Friday, June 30, 2006

KARENA WANITA (INGIN DIMENGERTI)

Lekuk indah hadirkan pesona
Kemuliaan bagi yang memandang
Setiamu symbol keanggunan khas perawan
Yang…kau miliki

Akulah pengagum ragamu
Tak ingin kumenyakitimu
Lindungi dari sengat dunia yang
Mengancam…nodai…sucinya lahirmu

Karena wanita ingin dimengerti
Lewat tutur lembut dan laku agung
Karena wanita ingin dimengerti
Manjakan dia….dengan kasih sayang

Ingin kuajak engkau menari
Bermandi hangat cahaya bulan
Sebagai tanda kebahagiaan
Bagi semesta cinta kita

Bintang terang itulah dirimu
Janganlah redup dan mati
Aku dibelakangmu memeluk dan menjagamu…

ADA BAND

Aku tau hari ni bukan hari wanita, tak sure pun bila agaknya..sapa-sapa yang tahu boleh beritahu ya…tapi bila aku dengar dan hayati lirik ni, macam best sangat…kalau lirik dia best, lagu dia lagi best…terasa sebagai wanita sangat dihargai…dan aku rasa itu lah yang sepatutnya kita lakukan…wanita seperti ibu, isteri, kekasih dan kawan…mereka perlu dihormati kan….bagitahu kat aku sapa yang tiada rasa hormat dan kasih pada ibu?....memang neraka je la balasan pada anak-anak yang derhaka ini…..sapa yang tak cinta pada isteri?....walau cinta berubah sekalipun jangan dianiaya para isteri yang setia, siapa yang tak rindu pada kekasih dan hormat pada kawan?....wanita sangat setia kalau berkasih…janganlah diracun kepercayaan yang diberikan…..wanita seorang kawan pendengar yang setia….janganlah dipermainkan persahabatan atas kepentingan sendiri….

Bila dengar lagu ni, aku teringat balik berita-berita yang aku baca….kekasih dibunuh dengan kejam…seorang wanita yang sarat mengandung dilanggar dan ditinggalkan begitu sahaja…wanita didera dan dianiayai…apsal boleh jadi sampai macam tu?..apa saja kesalahan yang dilakukan oleh mereka itu sehingga berakhir dengan peristiwa yang tragis?...kalau lihat pada lirik…wanita hanya ingin mereka faham perasaan, diberi perhatian dan yang penting kasih sayang…itu saja…susah sangat ke nak penuhi semua tu?..tapi bila difikir..susah la kot..sebab tu in real life tak semua jadi macam tu…..siapa lah aku nak menghukum pada setiap kejadian…Cuma yang boleh aku lakukan…ambil iktibar dari setiap kejadian…aku pun bukan nak bahaskan kenapa terjadi perkara seperti yang telah terjadi….cuma aku nak beritahu…..seperti yang dilagukan….hargailah semua WANITA….

No comments: