Monday, April 17, 2006

BEST...

DEWA…apsal ko nyanyi 20 lagu je…apsal tak nyanyi lelebih…apsal ko tak nyanyi ‘larut’….‘kosong’ lagu-lagu yang aku minat giler tuh..cakap ler ngan aku..apsal.. hahahaha..jangan mare arrrr….ini fanatik dewa tengah sedey sebab takde can nak gi DSS dewa sebab dengar khabar, dah penuh..huh..dan dan gak aku kena join fc dia nih..

Sebenarnya….hari sabtu tu, aku dah plan ke pesta malam Indonesia, mulanya tiket ada 2 je….so aku ajak leen….pas tu si hafiz pun ada, lagi bagus sebab at least ada gak bodyguard nak jaga kitorang..maklum ler kalau konsert indon je..dah sah-sah ramai yang dari seberang kan hahahaha….

Konsert diwar-warkan start jam 3…tapinya…aku malas arrrr nak gi bersesak-sesak kul 3 tuh, lagipun mesti band yang best-best akan hanya start lewat petang atau malamkan..so dalam jam 5 tu, aku sms leen yang kat klcc ngan hafiz…sebab hafiz nak gi jugak….dorang beli teket kat tower record, klcc…aku gi ambik dorang kat sana…tapinya sampai je kat jalan p. ramlee….alamak..jalan tutup ler….ada konsert katanya…konsert apa?..ntah..tak tahu plak…jem aku kejap kat situ…dah dapat dorang, terus je la menuju ke stadium merdeka..ye stadium merdeka ye bukan stadium Negara…hehehehe….nasib baik malam sebelum tu dah ada orang bagitau..kalau tak, mau aku bertiga lepak kat stadium Negara malam tu hahahahaha…sampai kat stadium dekat kul 6…..aduhhhhh ramainya orang kat luar tu….jualan pun kemain lagi berbagai-bagai..aikkkk t-shirt peterpan pun ada….apehal…band tu takde ler malam ni hehehehe….dah dapat parking baek, kitorang pun menapak ler…masa tu dah dengar satu band tengah performed…..ooooo ungu rupanya….sib bek biler sampai dorang nyanyi lagu demi masa hehehe…bes banget dong….

Nasib baik nak carik pintu masuk untuk teket RM80 tu senang, orang pun tak ramai kat situ..so apa tunggu lagi, masuk je..carik seat….okke seat tak banyak yang penuh sebab lebih ramai yang duk kat padang depan stage tu…aku memula dok kat seat ler….hmmm tak puas hati terus ajak dorang pegi kat depan padang..masa tu cokelat tengah performed…sungguh ramai muda-mudi kat depan stage tu tengah dok layan band yang nyanyi…mc untuk malam tu ialah sarah sachan dan juga kc. Ismail….sarah okke..memang dia pandai kontrol crowd ler..aku tanya kat orang kat situ…dah banyak ke band yang dah lepas…katanya ada ler 2,3 band dah sudah…lepas cokelat tiba giliran padi lak…wahhhhh memang best giler…nak nak pulak biler dorang nyanyi lagu menanti sebuah jawaban kan….memang syiokkkk…masa ni aku tengok langit dah gelap…awan hitam betul-betul kat atas kepala….pas tu..hujan turun dengan lebat….

Show dihentikan…so masa tu kitorang ambik peluang pegi makan hehehe…mesti arrr lapar kan..dah ler aku terlupa nak makan tengahari…hehehehe…so bukan ada orang tu sorang je ye yang tak makan tengahari (len kali join je la dorang yang dah siap-siap bawak nasik bungkus tu huhuhuhu)…lepak kat tempat makan sambil tunggu hujan reda…masa tengah makan tu, padi dah sambung balik, lepas tu tiba kumpulan gigi lak…dengar je sambil makan…lagu-lagu memang best dan biasa didengar….aku tau armand mesti performed best punya….

Lepas makan…dengar suara mc cakap lepas nih kumpulan dewa….apa lagi tak lepas peluang terus masuk stadium balik….laju je turun tangga nak pegi kat depan padang..hahahaha…malam tu dewa punya pasal…aku tak kisah berjalan dalam selut kat tengah padang tu hahahaha …orang pun semakin ramai menyerbu ke depan stage….bila dewa start je…huh..lautan manusia takyah cakap….spontan blend in dengan muzik dewa dan suara-suara dhani dan once..yang best…..lagi la bila ari lasso lak join dorang…menyanyi lagu-lagu popular dia ngan dewa…kangen….elang…dan banyak lagi..huh…giler syiokkkk..pas tu lak..ratu muncul..apa lagi cowok-cowok bikin panas itu stadium hahaha

Overall, memang best sangat konsert..walaupun keesokkannya baru aku tahu ada rusuhan di awal konsert (mana nak tahu…bukan aku ada kat situ pun), tapi keadaan terkawal dan aku lihat semua orang balik puas hati walaupun kaki berselut cam baru lepas bersawah hehehe….aku paksa dorang carik air basuh kaki dulu seblum naik keta hahahaha….mana-mana lopak abis kena redah..last-last berhenti kat petronas..kat situ ada lak adegan sutun hahahaha……kiranya puas hati la pegi tengok konsert ni walaupun aku rasa ada orang cam salah masuk konsert je…blur semacam…masa part ratu je baru tetiba join …siap ambik video lagi hahahaha..so next time jangan serik kalau nak ikut aku lagi ye….

No comments: