Monday, October 02, 2006

TESTING...

TAK tau apa yang tetiba buat aku rasa cam nak cuba buat satu kueh ni hari sabtu lepas hehehe….biasa la kan bila time posa ni, semua menda rasa cam sedapppppp je…kueh ni asal dia dari siam hehehe…aku selalu makan atau beli kueh ni dulu-dulu especially bila aku balik melawat atuk aku yang ada kat sana…sebab kat sana aje aku boleh jumpa kueh ni, kat tempat aku atau even kat kl ni, so far tak penah jumpa unless kalau ada promotion makanan thai atau pun kena la terpaksa mencari-cari….dan aku memang tak suka cari atau mencari atau tercari-cari muahahaha…..

So hari sabtu, rasa masa tu jam dah 4 petang, dengan aku yang belum masak untuk berbuka lagi, laju je surf internet nak cuba dapatkan resepi kueh tu..cuba bukak satu site ni, tapi tak dapat..last-last google nama kueh tu dan akhirnya dapat..yessss…senyum kat diri sendiri….tengok masa untuk kukus…25 minit..yayyy..sempat ler kalau nak buat berbuka..ye la tu….little did I know….it took me ages muahahahaha…..

Check semua bahan-bahan…hmmmm semua ada, tapi apsal lam resepi ni tak cakap kena bubuh tepung kastard, nanti cemana kastard aku nak keras kan kalau tak masukkan tepung kastard sikit…aku pulak beria-ia dah suruh ayip beli tepung kastard sebab dia pun memang dah keluar, aku biasa la malas nak pegi kedai, alasan standard……nak masak hehehe…sementara tunggu tepung kastard aku sampai, aku pun masak la dulu makanan untuk berbuka, aku suruh bibik bersihkan 2 biji labu tu jadik cam Halloween pumpkin hehehe tapi takde le sampai suh tebuk lubang untuk mata bagai kang cemana nak letak kastard aku hehehe…ye u ols…aku nak buat kastard labu…

Tepung kastard dah dibeli…., aku pun dah siap masak…masa tu dah dekat jam 6…eh ok lagi tu, suruh bibik prepare tempat untuk mengukus kastard labu aku ni….ayip komen…”I beli labu tu nak suh u masak lemak campur ngan daun pucuk manis tu…u nak buat ape pulak?....errrr….gerenti jadi ke? huhuhu”…sungguh hampeh sekali komen itu kan….so aku dengan berkobar-kobar prepare la akunya kueh tu, resepi yang ada aku tokok tambah sesedap rasa hati aku je muahahahaha….dalam resepi tak tulis vanilla, tapi aku pepandai campur jek sebab rasa cam boleh hilangkan hanyir telur, resepi tulis letak santan, aku pepandai letak susu cair hahahaha dan siap tambah lagi tepung kastard walaupun takde lam resepi…janji kastard aku best lantak la…dah lepas tu, terus kukus….lepas 25 minit seperti dalam resepi, aku tengok la kueh aku tu, ehhhh apsal tak masak lagi..cam cair jek kastard aku tu, nasib baik aku letak tepung sikit kalau tak cemana…errr bila la pulak dia nak masak ni?...ok la tunggu lagi….nak tau tak berapa lama aku tunggu kastard labu tu nak masak? Errrrr….lama nya sampai aku dah ngantuk nak masuk tido dah hahahaha…..nak kena sejukkan lagi, pastu baru boleh simpan dalam fridge…end upnya….masa aku bangun sahur….aku mesti try sikit, kalau tak kempunan nanti dan bila buka puasa hari ahadnya tu baru aku boleh nikmati aku punya dessert, kastard labu favorite muahahaha……serik nak buat lagi?...takde la…sebab walaupun lama giler nak siap, tapi hasilnya sedap sangat….bagi aku laaaa…..siap sempat lagi bagi kat kak tie (sempat gak ler aku puji diri sendiri hahahahaha) dan seperti biasa la…..aku mesti telepon ma bagi tau anak dia ni dah pandai buat kastard labu hahahaha….

Aku pulak sampai lupa nak snap gambar kastard labu tu, kat sini, aku ambik je dari internet…ini ler rupanya kastard labu…..sedap sehingga menjlat sudu hehehe…
nampak best kan?...rasanya lagi sedap hehe

No comments: