Wednesday, September 27, 2006

MINGGU DEPAN BELUM TENTU...

SEJAK keje di bulan puasa, aku ambik half day cuti, nak balik jalanraya lapang dan tenang, takde kesibukan kereta yang mengejar masa untuk balik pada waktu sebelum berbuka…siap sempat buat macam-macam menda yang dah lama plan tapi tak sempat nak buat contohnya semalam aku pegi buat facial hehehe..hari isnin pegi jumpa tailor, konon nak ambik baju, tapi sudahnya takleh ambik sebab kena alter lagi baju tu…ini adalah komen tailor aku

“haiya….macam mana badan manyak kurus..itu hari datang u punya ukur ini macam, hari ini saya mau ukur u punya badan….u tengok manyak kecik ni…ini baju saya kasi kecik sikit, tak cantik maaaa u pakai, baju manyak besar..errrr..apsal u manyak kurus sikalang?...ini lagi puasa nanti lagi kurus wooooo”

hehehehe…..cemana aku nak jawab, sengih je la kan, tapi sebenarnya, aku ada problem gak…baju-baju yang aku baru beli ikut saiz lama, sekarang ni bila pakai jadi cam baju pinjam plak muahahahaha…..kalau murah tu aku tak kesah la gak, tapinya kalau dah semua baju liz clairborne, east India, esprit, guess cam besar gedabak….sedih la pulak huhuhu…hari tu aku beli jeans punya la banyak, yang aku paling suka, levi’s ngan guess…nampaknya kalau aku tak pakai belt, memang leh jadi kejadian yang tak diingini muahahaha…ada satu jeans tu, ntah cemana aku leh terbeli ntah..memang aku langsung takleh pakai…besar sesangat….baju-baju lain cam baju kurung pun sama la, aku rasa cam pakai baju pinjam jek hahaha…so sekarang ni memang cam terasa dilemma …sekarang ni, aku memang ada beli banyak baju..tambah-tambah masa gi hatyai hari tu pun aku borong jugak serba sedikit, baju kurung pun aku dah tempah…cuma sekarang masalah sure lambat dapat sebab orang semua sibuk siapkan baju raya dulu,,,so kepada sesiapa yang nak merasa kurus atau akan kurus sedikit hari lagi *ketis poii*, kena la siapkan awal-awal beli baju yang saiz kecik…ataupun jangan shopping gegila sangat sekarang sebab nanti nyesal kalau terbeli baju besar sangat hehehe..cam aku ni, baju masa aku beli kat US dulu tu pun ada lagi yang aku belum pakai….dan terasa cam besar je hahahaha…padan muka kan…..

So minggu ni, aku masih belum jejak kaki ke pasar ramadhan sebab bila cuti tu aku sempat balik untuk memasak…orang kat rumah pun cam senang hati je sebab makan pun best ..mana taknya..menu masakan bagi aku menyelerakan la…semua ikut taste aku sebab bulan puasa aku nak makan kebanyakkannya masakan ma, tapi since takleh balik, so aku banyak masak lauk pauk dari pantai timur ler hehehe….tapinya tunggu je la minggu depan…merasa la kekdahnya ke pasar Taman Tun atau Kg Baru je la hehehe

No comments: