Friday, September 29, 2006

NIDJI...

TENGOK pada tajuk, jangan ingat aku nak citer pasal something kat jepun ke atau nama baru sejenis kueh untuk raya ke apa ye…tiada kaitan langsung dengan menda-menda tu semua…sebenarnya itu nama satu band dari seberang hehehe..Indonesia la

Aku baru dapat cd ni dari teman yang memang tak letih-letih dengan kerenah aku….asal mention nak balik sana je, ada je menda yang aku suruh dia beli dan selalunya, cd lagu la yang jadi menda wajib…so entry kali ni aku nak citer sket pasal cd band ni, daripada aku citer pasal makan ke, pasar ramadhan ke (param) muahahaha…yang dalam bracket tu singkatan ye..ada citer lucu pasal ni…kengkawan sibuk le citer param sana param sini..yang aku ni, fikirkan param tu ialah satu kedai makan dan dalam hati, siap cakap..wahhhh bagus sangat kedai makan param ni sebab banyak sangat cawangan kedai dia muahahaha…..yang bestnya aku siap tanya lagi kengkawan, param tu apa…dorang gelak tak sudah kat aku hahahaha..see….betapa aku tersangat naïf…ok balik pada cerita cd ni, overall aku sangat suka ngan lagu-lagu yang ada…daripada 10 lagu, ada 4 lagu inggeris, 5 lagu bahasa melayu Indonesia la kan dan 1 lagu ni mix, malay and English…

Aku tak reti nak citer pasal musik atau arrangement yang dibuat..tapi aku suka vocal penyanyi…Cuma bila nyanyi lagu inggeris, of course la slang indo tu ada kan, cam jugak kalau penyanyi kita yang melayu nyanyi lagu omputeh la…tapi aku langsung tak kesah pasal tu..dah memang kalau dah lidah orang melayu yang bahasa pertuturan harian adalah bahasa melayu, …so what kan…apa ada dengan bahasa asing dan tak perlu la nak agung-agungkan bahasa lain….errrr apa lak tetiba aku tersasar ni kan…ok citer pasal lagu…antara lagu omputeh yang ada aku paling suka dengan lagu disco lazy time, music dia best cam ala-ala 70’s pun ada, kalau lagu melayu lak, semua aku suka, antara yang paling aku suka ialah kau dan aku…so kat sini aku sertakan 2 lirik utnuk lagu ini errrr mp3 cari sendiri ye…tak larat nak cari sebab aku ada cd muahahaha

Disco lazy time

Wake me up tonight
Drive me to the town
Sleep with me tonight
She’s my lonely wine

Nothing is forever
Nothing is for real
Do you have to leave me
Why don’t you just kill me

If time is the loneliest people
Then life is the loneliest time

This is disco laziest time
I want you
I need you

I want you
I need you
This is disco loneliest time


Kau dan aku

Jika kau dan aku
Jalannya telah berbeda
Haruskah kita berharap
Langit kan beri jawaban

Walau hanya satu kata
Penuh makna
Pastikan kita bisa
Dengarkan suara hati

Kau dan aku selalu
Untuk selamanya
Kau dan aku selalu
Untuk bersama

Cinta kita sama
Walau rintangan melintas
Satukan harapan
Demi kau dan aku dimasa depan

Kau dan aku selalu
Untuk selamanya
Kau dan aku selalu
Untuk selamanya

No comments: