri Medical Centre..hmmm as usual, Dr. Jemilah (sekarang Datuk)..mesti tengok muka masam aku sebelum aku ambik epidural...hehehe sorry la ye doc..dah memang sakitkan, nak buat cemana..memang ayip dah janji, kalau aku pregnant lagi, dia takkan bagi aku rasa labour pain pun (macam la masa ammanda dulu, aku rasa pun..apa taknya..epidural kan ada ahakkksss)..so epidural je la penawarnya...

Dah dapat tu, relax je la..siap kul 12.00, ayip belikan aku macam-macam makanan.... ye lah dia cakap..nanti aku dah tak leh makan macam-macam untuk masa yang lama, tak larat dia nak dengar aku bebel..so belikan je la..nasib baik ma ada masa tu..so ma la yang temankan aku makan..

Dah dekat dalam pukul 2.00pm tu, midwife datang kat aku..bawak gi labour room..ohhh..it's time already, masuk je labour room..Dr. jemilah datang dan pecahkan waterbed..dia cakap, ok la dalam 1 jam lagi selamatla...hmmm pandai betul dr. tepat pukul 2.56pm, Izzad Daniell pun selamat dilahirkan dengan berat 2.85kg..kurang sikit dari Ammanda (mana taknya..aku takut perut aku besar sangat..so makan pun beringat je hehehe)..masa baby keluar, ayip tetiba cam terasa pening..tapi sebab dr. jemilah dah bagi tugas potong tali pusat..dia cerita, dia gagahkan jugak buat tugasan dengan cemerlang..nasib baik dia tak sambut baby as suggested by dr...kalau tak..hmmm tak taulah apa dah jadi lepas tu...

Izzad baby yang paling senang sekali aku nak jaga...tak nangis malam, siang tidur je..memang tak banyak kerenah compare dengan girl..tapi sejak 6 tahun ni, aku rasa dia paling manja...kakak brutal je, dia ni siap ada bantal busuk yang dia panggil pupu...tidor mesti nak cium pupu, aku ingat ada sekali tu pupu dia tertinggal dalam bilik aku, jenuh dia telefon aku kat ofis, suh balik bukak pintu bilik aku sebab dia nak ambil pupu dia..hehehe..last-last ayip yang balik..see..sapa yang manjakan terlebih..bukan aku kan..tapi ayip selalu claim, izzad baby manja mama..ye la..apa saja la...dia memang attached ngan aku sikit compare dengan ammanda yang mesti nak menepek je kat ayip, sampai la sekarang ni...

sempena hari lahir izzad yang ke enam ini, aku berharap agar anakku akan membesar menjadi seorang yang bertanggung jawab, mendengar kata kedua ibu-bapa, sentiasa berfikiran positif dan ada semangat juang yang tinggi..wahhhh tingginya harapan aku..tapi rasanya semua parents akan rasa macam tu pada anak-anak..aku tak terkecuali..pagi tadi, Izzad nangis tak nak gi sekolah..sebab dia nak ajak aku gi beli kek..alahai manja mama...nanti petang, mama belikan kek yang paling best, boy boleh pilih nak yang macamana ok..tapi hari ni mesti sekolah dulu, then baru boleh dapat kek best....

selamanya aku akan rasa izzad masih lagi seperti baby yang mula-mula keluar dan diletakkan diatas perut aku..terasa kehangatan dan serta-merta aku rasa ada aliran kasih yang mendalam....

6 comments:

Anonymous said...

Happy birthday Izzad from auntie OO!!! Kek ggapo nok beli tuh? Kalu budok2 mesti lah cheesecake atau chocolate cake...

Bakpo gak boys ni manjo heh? seghupo la denga hok drumoh tu..

Orgkampung said...

hehehe...pagi tadi dia gi antar ammanda gi skola...nampak lampu kedai sweetly..ingat bukok doh..tu yah triok tuh...

alia said...

huhu terharu maks yeww...

anw.. happy besday.. Izzad..semoga jadi anak yg soleh dan dpt membahagiakan ibu bapa kelak...
*dier tua 3 bulan dari my daughter la..*

Anonymous said...

han, i suka lagi kehangatan bende lain atas perut i la han. not a baby.

oh, come on!! :)

waiem said...

selamat menyambut ramadhan :)

Anonymous said...

Best ada anok kan,macam2 peel.
kade2 sapa tok telaye.