Wednesday, April 19, 2006

BEGITU LER...

AKU dapat berita sedara eksiden moto..paru-paru tembus terkena besi, bahu kiri hancur, koma 4 hari..sedar je dari koma, terus bagi tau kat isteri dia…suh bagitau kat parents aku je…jangan sekali sekali citer kat adik beradik atau sedara mara yang lain…pelikkan..

Semalam petang aku keluar awal dari opis, ingat nak gi melawat le..tanya ma, sedara aku kat hkl, tingkat 5 wad 1, ok..so pegi la ke sana, nasib tak jem dan parking pun senang je lepas aku buat muka kesian kat pak guard tu dia kasi aku park kat stafnya parking hehehe..tekiu pokcik..

Terus naik tingkat 5…mana ada wad kat sini…tanya orang..tingkat 5 hanya untuk medical je, mungkin tingkat 3 kot..eh eh apsal wad 11-14 je mana wad 1..takde pun nama sedara aku kat semua wad-wad kat situ?..tanya orang..ohhh itu mungkin kat tingkat 2 kot..eh eh takde pun wad 1? Terus tepon ma..tanya betul ke? Ntah-ntah bukan kat hkl tapi kat hukm (dalam hati aku cakap ler)…aisey..memang betul sangkaan aku..aparaaaaa..hukm ler…ma dah silap bagi info..so…besok-besok je la aku pegi melawat…buah? Bawak balik makan sendirik je la jawabnya ahakssss..

*************************************************************************************
Hari tu sebelum pegi seminar ayip pesan pegi la kat kedai kereta tu, dia invite untuk lucky draw sempena ulang tahun kedai dia…aku cakap..mesti ke aku pegi…hmmmm tengokkan hadiah okke gak…so tengahari tu dah siap-siap ler konon nak pegi…then tetiba ayip call, takyah la pegi..dia kesian nanti aku sorang-sorang kat situ..hmmm..buat penat je aku bersiap-siap….

Semalam….dapat tahu, nama aku naik untuk hadiah tv 29 inci…huarggggghhhhh…tak merasa ler letak tv 29 inci kat dalam bilik…tu la…aku nih mithali sangat pi dengar cakap ayip hahahahaha….so semua yang tak hadir dibagi hamper..hampessss….hamper pun tak berambik lagi kat kedai…errrr ada sesapa nak hamper?...pi la ambik hehehe….

*************************************************************************************
Aku khatam quran masa sekolah rendah lagi…2 kali..aku ingat dulu guru ngaji aku (sekarang arwah) sangat garang…siap pegang rotan masa nak ngajar..tapi syukur, tuhan terangkan hati aku..lancar je aku baca dari muqaddam sampai surah-surah al-quran..hari cuti je aku pegi ngaji 2 kali..pagi petang..punyer la semangat nak pegi ngaji, berkobar-kobar bak kata vince hehehe lagipun aku ngan kak tie selalu celen each other hehehe

Baru baru ni..semangat nak ngaji datang lagi bila kak aidid ajak join kelas mengaji kat tempat dia…bila aku pikir kenapa tidak? Sebab aku pun sekarang selalu jarang ngaji..hanya sempat ajar budak-budak kalau dorang tanya..tu je..so daripada tak ngaji langsung baik pegi kelas..lagipun 2 kalli je seminggu..baik ada daripada takde kan..insyaallah..hujung minggu ni aku start kelas bermula dengan iqra’ 3..sebelum ni, aku ngaji tak pakai iqra’ segala sebab masa dulu mana ada iqra’ pun..guna muqaddam je, jadi tentu lain sket kan so apa salahnya kalau merasa pengalaman belajar iqra’ lak hehehe. Jom join kelas mengaji tu, aku baik punya cilok gambar-gambar kat blog kak aidid untuk tatapan korang..lagi ramai lagi meriah hehehe…




Doakan semoga aku cekal dan jadi murid yang pandai mengaji dan mengawal bacaan…amin

No comments: